Ervaringen Android Auto

guusd

Nieuw lid
Sinds een paar dagen is Android auto beschikbaar. Fijn. Voor mij de reden om dit toch maar eens te gaan proberen op mijn Fabia 3. Daar is wel het een en ander voor nodig. Ik moet eerst smart link activeren.
Voordat ik dit doe ben ik benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers.

Om een en ander af te kaderen. Je hebt, zoals ik het begrijp, ook android auto volledig geintegreerd
in de auto. Daar ben ik niet naar op zoek. Ik zoek naar ervaringen waarbij je bepaalde applicaties naar
je auto kunt sturen, zoals google maps. Ook heb ik begrepen dat het voor Apple het net even anders werkt als voor Android. Ik heb Android dus ben ik benieuwd hoe dit werkt.

Ik heb Amundsen systeem, wellicht dat dit nog van invloed is.

Dan heb ik nog een andere uitdaging. Op de usb poort zit nu een stick met muziek en luistercd's voor de kids. Als ik android auto aan de gang krijg, heb ik die usb poort nodig voor de smart link verbinding. Dus als ik met de kids op vakantie ga moet ik kiezen tussen smartlink of zeurende kids!!! Ik heb al geprobeerd om de muziek op de sd kaart te zetten waar de navigatie op staat maar dit werkt helaas niet. Ben benieuwd of iemand hier ook tegenaan gelopen is. Draadloos smartlink wordt volgens mij niet ondersteund.
 

EdK

Forumguru
Ik heb al geprobeerd om de muziek op de sd kaart te zetten waar de navigatie op staat maar dit werkt helaas niet.
Wel in zelfde slot een SD met alleen muziek , dat werkt wel maar dan heb je geen NAV meer.
Maar als je je handschoenkastje demonteert dan zul je zien dat er in de unit waar nu de SD voor Navi inzit er naast een tweede SD slot zit.
Deze is in algemeen gewoon actief en kun je daar je muziek SD insteken
Als dit slot werkt dan is het alleen nog kwestie van goed in meten en een gat boren zodat je de SD (2e slot) makkelijk kunt wisselen.
Beetje omslachtig om telkens het handschoenenkastje te demonteren als je de muziek SD wilt wisselen
 

Rallye

Forumguru
Bovendien: als je eenmaal Android Auto hebt, kun je via Spotify de muziek van je kids afspelen.
 

guusd

Nieuw lid
Alvast bedankt voor deze tips. Dat van die 2e sd kaart wist ik niet. Heeft toevallig iemand een instructie oid hoe dat uit elkaar gehaald kan worden? IK gebruik geen spotify, ben nog zo ouderwets dat ik alles op mp3 geript heb.
 

Rosinfield

† In Memoriam
IK gebruik geen spotify, ben nog zo ouderwets dat ik alles op mp3 geript heb.
Je bent niet de enige hoor; ik heb de hele ontwikkeling van lp's, casettebandjes, cd's en mp3 gevolgd en ben ook blijven steken bij het laatste. Op een gegeven moment houdt het op en ik ben gehecht aan mijn verzameling 250 Gb aan mp3-tjes
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Frup

Forumguru
Grootste voordeel van AA vind ik dat Google Maps of TomTom (Amigo, en straks ook TT Navigation) kan worden gebruikt.
Ik meen dat ook muziek van de smartphone (kaartje) kan worden afgespeeld.
Ook vond ik het grappig dat SMS berichten worden voorgelezen.
 
Android auto is naar mijn gevoel nogal buggy. Ik heb 1 op de 4 keer geen waze, 1 op de 4 keer geen Spotify, en de andere 2 keer op de 4 werkt wel alles. Ik had hier ook nog een oude iphone 5s liggen, en als ik die gebruik, werkt dat wel altijd volledig.
 

guusd

Nieuw lid
Nu alles een beetje gelezen te hebben, wil ik het wel proberen. Dat het wat buggy is, neem ik op de koop toe. Als het navigeren maar werkt, ben ik eigenlijk al blij.

Nog even een vraag aan Forumguru Edk. of hij foto's etc heeft van hoe het dashboard kastje eruit ziet bij hem. De skoda dealer was heel duidelijk dat er geen 2e sdkaarthouder was en probeer een beetje voorbereid te zijn (en om teleurstellingen te voorkomen).
 

EdK

Forumguru
Afijn foto's hoef ik dus niet meer te plaatsen met de link van @Rosinfield
En kastje zit met een paar schroefjes vast vanuit de binnenzijde, maar ook daar is in de kennisbank hier op forum zeker wat van te vinden.
En dat een dealer het niet weet......... ach verbaast me zeker niet...
Maar als hij er dus zit en werkt, dan kun je je dealer wat laten zien, en dan vooral naar zijn wegtrekker in zijn gezicht kijken.... :koffie:
 

Okki

Donateur
even een vraag @guusd : moet smartlink eerst (door de dealer) vrijgegeven worden? ik probeer mn telefoon met usb kabel aan te sluiten maar er gebeurd niks
 

Rosinfield

† In Memoriam
Als ik me niet vergis is "vrijgeven" een eufemisme dat in de praktijk neerkomt op "vrijgeven na dokken".
 

Frup

Forumguru
Inderdaad! Het is niet ‘vrij’ of ‘vrijblijvend’ en je kiest er ook niet voor omdat je ‘vrijgevig’ bent.
Het gaat om een flinke zak pecunia. Ik heb begrepen dat de dealer, op zijn beurt, daarvan ook weer een aanzienlijk deel moet afdragen. Daarom zou ik ook nooit zelf voor een Amundsen, of zo, kiezen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nog even en je koopt een auto, welke bij je voor de deur wordt afgeleverd. Desgewenst kun je er ook mee rijden als je hem eerst even laat vrijgeven.
 

guusd

Nieuw lid
Ja, om AA te draaien heb je smartlink nodig die geactiveerd moet worden. Alleen de allernieuwste auto's hebben soort van ingebouwde AA.

Ik lees wisselende verhalen over het activeren van smartlink. Mijn auto staat er ook niet bij maar ik heb ook gelezen dat als je in het menu smartlink heb staan, het zou moeten werken.

Bij de dealers betaal je de hoofdprijs. Heb een mannetje gevonden in Tiel die het voor 125 euro doet. En die kan nog veel meer.

Ik hoef niet het gezicht te zien van de skoda dealer als ik hem kan laten zien dat de 2e sd kaart ook werkt. Ik gebruik ze alleen om info te krijgen. Voor mij zijn ze geen partij en andersom ook niet. Ze willen graag een nieuwe auto verkopen en ik koop principieel geen nieuwe auto.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Okki

Donateur
OK, dank. Ik heb in principe geen Android Auto nodig, maar ik was gewoon benieuwd hoe het er uit ziet in de auto en hoe het werkt.

Maar om daar nou de portemonnee voor te trekken, nee.

Zolang de radio en af en toe de navigatie het doet ben ik nog tevreden.
Appen in de auto doe ik sowiseso nooit en bellen/gebeld worden maar zelden.
 

Rallye

Forumguru
Appen met Android Auto gaat via voice overigens (tenminste, met Apple Carplay is dat wel zo). is veiliger dan met je vrouw/man/significant other praten ;).
 
Bovenaan Onderaan