Beste leden,
Ik heb wel enige ervaring een dealer in Dl. Ik mijn O3 in Kempen aangeschaft bij de Skoda dealer in nov 2014. Ik ben daar prima geholpen. Niets was te veel. Uiteindelijk daar de deal gemaakt voor een O3 ele. 17 inch, half leer, nac, pdc trekhaak etc. Tevens direct de winterbanden en originele velgen erbij gehandeld. Al met al een perfect aflevering.
Daarnaast kennen ze in Dl geen afleverkosten. Dat zit allemaal in de prijs in. De wagen wordt met nieuwe onderhoud en beurt. poetsen en vol tank geleverd. Op de vraag of er ook nieuwe matten in mochten, want want die waren al 6 mnd oud en zeker 10 000 km mee gereden :-) , werd ook nog eens positief op gereageerd.
Tevens is de duitse wetgeving erg streng m.b.t. schadeauto's, het is strafbaar om een schade auto door te verkopen zonder dat de klant dit weet. Ik had dus in mijn verkoopactie letterlijk staan dat de auto schadevrij is en ook geen spuit en of overige schadeherstelwerkzaamheden aan verricht zijn. De dealer vertelde mij dat dit verplicht is bij een schade vrije auto. Het is strafbaar om dit te verzwijgen. Bij een auto waar bijvoorbeeld parkeerschade aan hersteld is, zal dit ook in de verkoopakte moeten staan.
Ik ben heel tevreden over het onderhoud en de aflevering in Duitsland. ik zal zeker bij een volgende auto weer kijken in DL. Ik zal de vergelijk blijven maken met een aangeboden Skoda in Nl en in DL.