Ervaringen panoramadak

Gert-Jan1971

Nieuw lid
Ik heb ongeveer dezelfde ervaring. Ook een auto gehad met panodak en het geeft enorm veel ruimte en licht. Maar de kinderen wilden graag het scherm dicht zodat ze de schermen in de auto konden zien. Uiteindelijk was hij bijna altijd dicht en vond ik het zelf ook prettiger dicht. Geen last van windgeruis gehad of lekkages. De auto wordt ook zwaarder door een glazen dak en heeft ook impact op PBM. Het plafond komt ook wat lager uit, maar is voor de meesten geen probleem. Ik heb dit keer besloten het geld uit te geven aan andere opties.
 

JeSko

Forumguru
@RonaldSkodiaq

Bij mij staat dat gordijn eigenlijk altijd open, heb zelfs de automatische regensluiting uitgeschakeld omdat ik het dan niet meer altijd zelf moet dichtdoen. Maar je ziet natuurlijk het scheelt van persoon tot persoon, de ene wilt niks anders de andere moet er niets van weten. Teveel licht begrijp ik persoonlijk ook niet echt, het raam is om te beginnen al een verduisterend glas, enige wat ik merk is dat de auto er veel opener van word, je zit niet in een doos maar in een open ervaring. En dat geflits van lichtmasten heb je met gewoon de zijruiten en voorruit ook al :pardon:
 

CharlesTucker

Forumguru
Gelukkig is het een optie, ik hoop dat de topic starter op grond van alle argumenten en opinies hier zelf een keuze in kan maken. Of zouden we het alleen maar moeilijker gemaakt hebben met z'n allen? :pieker:
 
@Gert-Jan1971 ,

Je zult wel BPM bedoelen ( Belasting Personenauto en Motorrijtuigen )

PBM is Persoonlijke Beschermings Middelen ( Veligheidsschoenen, helmen enz. )

Niet helemaal hetzelfde, wel een grappig typefoutje.

Vriendelijke groet Ruud.
 

Roronoa

Actief lid
Wij hebben de roomster met pano dak en meestal is het gordijn dicht, heel soms willen de kinderen deze open doen om naar iets te kijken. Ik weet eerlijk gezegd niet of we er 1 zullen nemen bij een nieuwe auto wegens de kostprijs/gebruik, misschien wel als deze open kan... Maar voor mij persoonlijk is het overbodig.

We hebben de auto al 8 jaar en geen last van windgeruis of beschadiging pano bij hevige hagel (wel deukjes in de carrosserie).
 
Bovenaan Onderaan