Ervaringen gevraagd Autodoc

HarrieSkoda

Forumguru
Goedemiddag,

Ben van plan onderdelen te gaan bestellen bij Autodoc omdat deze gruwelijk goedkoop is.

Aangezien de distributie vanuit Duitsland is, ben ik hier natuurlijk wel huiverig voor.

Wie heeft ervaringen met Autodoc en wil die hier graag delen?

Hoe zit het bijv. met retourzendingen etc.

De site oogt namelijk erg amateuristisch vanwege de vele spelfouten (vertaalde site?).

Gelijk een extra vraag, als ik daar toch onderdelen bestel; welk lucht en interieur filter moeten er in een O3 combi? Altijd fijn om deze te vervangen.

Ik hoor graag van jullie, want de extra korting loopt tot vanavond 00:00 uur!

Alvast dank!
 

ertromp

Forumguru
Ga wel voor gerenommeerde merken die dergelijke websites aanbieden zoals een MANN voor filters of NGK voor bougies en noem het maar op.
Pasvorm en kwaliteit is vele malen beter dan de onbekende merken of "prijspakkers" die er tussen staan.

Wil je het onderhoud echt goed doen bestel dan de onderdelen bij je plaatselijke dealert waar best nog wel wat korting te bedingen valt en je perfect passende onderdelen krijgt die 100% voldoen aan fabriek specificaties

Mijn ervaringen beperken zich tot KFZ24teile.de en mister auto.nl en bij beide worden de delen snel geleverd en voldoen aan hetgeen op de website staat.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Sowieso ga ik voor merk en kwaliteit. Ik laat me inderdaad niet foppen door imitatie wat vervolgens voor geen meter past oid.

Ik zeg altijd maar zo; onderhoud = behoud.

Autodoc biedt namelijk momenteel de schokbrekers van Bilstein erg aantrekkelijk aan, waardoor mijn interesse is gewekt, vandaar de vraag omtrent de ervaringen met deze site.
 

Highway

Forumguru
Heb er vrij recent wat dingen besteld. Merk producten. Is netjes geleverd en kan me niet herinneren dat het abnormaal langs zou hebben geduurd alvorens het binnen was.

Mijn eerste ervaring was dus prima. Nog niet verder iets besteld gehad daar, maar zal het wel doen indien de prijs daar het meest gunstig is.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Thnx voor de reply's @Highway & @Corné de Kluijver !

Dan ga ik de Bilsteins maar bestellen denk ik :D.
Gelijk even een vers interieur & luchtfiltertje meebestellen, kost daar nog minder als de helft van wat ze hier zijn.... ongelooflijk!

@ De heren hierboven, wat was de levertijd van AutoDoc na betaling/bestelling?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

HarrieSkoda

Forumguru
Bedankt voor de input, ik ben om en ga ze bestellen!:thumbsup:

Zonder jullie ervaring had ik er nog eens 2x over nagedacht vanwege de slecht in elkaar stekende site!
 

Rofffel

Forumguru
Hoe was uiteindelijk jouw ervaring @HarrieSkoda ?
Ik wil daar mogelijk de Eibach Pro Spacers gaan bestellen want daar zijn ze inderdaad erg goedkoop.

gr.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Rofffel Goedkoop zijn ze zeker. Ervaring met garantiegevallen is echter bar slecht.
Puur vanwege dat bestel ik er persoonlijk niet meer.

Als iets niet goed is, en je moet het terugsturen, één groot drama.

Weet dus goed wat je bestelt, dat het in ieder geval in één keer goed is!
 

turboturbo

Forumguru
Ik heb onlangs iets retour gestuurd, niet eens voor garantie, ging helemaal prima. Kosteloos retour. Ik werd gebeld en gemaild of ik het geld teug op m'n rekening wilde, of laten staan op m'n account voor toekomstige bestellingen. Voor dat laatste gekozen en inmiddels heb ik dat tegoed ook alweer op besteld...


Vooralsnog zijn mijn ervaringen met autodoc beter dan mister auto (vlottere verzending, betere aftersales)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rofffel

Forumguru
Tsjah, ik weet wat ik nodig heb.. als er in ieder geval iemand in mijn andere topic kan reageren of ik 20mm spacers kan hebben op de O3 :tongue:.
Ik ga ze gewoon bestellen als ik antwoord heb.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Tsjah, ik weet wat ik nodig heb.. als er in ieder geval iemand in mijn andere topic kan reageren of ik 20mm spacers kan hebben op de O3 :tongue:.
Ik ga ze gewoon bestellen als ik antwoord heb.

@turboturbo dan heb jij meer geluk gehad.

@Rofffel volgens mij zijn er mensen die ermee rond rijden op een O3 hier op het forum, alleen zijn ze nog niet wakker geschud om te reageren :D.

Weet zo even niet wie het zijn..
 

Drieske

Nieuw lid
Ik heb gisteren de nodige filters mogen ontvangen van Autodoc.de . Via de chat op hun site een aantal vragen gesteld en keurig antwoord gekregen. Mijn ervaring; goedkoop, prima communicatie, ontvangen wat ik heb besteld en de levertijd was ongeveer een week.
 

JvW

Senior Member
Ik heb ook goede ervaringen met Autodoc (en aanverwante firma's rond Berlijn). Je moet wel rekening houden met de levertijd (ongeveer een week). Daarbij kun je voor een paar euro extra regelen dat je je spulletjes wanneer nodig makkelijk retour kunt sturen. Dit is namelijk meestal niet standaard.
 

H@RM

Senior Member
Lees hier positievere ervaringen dan die van mij.

Bestelde onderdelen (zogenaamd op voorraad) lieten weken op zich wachten
Vervolgens krijg ik kapotte onderdelen geleverd. Duurde ook weer weken voordat de goede binnen waren
En onderdelen die volgens de website zouden passen en absoluut niet passen.

Kortom, ik bestel niet zo snel meer iets bij deze firma
 

Zwapp

Forumguru
Zie net dat ik er ook iets besteld heb, 3 dagen had ik het binnen.
Nieuwe achternaaf inclusief SKF lager en nieuwe abs sensor van Bosch, samen voor 99eurie. Echt geen geld, die sensor kost hier al meer dan alles bij elkaar!

Retouren heb ik dus nog geen ervaring mee...
 

Frazajunior

Actief lid
Ongeacht waar je besteld, doe het met een creditcard. Dan ben je verzekerd voor de zending en wanneer niet goed geleverd, moet de verzender er voor zorgen dat ze het pakketje retour krijgen.
Heb al eens mijn maatschappij moeten aanspreken en heb daardoor mijn geld retour gehad vanwege een niet deugdelijk product. Tevens heb je ook nog eens een half jaar (minimaal) garantie op je product via je creditcard maatschappij naast je garantie van de verzender. Wanneer deze dus niet meer aan te spreken is ben je dus wel een soort van gedekt als er problemen voordoen binnen het eerste half jaar
 

boontjeRS

Forumguru
Net wakker :deuk: ik heb 20mm spacers achter per kant en 15mm per kant vooraan. Is geen enkel probleem op mn originele rs 18" . Op mn 19" × 8,5 alleen achter 15mm per kant. Met schroefset en no problemo :D
 
Bovenaan Onderaan