Ervaringen Karoq 1.0 TSI met DSG

Topic in 'Karoq' gestart door mc1977, 25-06-2018.

1. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Ja, dat heeft alles met gewicht en (gebrek aan) aerodynamica te maken

2. Karoq079

Karoq079 Lid Donateur

1.0 dsg prima prima combi in de Karoq. Rijdt beter dan verwacht. Zelfs met de caravan (1100kg) geen problemen. Alleen schakeld de D stand wel heel erg snel over.... Kwestie van wennen of tunen.

3. zoldar

zoldar Nieuw lid

Dank. Zeer waardevolle info. Dat zou wel mijn karoq zijn. En als het schakellen niet went dan inderdaad aan laten passen.

Vraag me af wat meer effect heeft, de boost. Er wat eerder in laten komen of het schakelmomeNt wat later zetten

4. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Precies mijn ervaring met de Leon 1.0 dsg, inclusief het caravanrijden (ook 1100 kg). En in de sportstand schakelt hij in de meeste gevallen vrijwel zoals ik het zelf met de hand ook zou doen. Met aanpassing zou dat wellicht nog een fractie beter kunnen, maar dat verschil gaat mij geen paar honderd euro waard zijn.

Karoq079 vindt dit leuk.
  5. Karoq079

Karoq079 Lid Donateur

Boost is wel echt motortuning. Dsg bak aanpassen is los van de motor. Als je je motor laat tunen moet je ook je dsg bak laten doen vanwege het koppel limiet.

6. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Nu zal een 1 liter 3-cylinder nog niet zo snel tegen de koppellimiet van da bak aanlopen :D;), maar het is wel een overweging.

7. Karoq079

Karoq079 Lid Donateur

Iemand een idee wat het koppel limiet is van deze Dsg?

8. Peter-036

Karoq079 vindt dit leuk.
  9. Rosinfield

Dat is de fabriekslimiet. De bak kan best wat meer aan. Betrouwbare tuners gaan tot rond 320 Nm

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  10. Beauri

Beauri Forumguru

Het giert van de DSG revisie bedrijven en die wrijven zich al verrukt in de handen.......

hemi24 vindt dit leuk.
  11. Rudi1971

Rudi1971 Lid

Ik rij inmiddels al drie maanden met m'n Karoq 1.0 TSI met DSG. Ben nog steeds tevreden met m'n keuze. Gemiddeld verbruik nu 6,7 l/100km. Volgende week op vakantie naar Frankrijk (5 personen + bagage + dakkoffer + aanhangwagen met 5 fietsen). Ben benieuwd wat dat gaat geven.
    Ben er toch over aan het nadenken om in het najaar de DSG te laten herprogrammeren en het s/s systeem te laten uitschakelen. In sommige gevallen schakelt de bak te snel op en ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat dit niet altijd goed is voor de motor.

Corné de Kluijver, Karoq079 en Rosinfield vinden dit leuk.
  12. philippe bakker

philippe bakker Forumguru Donateur

13. Rudi1971

Rudi1971 Lid

Thxs, jullie ook allemaal. :yeehaa:

14. SkodaNoob

SkodaNoob Actief lid

Domme vraag misschien, maar wat doen ze dan precies? Kan me haast niet voorstellen dat zoiets mag van leaseplan :)

15. Peter-036

Lease maatschappijen zullen er inderdaad niet mee instemmen.
    Wanneer je zelf de eventuele rekeningen voor te vervangen koppelingen en mechatronics moet dragen, denk je daar anders over.
    Daarmee is niet gezegd dat het altijd misgaat, maar als dat gebeurt is de rekening zo hoog.
    Bij een leaseauto laat je 't 'gewoon' repareren of vervangen als dat nodig wordt.

16. Rosinfield

Er wordt in D wat later(waardoor ook een "echte" 1e versnelling) en in S wat eerder opgeschakeld.

17. SkodaNoob

SkodaNoob Actief lid

Ik heb de vraag gesteld via mail aan leaseplan. Ik verwacht een dikke nee :)

18. 064harry

064harry Forumguru Donateur

Met die aanpassingen gaat je fabrieksgarantie ook verloren? En als je de auto wegbrengt voor een grote beurt... krijg je 'm dan met de fabriek instellingen terug zodat je weer moet updaten?

19. Peter-036

Met die aanpassing gaat inderdaad formeel je garantie verloren, de dealer kan 'm wel overschrijven (als de tuner 'm niet beveiligd heeft), maar zal dat meestal niet zomaar doen....alleen als de fabriek of importeur een update voorschrijft. En wanneen dat het geval is, zet de tuner 'm kostenloos weer terug.
    Je kunt ook, net als ik de dealer laten weten dat de software van de DSG niet overschreven mag worden, zelfs niet voor een fabrieksupdate!
    Er is, sinds wij de auto hebben een andere software voor de DSG, als update voor de DSG's die in warme en vochtige klimaten gebruikt worden, beschikbaar....maar ik wilde dat risico niet nemen.

Rosinfield vindt dit leuk.
  20. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

Én de schakeldrukken worden verhoogt (clampforce) daardoor minder slip en minder slijtage.

Rosinfield vindt dit leuk.

Deel deze pagina