EV in Engeland

TPT

Lid
Ik en de Elroq 85 mogen naar Engeland op vakantie. Totaal 4 personen in de Elroq.
Heen door de treintunnel, terug met de boot naar Hoek van Holland,

Heeft er iemand ervaring in elektrisch rijden daar?
Zijn er voldoende laadpalen en welke laadpas(sen) en/of app's zijn handig, verstandig, nodig?

JJ te G

Donateur
Inmiddels een aantal keer op vakantie geweest naar het VK. IONITY is mij goed bevallen, Shell Recharge als pasje achter de hand om laadpalen van “vreemde” providers te starten. Bij veel supermarkten staan snelladers. Hangt ook wel af van regio.
Schotland: laadpas van ChargePlace Scotland.
Verder: ABRP gebruikt om te zoeken naar laadpalen en welke provider welke prijs rekent.
Tesla niet altijd toegankelijk voor andere merken en regelmatig op dodgy places

TPT

Lid
Inmiddels een aantal keer op vakantie geweest naar het VK. IONITY is mij goed bevallen, Shell Recharge als pasje achter de hand om laadpalen van “vreemde” providers te starten. Bij veel supermarkten staan snelladers. Hangt ook wel af van regio.
Schotland: laadpas van ChargePlace Scotland.
Verder: ABRP gebruikt om te zoeken naar laadpalen en welke provider welke prijs rekent.
Tesla niet altijd toegankelijk voor andere merken en regelmatig op dodgy places
Ik ga eens verder kijken bij IONITY en ABRP

JJ te G

Donateur
P.S.
Weet niet wanneer je gaat. Over iets meer dan een week ga ik zelf weer en deze keer probeer ik wellicht een PowerPass abo van Skoda/Elli. Daarmee zou je dan ook Plug en Charge kunnen gebruiken

TPT

Lid
P.S.
Weet niet wanneer je gaat. Over iets meer dan een week ga ik zelf weer en deze keer probeer ik wellicht een PowerPass abo van Skoda/Elli. Daarmee zou je dan ook Plug en Charge kunnen gebruiken
Juni pas. Power Pass van Skoda is volgens mij voor mij niet handig. Ik kan daar de zakelijke laadpas volgens mij niet aan koppelen en die pas mag ik in het buitenland sowieso niet gebruiken.

JJ te G

Donateur
Volgens het artikel van de ANWB heeft Elli/PowerPass een goede dekkingsgraad. Shell Recharge wat minder. Zonder abo kost laden aan de snellader fors meer dan we gewend zijn in Nederland.

TPT

Lid
Volgens het artikel van de ANWB heeft Elli/PowerPass een goede dekkingsgraad. Shell Recharge wat minder. Zonder abo kost laden aan de snellader fors meer dan we gewend zijn in Nederland.
Yep. Ik lees net (was een post van jou denk ik) dat de powerpass abbo per maand kan. Lijkt interessant.

Bovenaan Onderaan