Ervaringen extractor gevraagd

HarrieSkoda

Forumguru
Zoals de titel al doet vermoeden; ik ben van plan een interieurreiniger te gaan aanschaffen.

Sinds de kleine er is, komt het wel eens voor dat er een druppeltje melk op de bank terecht komt.
Bij onze bank laat dit helaas kringen achter.

En omdat het interieur van de auto's er ook wel eens aan mogen geloven, en het vast niet de laatste keer is dat er wat gemorst wordt, ben ik van plan een goede extractor aan te schaffen.

Wie heeft er ervaring met een bepaald type, en welke is aan te raden voor 'gemiddeld gebruik'?

Graag zie ik jullie ervaringen, tips en meningen tegemoet!
 

EdK

Forumguru
Tsja je kunt hem natuurlijk voor meer dingen dan de wagen gebruiken , maar zelf zou ik hem eerder huren bij boels !
Ben ik uiteindelijk voor de keren dat ik hem gebruik goedkoper uit zijn.
Maar dat is mijn mening, verder tips / ervaring kan ik je niet geven daar ik die van Boels heb gebruikt om tapijt te reinigen in de woonkamer en trap.
 

Michelv.

Forumguru
Ooit eentje gekocht met een groupbuy van Carclean, is gewoon top voor je autobekleding, al heel wat interieurtjes opgeknapt ermee. Kan nu zo ff niet op de naam komen :D.

edit: is een Alutec NTSR20
 

HarrieSkoda

Forumguru
@EdK uiteraard bedoelde ik de bank in huis waar de melk wel eens op gemorst wordt.

Als ik sowieso onze 2 banken en allebei de auto’s al kan extracten ben ik al erg blij. Als je nagaat wat zo’n interieurbehandeling bij een detailer kost....

@Desperado ja zoiets vind ik wel tof, alleen qua prijs moet het toch wel goedkoper kunnen linkt me?

@Michelv. had hem even opgezocht, maar deze lijkt niet meer leverbaar te zijn/verkocht te worden?
 

Mill88

Forumguru
Hier een aantal jaren geleden een Numatic George aangeschaft, gebruik hem 1 á 2x per om bekleding te reinigen en voor de rest doet hij dienst als stofzuiger voor het werk waar ik de Dyson niet mee wil belasten :D (zaagsel en het andere grove spul)
 

HarrieSkoda

Forumguru
Thanks voor jullie input. De genoemde extractors zijn erg aan de prijs.

Heb nog even gekeken en kwam de volgende van Kärcher tegen;
Kärcher SE 4001 Tapijtreiniger op: https://www.bol.com/nl/p/karcher-se...0012514941?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Als ik de recensies mag geloven is alleen een nadeel dat een autobekleding zuigmond ontbreekt. Oftewel die er bij zit is te breed voor in de auto?

Geen idee welke ik anders nodig zou hebben qua maat voor de auto bekleding? Deze prijs is interessanter namelijk, mits die smallere zuigmond super duur is....
 

Michelv.

Forumguru
De kleine zuigmond is onontbeerlijk voor in de auto, en die is zelf af en toe nog te groot, die heb je in een auto echt wel nodig.
 

Highway

Forumguru
Ik heb ook een karcher, dacht 5100. Deze gebruik ik ook om de natuur stenen vloer te dweilen.

Ik heb hier een los stukje voor bekleding bij gekocht. Kosten ongeveer 25 euro. Gaat prima ook voor auto bekleding.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Michelv. dat lijkt mij inderdaad ook! Zag dat deze inderdaad, zoals @Highway aangeeft, 2 of 3 tientjes kost.

Die 5100 is dan wel weer beter dan de 4001 zie ik wel. Makkelijker in gebruik, en minder af hoeven breken om water te wisselen begrijp ik. Wel bijna € 100,- verschil, dat vind ik dan wel weer flink.

Vind het altijd lastig om een type te kiezen die het beste bij je wensen past.... Zeker met zoiets.
 

CDK

Forumguru
Numatic George. Ideaal apparaat.

Zeeer content mee. Onze oudste heeft al eens zijn complete maaginhoud geleegd in de Fabia en dat was in no time gefixt met George. Lekker allesreiniger door het water en het hele interieur was weer fris en geen spoortje of geurtje meer te bekennen van het ongelukje. 2 weken geleden had een vriend van mij een dienblad met o.a. koffie en wijn laten vallen op een nagenoeg nieuw tapijt en ook dat heb ik perfect schoon gekregen, hij heeft er zelf ook meteen 1 aangeschaft op aanraden van zijn vrouw.
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
Toch weer een klein schopje voor dit topic.

Het was er nog niet helemaal van gekomen om er eentje te bestellen.
Jullie ervaringen hebben me toch een beetje aan het denken gezet.

Nu met de Black-Friday acties kreeg ik weer een mailtje van Kärcher binnen.

Ik was er al over uit dat het een SE 5100 of beter zou moeten worden.
Nu is de SE 5100 zo'n € 250,-. Maar daar zit nog geen zuigmondje bij voor in de auto bijv.
Die is ook zo'n € 25,-, waardoor een complete kit op € 275,- komt.

Nu zag ik ook dat er een SE 6100 variant was. Deze heeft precies dezelfde specificaties als de SE 5100, alleen is zwart/grijs en wit van kleur, staat ook wel leuk! Bijkomend voordeel is dat hier wél het vereiste zuigmondje al bij zit.
De SE 6100 kost nu met korting eraf € 299,-.

Ook zag ik de Numatic George voorbij komen. Bij een bedrijf nu aantrekkelijk geprijsd en voor € 280,- heb je die in huis.
Met alle accessoires die ik er graag bij zou hebben.

Als ik alles ga afwegen qua vermogen, lengte snoer, capaciteit tank, etc. etc. aan welke zou ik dan goed doen?

Kunnen jullie me over de streep trekken, waarom de Numatic, of waarom de Kärcher. Graag zie ik jullie onderbouwingen!
 

EdK

Forumguru
Zou fijn zijn als je van beide apparaten de weblinks erbij zet.
Reacties zullen meer zijn omdat ze niet eerst op zoek moeten :pieker:
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb een jaar of 6-7 terug via het Carcleanforum een 2e hands hydro 2000 aangeschaft. Voor het apparaat 60 Euro betaalt, en de ontbrekende stofzuigerbuizen heb ik voor 2 euro in een lokale kringloop gescoord (wel metalen i.p.v. kunststof buizen, maar de juiste diameter dus het werkt).

Ik heb er al meerdere kamers en trappen het tapijt mee gereinigd en naar schatting 6-7 keer een auto interieur onderhanden genomen.

Voor het gebruik in de auto is het vooral van belang dat je het niet al te nat maakt, beter de behandeling een keer herhalen. De Numatic George is wat ik van de vele bezitters hoor een goede machine, die kwalitatief goed presteert. De Kärcher zal kwalitatief zeker niet zolang meegaan als de Numatic, en ik vraag me ook af of de Kärcher zo goed reinigt. Kärcher heeft misschien bij velen een redelijk goede naam door hun grote reclamebudget, maar bij liefhebbers/intensieve gebruikers is het zekers niet het favoriete merk.

Wat je nu nog aan apparaten kunt komen, reinigt niet zo goed als wat er vroeger was: tegenwoordig is het maximum vermogen door Europese wetgeving beperkt tot 1000 Watt, waar mijn apparaat 1900 Watt is.
 

Desperado

Forumguru
Ik zou voor de Numatic gaan. Als die eens problemen geeft is die ook vrij eenvoudig zelf te repareren.
Kärcher heeft een naam, maar qua kwaliteit is het niet de beste.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Uiteindelijk maar de knoop doorgehakt, was een vrij scherpe deal volgens mij...

1k0.jpg
 
Bovenaan Onderaan