Ervaring/Vraagjes/problemen nieuwe Kodiaq

Ha gasten,

Dit is de eerste keer ooit dat ik lid wordt van een forum, maar echter ook de eerste keer ooit dat ik trots eigenaar ben van een gloednieuwe Skoda Kodiaq sinds 7 augustus jl.

Hiervoor heb ik een aantal jaar (3) een Skoda Fabia combi drive gereden naar alle tevredenheid. Echter was dit een auto van €19.500,- en is de Kodiaq rond de €45.000.-

Er vielen mij een aantal dingen op en ik ben benieuwd of ik mij aan het aanstellen ben, of dat er meer mensen zijn die vraagtekens hebben bij bepaalde punten.

Allereerst de "airco vents" onder zowel de passagiersstoel als onder de bestuurdersstoel. Afgewerkt op een manier dat mijn neefje van 8 netter zou kunnen:


Na wat simpel research vond ik het volgende op amazon:
https://www.amazon.nl/Vent-afdekking-Kodiaq-achterbank-airconditioning-outlet/dp/B07C86CGKC

Resultaat:

Al met al voor €14,- opgelost. Raar dat Skoda dit niet direct vanuit de fabriek doet.

Ook viel het mij op dat er ten opzichte van de Skoda Fabia uit 2017 behoorlijk weinig accessoires werden bijgeleverd. Zo kreeg ik bij de Fabia bagagenetten voor achterin en een tweetal paraplu's onder beide stoelen 1.

Bij de Kodiaq zit slechts 1 paraplu in de deur aan de passagierskant.

Zo met bovenstaande heb ik mijn gal weer gespuwd, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hier mee.

Ik zit op dit moment met het probleem dat ik gebruik maak van het Amundsen infotainment systeem. Aangezien ik een dochter heb die vaak op de tablet spelletjes/filmpjes wat dan ook wil kijken. Had ik het briljante idee om de Skoda carstick aan te schaffen voor het aanmaken van een hotspot en tevens zonder mobiele hotspot gebruik te maken van de Skoda Connect diensten. Deze vond ik op Amazon voor €175,-

Skoda carstick link


Vervolgens een simkaart met data erbij, geactiveerd/getest en wel op meerdere apparaten. Echter ziet de Skoda de complete carstick niet en brand dit lampje vervolgens continue op rood.
Ik heb vervolgens gechat met een medewerker van Skoda, en zij gaf aan dat dit een probleem was met de synchronisatie? en dat het vaker voorkomt.

Heeft iemand hier ervaring met het aan de praat krijgen van een carstick en wat ik hier in hemelsnaam voor moet doen?

Bovenstaande lijkt op een tirade, echter moet ik zeggen dat ik mij sinds ik in de Kodiaq rij king of the road voel. Ik ben superblij met de Kodiaq en heb er geen moment spijt van! Al met al een top auto, echter nog wat kleine puntjes op de I haha.

Ik hoop dat iemand mij kan en wilt helpen.

Bij voorbaat dank!

Vincent
 

JeSko

Forumguru
Wellicht zou je jezelf willen voorstellen in onze meet en greet, kort of lang maakt niet uit, dat word hier enorm gewaardeerd :thumbsup:

En die airvents zijn bij mijn weten allemaal zo slecht afgewerkt bij Skoda, ook in mijn S2 zitten van die raar gevormde ondingen onderaan, het setje dat je besteld hebt lost dat inderdaad op. Vind het ook maar raar voor zo'n dure auto maar kom.

Er word tegenwoordig bespaard op die kleine zaken inderdaad, vroeger kreeg je nog een mooie afdek box waar je batterij in zat, dat is nu ook niet meer ( ben wel niet zeker of het bij alle modellen geschrapt is ). Skoda moet wel dat extra's behouden of ze gaan een gevaarlijke route op..
 
Alhoewel, zo slecht zijn ze bij mij toch ook weer niet afgewerkt, die van u lijken slecht afgezaagd. Bekijk bijlage 83666

Haha ja dat is inderdaad waar. Bij u zouden die kapjes niet eens mogelijk zijn. Maar ze zien er tenminste niet afgezaagd uit haha. Ik heb serieus de volgende dag de Skoda dealer gebeld om te vragen of ze iets vergeten waren af te werken, echter bleek het "normaal" te zijn haha.
 
