Ervaringen met OBD en Enyac

SkodaFireandIce

Nieuw lid
Ik ben van plan om een VGate iCar2S pro aan te schaffen of Nextgen OBDEleven om o.a. aantal knippers van het knipperlicht aan te passen en meer dat soort instellingen.
Zijn er meer voordelen?
En heeft iemand ervaring met een of beide producten?

Ik heb een OBDEleven dongle en de app, en kreeg daar een gratis abonnement bij. Maar dat is nu afgelopen. Voor dat ene kleine dingetje dat ik wil aanpassen moet ik nu een compleet nieuw abonnement aankopen en da's best een bedragje (50 euro per jaar). Jammer dat ze niet een soort van Light abonnement hebben waarmee je, bijvoorbeeld, beperkt bent tot maximaal twee auto's ofzo.

Het is eerder andersom. Ik wil een dingetje uitzetten wat ik nooit besteld heb, ook niet wil (teveel false positives), waar ik niet voor betaald heb, maar VAG mij opdringt vanwege EU regelgeving.

En als er dan een software update komt, dan staat dat $#%^&* weer aan...

Ik heb OBDEleven (toen ik nog dat Pro Pack actief had) gebruikt voor:

- Aanzetten Travel Assist (moet je wel een "capacitive steering wheel" hebben maar dat kan je ook met OBDEleven controleren)
- Daytime running lights rear (Scandinavian Driving Lights)
- Adaptive Cruise control aanpassen in 1 km/h stapjes ipv 10 km/h
- Disable overtake right prevention
- Lane Assist Memory: In plaats van elke keer Lane Assist aan te zetten (irritant!) bewaart hij de laatst gekozen setting ook over een stop/start cyclus heen
- Speed Limit Assistant uit: Zorgt ervoor dat de ingestelde (adaptive) cruise control snelheid niet wijzigt door verkeersbord herkenning.

Verder ben ik nog op zoek naar een OBD setting die ervoor zorgt dat de laadpoort niet op slot gaat als de auto op slot gaat. Zie een ander draadje hierover: Het ontwerp van dit slot is ruk waardoor het heel corrosie-gevoelig is en uiteindelijk niet meer werkt. Dan sta je dus op je vakantieadres of bij een snellader met een klepje wat niet meer van het slot wil.

Met name op de ID3/ID4 forums zijn nog heel veel meer aanpassingen te vinden.

Bovenaan Onderaan