Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

turboturbo

Forumguru
Dankjewel @haassie Kan ik volgende keer gerust de stekker er eens afhalen bij t schoonmaken.

Het gekke is dat ik dat piep geluid wel uit het gasklephuis hoor elke keer zodra ik de auto op contact zet....
 
Laatst bewerkt:

JOT

Actief lid
@Rainesh bedankt !
Met die code kon ik de XDS aanpassen
Vandaag volgende zaken aangepast :
- video in lotion
- TSC geactiveerd
- en XDS in hoogste stand gezet

Blijft leuk die obdeleven
 

React

Actief lid
Heb het ook aangeschaft. Bij de Rapid needlesweep en auto door lock aangezet. Ik ga nog eens kijken naar de auto-fan speed vd climate control. Overige opties die mogelijk waren maar mijn vrouw niet wilde: claxon signaal bij openen/sluiten via aftstandsbediening, aantal keren automatisch knipperen, alarmlichten icm knipperende remlichten bij noodstop, teardrop wiping voor- en achter. Het is zelfs mogelijk om de CD-eject knop van de Amundsen uit te zetten(!).

Het wachten is nu wat er allemaal nog op mijn in bestelling staande O3 Style business mogelijk is...
 

elsinga

Forumguru
Vraagje: ik heb de bijtankhoeveelheid in het OBD gezet (handig en klopt behoorlijk), maar ik tank altijd tot aan de tankdop en dus blijft de bijtankhoeveelheid heel lang op --- staan (en dat klopt ook). Maar de benzinemeter in het dashboard meet waarschijnlijk hoeveel diesel ik er doorheen jaag, want met 5 liter bijtankhoeveelheid is de tank al haast een kwart leeg (lees: 12.5 liter).

Kan ik de meter koppelen aan de bijtankhoeveelheid of dit op een andere manier netjes maken?
 

Bakkertje

Forumguru
Al klikkend door de verschillende modules zag ik bij de ACC dat het daar mogelijk is om de pedestrian beveiliging aan te zetten. Heeft iemand daar al mee geëxperimenteerd?
 

kwillems

Donateur
Vraagje: ik heb de bijtankhoeveelheid in het OBD gezet (handig en klopt behoorlijk), maar ik tank altijd tot aan de tankdop en dus blijft de bijtankhoeveelheid heel lang op --- staan (en dat klopt ook). Maar de benzinemeter in het dashboard meet waarschijnlijk hoeveel diesel ik er doorheen jaag, want met 5 liter bijtankhoeveelheid is de tank al haast een kwart leeg (lees: 12.5 liter).

Kan ik de meter koppelen aan de bijtankhoeveelheid of dit op een andere manier netjes maken?

De bijtankhoeveelheid wordt per 5 liter aangegeven. Voorzover mij bekend is er geen mogelijkheid om dat nauwkeuriger in te stellen.
 

elsinga

Forumguru
De bijtankhoeveelheid hoeft ook niet nauwkeuriger, ik wil het naaldje op het dashboard de werkelijke tankinhoud laten aangeven, in plaats van hoeveel er verbruikt is. Nu staat de teller op nul en gaat er maar 40 liter in... had ik mooi nog 10 liter extra kunnen verbruiken...
 

elsinga

Forumguru
Dank! De eerste link lijkt op het calibreren van het verbruik, wat zeker interessant is maar mijn probleem niet lijkt op te lossen. De tweede ga ik eens bekijken, klinkt als een mogelijkheid.
 

kwillems

Donateur
Dank! De eerste link lijkt op het calibreren van het verbruik, wat zeker interessant is maar mijn probleem niet lijkt op te lossen. De tweede ga ik eens bekijken, klinkt als een mogelijkheid.
Check wel even of dit jouw model Octavia is. Dat wist ik dus niet.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan