Ervaringen extractor gevraagd

CDK

Forumguru
Ik heb geen ervaring met bovenstaand apparaat, maar wel met de vergelijkbare Numatic George. Een fantastisch apparaat, het beste kwam hij van pas toen mijn zoon zijn complete maaginhoud achterin de Fabia van moeder de vrouw had geleegd....
 

Edwinz

Forumguru
Oei.. da's een flink klusje geweest dan.

Toch maar eens gaan overwegen om zo'n ding aan te schaffen dan.

Alleen dan even een auto o.i.d. vinden waar ik op kan oefenen:D

(Auto leder, in huis bank leder... misschien de vloer thuis maar ook eens proberen).
 

Cordoba

Forumguru
@Edwinz Ook het tapijt in je auto kun je er mee te lijf, en je zult verbaasd staan hoe vuil het water is dat uit het tapijt komt. Als je textiel bekleding van deurpanelen hebt, kun je die ook met een extractor reinigen (niet te nat maken, ook vanwege de elektronica die tegenwoordig in autoportieren is te vinden).

Het apparaat uit je linkje lijkt een wat nieuwere versie van mijn apparaat (mijn apparaat is 1900 Watt, maar heeft geen oprolmechanisme voor het snoer, en je kan kiezen wat je insproeit: puur water (tank 2) een verdunde reiniger (tank 1) of een variabele mix uit tank 1 en tank 2. Belangrijk bij zo'n apparaat is dat je een aparte (kleinere) zuigmond voor in de auto er bij hebt, én dat je met een korte steel of zonder steel kan werken (om bijvoorbeeld bij de pedalen uit de voeten te kunnen). Mijn apparaat jaren terug als occasion gekocht voor 60 euro, waarbij de lange steel (voor gebruik in huis bij tapijtvloer) ontbrak. Voor 3 of 4 euro de juiste maat zuigbuis gevonden in de kringloop.
 

Edwinz

Forumguru
Klinkt wel erg interessant als ik het zo allemaal lees.

Maar deze heeft volgens mij geen aparte tanks. Nog even verder in verdiepen dus. Als t zoveel kost (waarschijnlijk voor dit soort dingen niet duur) dan maar wel meteen het goede uitkiezen:D
 

HarrieSkoda

Forumguru
Aparte tanks?

Tuurlijk wel; eentje waar je reinigingsmiddel (met warm water) in giet, en een opvang compartiment voor de vuile derrie die je opzuigt.

Moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik hem nog uit moet pakken :fool:.
 

Highway

Forumguru
Heb vroeger een extractor gehad met een tank voor water met reiniging middel+water, voor schoon water en het opgezogen water.

Eerst kon je hetgeen wat je wou reinigen schoon maken met de reiniging middel+water. Dan deed je deze spoelen met schoon water. Zodoende bleef er minder reinigingsmiddel achter.

Vervolgens gooide je het vieze water weg.
 

Cordoba

Forumguru
Highway heeft blijkbaar een extractor gehad die vergelijkbaar is met mijn exemplaar, dus met in totaal 3 tanks: verdund reinigingsmiddel, schoon water, vuil water, maar lang niet iedere extractor heeft 3 tanks, de meeste exemplaren hebben maar 2 tanks, één voor vuil water en één voor verdund reinigingsmiddel of schoon water (wat de gebruiker kiest).

Je had het dus wel degelijk goed begrepen @Edwinz
 
Bovenaan Onderaan