Ervaringen gevraagd Autodoc

JeSko

Forumguru
Heb Eibach veren en nieuwe plaathouders besteld, 20 April besteld en 23 april staan ze nog steeds op Bestelstatus -> De artikelen worden van het ene naar het andere magazijn overgebracht. Zal door het Corona virus nu veel vertraging oplopen neem ik aan? Ach gut , geen probleem het dringt allemaal niet.
 

prosier

Forumguru
Gister de eibach spacers binnen gekregen. Zie topic over bestellen buitenland.

Ze liegen behoorlijk over de bestelstatus. Heeft 2 weken geduurd totaal, klopt van geen kant.

De 3 artikelen waren "op voorraad"....jaja...
 

JeSko

Forumguru
@prosier

Das balen! Bij mij zouden ze zogezegd ook op voorraad zijn, ik ben eens benieuwd wanneer de spullen binnenkomen. Eerlijkheid naar klanten toe is wel een must, maar ze zijn toch vaak goedkoper dan andere. Beetje na en voordelen aan.
 

brepus13

Forumguru
Begin vd maand een bestelling gedaan die er 3 weken over heeft gedaan. Nog een bestelling van 14-04 staan die in de wachtrij staat op opgehaald te worden door de pakket dienst... ik hoop dat hij volgende week ergens komt :pieker:

De toestanden momenteel zijn hier zeker ook schuldig aan. Bestel er heel regelmatig en heb deze doorlooptijden nog nooit gehad.
 

JeSko

Forumguru
Oei dat is best lang @brepus13 , maar ja het dringt niet bepaald omwille van het corona virus, en ik kan best begrijpen dat nu alles vertraging loopt. Vond het alleen bizar dat het al 3 dagen op dezelfde status stond. Ik laat het zeker weten als het binnen is gekomen.
 

JeSko

Forumguru
Dat is jammer maar goed, ik heb het ook niet dringend nodig dus dat valt mee. Wel goed om weten voor een volgende keer.
 

JeSko

Forumguru
Of ze geven inderdaad foutieve info mee qua status van de bestelling, of ik ga mijn pakje snel hebben.:D
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200425-110448_Email.jpg
    Screenshot_20200425-110448_Email.jpg
    375,5 KB · Weergaven: 23
  • Screenshot_20200425-110826.jpg
    Screenshot_20200425-110826.jpg
    161,7 KB · Weergaven: 24

turboturbo

Forumguru
Mijn bestellingen van Autodoc doen er gemiddeld een week over in mijn herinnering. Het heeft me ook wel eens verrast dat het er 2 a 3 (werk)dagen later al was. Hangt er kennelijk van af hoe druk het is, of er iets toch niet op voorraad is, of als de vervoerder het druk heeft. En dat laatste is nu actueel gezien de drukte bij bezorg diensten tijdens de Corona crisis.
Carclean liet afgelopen week bijv weten dat niet op alle dagen alle bestellingen door PostNL meegenomen konden worden. Zou me niets verbazen als andere pakket diensten dergelijke keuzes moeten maken.
 

EdK

Forumguru
Vermoed zo maar dat door de corona lockdown een levering naar België langer duurt dan naar NL
Wij hebben in NL wat meer bewegings vrijheid dan de Belgen hebben.
Dus zal ook wel gelden voor de koeriers in die landen...
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Valt mee hoor, alles wat wij al besteld hebben tijdens de Lockdown is steeds binnen de drie á vier dagen aangekomen.
 

leon-cupra

Forumguru
Wij werken ook met GLS. In BE/NL zijn eigenlijk geen problemen. Italië en FR zijn iets moeilijker voor bepaalde regio’s. Rond de periode van Pasen was het veeeeeel drukker met de online verkopen. Grootouders en ouders die nog geen cadeautjes hadden gekocht en zoveel beloofd hadden aan de kids. De camion van onze vaste chauffeur zat toen vol met speelgoedhuisjes, zwembadjes en consoorten. Voor Corona ging mijn dit zelf in de winkel kopen.
Probleem met leveringen zit hem eerder bij de chauffeur. Die gasten hebben zo een hoge werkdruk dat ze nu de Corona ‘misbruiken’. Firma’s die zogezegd gesloten zijn om toch maar naar de volgende post te kunnen doorrijden. En voor hun baas is dit nu een “geldige” reden om niet te kunnen leveren.
 

prosier

Forumguru
Bij autodoc duurt het alleen al 2 weken om iets uit het schap te pakken en in een doos te duwen. Eenmaal bij gls is het geen probleem meer. Gewoon kwestie van liegen met de voorraad en/of cashflow houden en na x dagen pas inkopen van onderdelen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan