ET-waarde

bobbl

Forumguru
Dus met een half j verschil en een et verschil van 7 mm komt het wiel dus 7+ 6.35 = 13.35mm meer naar buiten.......toch?
 

EML

Lid
Omdat de meeste Skodaforum leden houden van foto's en zo kunnen zien wat het effect is, hier nog een paar foto's die nog iets beter de stand van de velg en de band laten zien tov de wielkasten. Groet, Erwin
image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
 

EML

Lid
Mooi, nu sparen voor een verlaging.....

Nogal ja. Dat is het eerstvolgende dat eraan gaat gebeuren. Nog even uitzoeken wat, waar, wanneer en tegen welk bedrag. Gewoon de Eibach Proline. Dat is prima spul en kost niet al te gek veel...
 

CDK

Forumguru
veel plezier er mee @EML, ziet er netjes uit zo en de verlaging gaat het straks helemaal af maken :jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: EML

EML

Lid
Tnx @Corné de Kluijver morgen kunnen de banden mooi ingereden worden op weg naar Parijs. Volgende week wordt de auto dubbel gepolijst. Dan idd die verlaging binnenkort. Dat wil ik voor augustus gedaan hebben. Wat is het beste als ik alleen voor veren ga? Eibach Proline? Ik zal even het forum doorzoeken. Staat vast ergens tussen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@EML, als je voor Eibach gaat kan je voor pro en sport kiezen, de sport is nog iets lager @030 heeft deze er onder zitten, qua comfort schijnt het geen verschil te maken, alleen wat extra alert zijn bij drempels ;)
 

Spierings

Forumguru
Nou niet alle 'standaard' wielen zijn hetzelfde ! ET waardes verschillen.
EN hoeveel mm is bij jou een inch? van 7j naar 8j
Bij mij niet 12mm

De ET is hier veel belangrijker in.
Een inch is inderdaad iets meer (25.4mm), maar om te kijken hoever het wiel naar buiten komt moet je dat verschil delen door 2 ( binnenzijde en buitenzijde). Et waarde is namelijk berekent vanuit het hart van de velg.

Dus 12.7 mm + de et waarde die 7 mm lager is.
 

bobbl

Forumguru
Een inch is inderdaad iets meer (25.4mm), maar om te kijken hoever het wiel naar buiten komt moet je dat verschil delen door 2 ( binnenzijde en buitenzijde). Et waarde is namelijk berekent vanuit het hart van de velg.

Dus 12.7 mm + de et waarde die 7 mm lager is.
Precies, dus klopt mijn wijsheid!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
De sport komt ongeveer 1.5cm lager uit dan de normale pro kit van Eibach., Kwa comfort zijn deze gelijk alleen kwa looks een heel ander verhaal
 

EML

Lid
Aangezien ik met de standaard hoogte van deze auto wel eens (met een lege auto zelfs) een drempel schaaf, denk ik dat er met de 3 cm die de Eibach Pro kit naar beneden gaat er wel genoeg vanaf haal om de looks wat te verbeteren. Laten we zeggen, een bietje voor de looks en een bietje nog met verstand. Anders krijgen we teveel krassen op de weg :maakmegek:

Ik merk overigens wel een significante toename in verbruik met de set die ik nu heb. Er zat dus op 17 inch 7,5j met Dunlop SP Sport Fast Respons 225/45. Nu 18 inch 8j met dunlop SP Sport Maxx RT 225/40. Toename in vebruik is wat ik nu zo inschat zo'n 0,75L per 100km bij normaal gebruik. Zeg maar bij toepassing toegestane snelheden...
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Aangezien ik met de standaard hoogte van deze auto wel eens (met een lege auto zelfs) een drempel schaaf, denk ik dat er met de 3 cm die de Eibach Pro kit naar beneden gaat er wel genoeg vanaf haal om de looks wat te verbeteren.
Bij mij in de straat klappert zo ongeveer de helft van de niet verlaagde hardleerse automobilisten met de neus / bodem op straat bij 1 van de drempels, terwijl ik met m'n verlaging nog nooit iets geraakt heb. Standaard veren zakken veel verder door, het te ver inveren is de reden van het schrapen. Gewoon met beleid en respect voor de techniek over zo'n drempel heen rijden is de moraal van het verhaal ipv je te haasten omdat moeders de koffie anders koud wordt ;)
 

bobbl

Forumguru
Ik rijdt met 4 cm verlaging en afgelopen week met 5 volwassenen ( lees 205 kg voor en 210 kg achter) en bij elke drempel of afrit stoep geen problemen!
 
Laatst bewerkt:

EML

Lid
Vergeet niet dat hier en daar uit de kluiten gewassen drempels liggen. Vooral die smalle in lengterichting liggende drempels die je met je wielen aan beide zijde kunt passeren.
 
Bovenaan Onderaan