Ervaringen Android Auto

guusd

Nieuw lid
Het is me gelukt om AA werkend te krijgen. Heb eerst een gat in dashbord kastje gemaakt (zoals https://www.skodaforum.nl/forum/i/sd-card-slot.42798/#post-926753 beschreef)
om 2e sd kaart te kunnen gebruiken. Vervolgens ben ik naar Mannetje in Tiel gereden. Daar heeft hij de software geupdate en Smart link geactiveerd. Alles werkt prima.

Heb AA nog niet veel gebruikt omdat mijn datagebruik nogal steeg en mijn abbo dat niet aankan. Heb nu een upgrade van mijn databundel gedaan en over een paar weken ga ik dit actiever gebruiken. Flitsmeister is ook onlangs uitgebracht voor AA dus ik ben benieuwd. Ik kan het iedereen aanraden.

Echte filemeldingen, flitspalen, alternatieve routes, kaartupdates en wat al niet meer.
 

Okki

Donateur
Ik heb Android auto via een kabeltje. Werkt op zich goed.
Alleen, als ik het opstart wordt standaard de kaart (Waze) weergegeven.

Kan je ook instellen dat standaard Whatsapp opgestart wordt? En zo ja...hoe?
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Als dat kan, dan alleen in je telefoon, vermoedelijk met een " if 'X' then 'Y' else 'Z' " opdracht.
 

1983jeroen

Forumguru
Ik heb Android auto via een kabeltje. Werkt op zich goed.
Alleen, als ik het opstart wordt standaard de kaart (Waze) weergegeven.

Kan je ook instellen dat standaard Whatsapp opgestart wordt? En zo ja...hoe?
Kan niet voor zover ik weet. Gebruik AA al jaren.
WhatsApp kun je toch gewoon laten voorlezen en volledig met spraak bedienen dus is het ook niet echt nodig daarmee op te starten...
 

CharlesTucker

Forumguru
Ik gebruik zelf geen Android Auto, maar misschien zou je met "tasker" iets kunnen opzetten. Dat is een (betaalde) Android App waarmee je je telefoon kunt laten reageren op bepaalde gebeurtenissen. Ik gebruik het zelf om de hotspot aan te zetten wanneer m'n telefoon via bluetooth contact maakt met m'n auto. En, heeft niets met auto's te maken, maar ik zet het geluid van m'n telefoon volledig uit als ik 'm ondersteboven neerleg.

Met die hotspot waren m'n dochters erg blij mee toen ze nog een pre-paid kaartje hadden, en zelf ben ik er nog steeds blij mee omdat vervolgens m'n auto weer connect met die hotspot, en ik via Skoda Connect up-to-date verkeersinformatie op kan halen, zonder dat ik weer een apart simkaartje in de auto nodig heb.

Je mag tasker het 7 dagen gratis uitproberen, waarschijnlijk wel voldoende tijd om te kijken of je iets op kunt zetten zoals "als Android Auto opgestart wordt", dan "Open WhatsApp".
 

Gert-Y

Nieuw lid
Ik gebruik AA bij voorkeur draadloos met de AA wireless https://www.aawireless.io/
Waar ik tegenaan loop is dat bij navigeren het beeld soms bevriest. Alsof het GPS signaal wegvalt. Soms na 10 minuten maar het kan ook 3 kwartier goed gaan. Alle overige Android auto functies werken verder goed en via de bekabelde aansluiting heb ik dat probleem niet. Deze ervaring heb ik bij meerdere auto's. Als ik mijn mobiel ontgrendel is het probleem binnen 2 seconden opgelost. Het lijkt er dus op dat het met mijn mobiel te maken heeft (Samsung Note 20 Ultra). Ik kan er niet achter komen wat het probleem is. Iemand een idee?
 

Okki

Donateur
Als het je echt niets zegt, kun je daar beter niet in gaan 'rommelen'
Heb je je dag niet? Is gewoon een kwestie dat ik de juiste instelling wellicht niet kan vinden zo die er zou zijn. Dit soort antwoorden zou ik als moderator niet geven en misschien wel verwijderen. Niet alle mensen hebben overal verstand van, dus vragen staat vrij.


WhatsApp kun je toch gewoon laten voorlezen

Moet ff kijken hoe dat dan werkt. Als ik AA opstart (met Waze dus) kies ik via het menu voor Whatsapp. Vervolgens tik ik een bericht aan dat dan voorgelezen wordt. Of kan het ook op een andere manier als het AA scherm niet aanstaat (maar AA wel is geactiveerd)?
 
  • Haha
Waarderingen: EdK

1983jeroen

Forumguru
Je kunt met de microfoon knop op je stuur of het scherm vragen om je laatste WhatsApp berichten voor te lezen.
 

Rebel

Senior Member
@Gert-Y heb ik dus ook voor icm mijn Realme 8 Pro.
Sedert update naar Android 12, loopt Waze exact na 10 min vast voor een tiental seconden.
Ik gebruik AA Wireless, maar ook met de kabel heb ik dit voor. Wanneer ik de foon niet met Android Auto verbind, werkt Waze zonder hapering.
 

Gert-Y

Nieuw lid
Bekabeld gaat het prima. Ik heb de vraag ook bij de helpdesk van AA Wireless neergelegd. Hun advies luidde om bij de App android auto de batterij niet op geoptimaliseerd maar op onbeperkt te zetten. Hielp helaas niet.
Na wat googelen vond ik nog de tip om bij de navigatie app locatie altijd toe te staan ipv alleen bij gebruik van de app. Helaas hielp dat ook niet.
 
Bovenaan Onderaan