Ervaringen met nivomat?

Canon-Eye

Forumguru
Ik vermoed dat je een redelijk vergelijkbaar effect kunt bereiken met Mad hulpveren in combinatie met een 12V compressortje. Niet zo luxe als de zelfstellende nivomat, maar in elk geval welachteraf te monteren.
 

andrehj

Forumguru
Ik zou ze wel op mijn S2 gemonteerd willen hebben maar kon tot op heden hierover geen info vinden.
Ik heb ook nooit wat beters kunnen vinden dan de balgen van MAD. Maar ik ben nog op zoek naar iemand die gaat proberen of de set van de S3 ook op een S2 past en dan zijn bevindingen hier op het forum post... :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

sliderke

Senior Member
ik heb over een kleine 2 weken ook een S3 met nivomat. Komende van een octavia generatie 2 wilde ik het niet meer meemaken om volgeladen op zijn kont te hangen. Wat was die origineel met een zwakke vering geleverd.
Bij de bestelling van de bedrijfswagen twijfelde ik nog tussen een superb of een passat. Maar de passat is niet mogelijk met nivomat als je ook een trekhaak bestelt.
Dus werd het sowieso een superb.
Ben best benieuwd naar de werking ervan. Vroeger had ik een Opel Omega die dit ook had en daar werkte het prima.
 

Bakkertje

Forumguru
Bij een Passat heb je ook geen nivonat nodig. Die heeft af fabriek al stuggere vering dan een Superb. Volgens mij zelfs progressief.

Mijn Passat ging met volle kofferbak en 3 kinderen achterin en een caravan aan de haak prima. De Superb die ik daarvoor had (de kinderen waren toen kleiner) ging met de haak net niet over de grond..

Veel plezier alvast met je nieuwe Superb!
 
Bovenaan Onderaan