Ervaringen met VAS5054 ???

ertromp

Forumguru
Gisteren op de beurs Techno Classica m'n VAS programma gekregen.
Na een super lange installatie procedure eindelijk het programma draaiende gekregen.
Heeft al wat zweet druppels gekost vanochtend :D

Daarna m'n auto aangekoppeld en ....................... het werkt!!

Ongelofelijk uitgebreid dat VAS. VCDS is dan toch een stuk makkelijker zeker voor het coding gedeelte.

Zijn of is er een forumlid die ook VAS draaiende heeft en wellicht een handleiding heeft.?

Zie hier een screen shot van het start scherm:

VAS5059.jpg
 

EdK

Forumguru
En draait dit onder win 7 en 64 bits ?
En gebruik je dan de VCDS kabel als koppeling tussen laptop en BC ?

Laat eens wat meer zien en weten er over aub !!??
 

ertromp

Forumguru
Dit is de originele VAS die de dealer inderdaad ook draait.
Je hebt hiervoor weer een aparte dongle nodig dus het is niet middels de Ross Tech dongle te gebruiken.

Eerst geprobeerd te installeren op Windows Vista en Windows 7 wat uiteindelijk (mij) niet lukte

Daarna maar eens op Windows 8 en waarempel na aangeven dat het als platform Windows XP :banghead: heeft het programma draaiende gekregen. Op dit moment lukt het me alleen om de diverse modules op storingen ui te lezen en op standaard waarden.
Ik ben zelfs mogelijkheden tegengekomen om software te uploaden voor motor en DSG bak.

Dat gaat nog vele dagen uitzoekwerk worden want ook de codings zijn weer hele aparte delen in het programma
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Michelv.

Forumguru
En de nepperds kosten tot de 100 euro en de Originele vanaf een 500 als ik zo ff snel wat google, ga er vanuit dat je voor Origineel bent gegaan net als met je VCDS?
 

ertromp

Forumguru
De VAS is inderdaad origineel en volgens mij voor een stuk coding is Ross Tech / VCDS is een stuk makkelijker :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
zoek je nog steeds een manual Erik?

ik heb er eentje voor de VAS5054a gevonden, misschien ben je er iets mee?
 

Bijlagen

  • vas-5054a-user-manual.pdf
    1,3 MB · Weergaven: 10

ertromp

Forumguru
@Joske : die staat inderdaad op 1 van de 4 dvd's die ik voor de installatie nodig had.

Het gaat mij meer om diepgang in de menu's. Ik zal m'n Duitse relatie eens aanspreken of hij meer achtergrond info heeft.
 

Stinger

Actief lid
Kan men met deze VAS5054 ook kleurenteller "online in leren"? Of moet men daar ook een speciale service contract afnemen bij VAG?
 

ertromp

Forumguru
Kan men met deze VAS5054 ook kleurenteller "online in leren"? Of moet men daar ook een speciale service contract afnemen bij VAG?
????

Ik ben al blij dat ik eea aan de praat heb. Ik zie wel dat bij bepaalde zaken openen ook m'n account op erwin aangesproken wordt. Het is nog echt een doolhof. Voorlopig zie ik meer in VCDS
 

ertromp

Forumguru
Nee ik wil het echt wel proberen te doorgronden. Eerst maar eens de tijd zien te vinden. Heb het exemplaar in bruikleen.
 

ertromp

Forumguru
En nog wat schermafdrukken :D. De eerste stappen zijn gemaakt en bijvoorbeeld het coding gedeelte kunnen vinden.

Hieronder een netwerkoverzicht van modules die aanwezig kunnen zijn:

schermafdruk 02.jpg

Hieronder een plaatje van de coding van de centrale boordmodule (09 voor de VCDS kenners)

schermafdruk 01.jpg

Hieronder nog de toegang en mogelijkheden op m'n deurmodule

schermafdruk 03.jpg

Blijft leuk zo´n programma proberen maar ik vind VCDS toch echt een stuk makkelijker dit door de vele toegevoegde teksten
 
Bovenaan Onderaan