Ervaringen Skoda Rapid Spaceback 2016

stefannn2005

Nieuw lid
Beste Leden ik ben nieuw op het forum en heb sinds een aantal dagen een Rapid Spaceback model 2016 elegance.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Over het algemeen ben ik zeer tevreden, snap alleen niets van het multimedia systeem met name muziek afspelen via de usb.
Ook is mijn navigatie wel eens letterlijk de weg kwijt :)
 

servies

Forumguru
Problemen met de navigatie heb ik nog niet gehad. En voor de muziek heb ik een 128GB sdxc kaartje in gebruik, die staat knettervol met muziek...
 

servies

Forumguru
Ja. In mappen, maar dat is niet het belangrijkste. De mediaspeler maakt gebruik van de tags die de bestanden hebben... Het vervelende is wel dat de 'disc' tag niet wordt gebruikt. Dus albums die meerdere discs bevatten moet je anders gaan nummeren...
M'n muziekverzameling thuis bestaat uit +/- 1TB aan 'flac' bestanden die ik heb geconverteerd naar ogg formaat. Alle tags staan bij mij goed omdat mijn mediaspeler ze ook gebruikt voor de sortering etc..
 

3deskoda?

Senior Member
Wacht nog op mijn nieuwe wagen met een Amundsen erin. Vroeg me af of embedded images worden weergegeven ... Weten jullie dit ?
 

stefannn2005

Nieuw lid
Sorry ben niet zo thuis in die wereld, maar wat is een embedded image?
Als er in de tag een plaatje/foto staat laat die dit bij mij zien.
 

servies

Forumguru
Sorry ben niet zo thuis in die wereld, maar wat is een embedded image?
Als er in de tag een plaatje/foto staat laat die dit bij mij zien.
Ik gebruik een afbeelding in de map van het album met de naam "cover.jpg" en dan heeft ieder album z'n 'hoesje'.
Graag gedaan :) Heeft er iemand al iets gedaan met Smartlink?
Is het bij jou dan geactiveerd?
Dat was 1 van de redenen voor mij om toch voor dit systeem te gaan en dan krijg je achteraf te zien dat het niet geactiveerd is terwijl m'n telefoon zelfs de Android Auto app heeft geinstalleerd...
 

stefannn2005

Nieuw lid
Nee i
Heb je hierover al navraag gepleegd bij je dealer?
Op de compatibiliteits site van Skoda staat dat sommige mobiele telefoons op die manier kunt koppelen dus zou het geactiveerd moeten zijn...

Nee ik ben nu op vakantie maar heb al een afspraak voor 19 September staan dus ik ga het ze zeker vragen.
 

servies

Forumguru
Zo heb ik het bij mij ingedeeld:
Alle audio bestanden zijn van het .ogg formaat (ivm een hoog gehalte aan progressive rock waarbij nummers in elkaar doorlopen en mp3 heeft geen fatsoenlijke gappless playback mogelijkheid.
de mappen zijn opgedeeld als:
Artiest/Album
binnen het album kunnen submappen voorkomen als er meerdere discs in 1 album zitten dan wordt het iets als:
Artiest/Album/Disc 1 en Artiest/Album/Disc 2
Ieder bestand heeft een naam als 'tracknummer - track titel.ogg' of (in het geval van een verzamelalbum) 'tracknummer - track artiest - track titel.ogg'
intern zijn de tags heel iets aangepast t.o.v. van m'n gewone verzameling omdat deze mediaspeler het discnummer negeert, het discnummer heb ik voorgevoegd aan het tracknummer als er meerder discs in een album zitten, i.p.v. 01 - track titel is het dan 101 - track titel.
In iedere Artiest/Album map staat een cover.jpg en in Artiest/Album/Disc 1 staat deze ook nog een keer.
Ik heb overigens wel een vermoeden dat er een maximum grootte (zowel qua pixels als qua kB) is.
 

stefannn2005

Nieuw lid
Zo heb ik het bij mij ingedeeld:
Alle audio bestanden zijn van het .ogg formaat (ivm een hoog gehalte aan progressive rock waarbij nummers in elkaar doorlopen en mp3 heeft geen fatsoenlijke gappless playback mogelijkheid.
de mappen zijn opgedeeld als:
Artiest/Album
binnen het album kunnen submappen voorkomen als er meerdere discs in 1 album zitten dan wordt het iets als:
Artiest/Album/Disc 1 en Artiest/Album/Disc 2
Ieder bestand heeft een naam als 'tracknummer - track titel.ogg' of (in het geval van een verzamelalbum) 'tracknummer - track artiest - track titel.ogg'
intern zijn de tags heel iets aangepast t.o.v. van m'n gewone verzameling omdat deze mediaspeler het discnummer negeert, het discnummer heb ik voorgevoegd aan het tracknummer als er meerder discs in een album zitten, i.p.v. 01 - track titel is het dan 101 - track titel.
In iedere Artiest/Album map staat een cover.jpg en in Artiest/Album/Disc 1 staat deze ook nog een keer.
Ik heb overigens wel een vermoeden dat er een maximum grootte (zowel qua pixels als qua kB) is.

Ok thanks voor de info ik ga dit ook zo indelen.
 

servies

Forumguru
De dealer vertelde mij dat hij het kon activeren voor 250 euro!
Smartlink is volgens de dealer niet standaard bij geen enkel model van de rapid.
Ik heb dit uiteraard niet gedaan ook is mijn mobiel niet smartlink ready.
Dat zou dan de enige dealer in de wereld zijn die het kan... Het kan momenteel niet buiten de fabriek geactiveerd worden. En het is ook nog eens een optie van 150 euro...
Het probleem is veroorzaakt door Skoda Nederland (PON?) doordat de configurator smartlink heeft uitgeschakeld maar geen optie heeft om deze aan te zetten..
In Duitsland is het gewoon te kiezen.
Was de optie aanwezig geweest dan had ik deze zeker aangevinkt...
 

stefannn2005

Nieuw lid
Dat zou dan de enige dealer in de wereld zijn die het kan... Het kan momenteel niet buiten de fabriek geactiveerd worden. En het is ook nog eens een optie van 150 euro...
Het probleem is veroorzaakt door Skoda Nederland (PON?) doordat de configurator smartlink heeft uitgeschakeld maar geen optie heeft om deze aan te zetten..
In Duitsland is het gewoon te kiezen.
Was de optie aanwezig geweest dan had ik deze zeker aangevinkt...

Ok dan zal mijn dealer niet goed op de hoogte zijn.
Maar van mij hoeft het ook niet meer vind het wel best.
Weet ook niet exact wat ik nou wel en niet kan met smartlink al zou het werken.
 
Bovenaan Onderaan