Ha JeSko, bedankt voor de tip omtrent het voorstellen. Ik heb dit direct ook even gedaan! Ik hoop inderdaad dat mijn volgende Skoda weer de accessoires bevat die het verdiend haha
 

JeSko

Forumguru
Raar toch dat ze het als normaal afdoen, maar ach nu is het wel netjes:thumbsup:

Top, welkom hier alvast :jaja:
 
Congrats met de aankoop/aanwinst! Dat ziet er best shabby uit moet ik zeggen, zal ook al maar snel wat Chinees plastic bestellen om die vents wat op te smukken, zal waarschijnlijk ongeveer geleverd worden met m'n Kodiaq... binnen enkele maanden;)
 

Peanut

Senior Member
Valt mee hoor, levertijd en prijs.
Ik heb die afdekplaatjes bij Ali besteld en had ze met 4 weken in huis voor nog geen 6 euro incl. verzenden!
 

Bijlagen

  • ventilatiegaten onder stoel Kodiaq.jpg
    ventilatiegaten onder stoel Kodiaq.jpg
    238,8 KB · Weergaven: 107
Las ergens dat er al een tijdje maar éen regenscherm meer in de voorportieren zit, maar zijn er nog wel houders in beide?
M'n significant other heeft nl. op Pinterest gezien hoe je er alternatief ook een koekjespak in kwijt kan :facepalm:
If so, dan neem ik er een mee als ik de wagen ga ophalen:jaja:
 

Barry81

Nieuw lid
Ik heb zins een maand of drie mijn sportline tot volle tevredenheid.
Echter nu zit er storing in de brandstofmeter. Zelfs na het aftanken blijft hij aangeven dat ik moet tanken en een actieradius van 0 km heb.
Heb al een afspraak bij de garage gemaakt maar vroeg mij af of het vaker voorkomt.
 

Stevala

Actief lid
Na 5100 km en 3 maand oud, hoor ik het dashboard of omtrent lichtjes kraken bij rijden over kasseien. Lijkt me al redelijk vroeg met zo weinig km op de teller. Bij rijden op asfalt geen probleem. Zijn er nog andere die dit ervaren?
 

Stevala

Actief lid
Ik heb een style uitvoering. En daar ontbreken enkele items - of werd de uitrusting veranderd voor 2020 (lijst was van 1/2019)

De alu voetdrempel achteraan ontbreken
Geen voetverlichting achterpassagiers in elektrische zetels voorraan
Geen veiligheidslicht aan binnenkant voordeuren en reflector achterdeuren (enkel reflector in achterdeuren momenteel)
Bestuurderszetel heeft stof aan zijkanten ipv leder zoals de passagiersstoel

Zijn allemaal details. Maar toch.... Stond mee als standaard uitrusting of in Pack.
 

hemi24

Forumguru
Zijn allemaal details. Maar toch.... Stond mee als standaard uitrusting of in Pack.

En in de kleine lettertjes staat dat dit tussentijds aangepast kan worden...

wat mij wel verbaasd: ook ik heb geen alu instaplijsten achteraan, maar wel verlichting in de voetenruimte voor de achterpassagiers!
 

Enkhuizen

Senior Member
Vrijdag een mooie nieuwe ervaring opgedaan met de Kodiaq. Kwamen bij de auto in de ochtend en het achterraam was kapot. Eerst dachten we aan inbraak of stormschade maar het raam was naar buiten toe gesprongen.

Gelukkig hebben we een aantal camera’s hangen rond ons huis en na wat zoeken zagen we dit:


Blij dat we dit op camera hadden, de dame van de leasemaatschappij geloofde er in eerste instantie niet veel van.

Gisteren een tijdelijke plexiglas oplossing laten plaatsen bij de CarGlass en nu een week wachten tot de ruit binnen is.

Blijft vreemd dat een ruit zomaar kan springen. Op andere camera’s is ook niets te zien, geen vogels o.i.d.

De wind kwam ook van een andere kant. Geen jagers in de buurt. Blijkbaar toch te veel spanning op gestaan en door de warmte werking o.i.d. geknapt.
 

Bijlagen

  • 978DA4A5-C1D4-435C-A40B-DA21F80022F8.jpeg
    978DA4A5-C1D4-435C-A40B-DA21F80022F8.jpeg
    183,9 KB · Weergaven: 87
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Maar goed wat word het nu ?

Garantie ( niet goed geplaatst/te groot raam ) of gevalletje even apeldoorn bellen !?
 

Yuco

Lid
Wij hebben een Sportline uitvoering met 3e zitrij. Het lukt ons niet om de hoofdsteunen van deze 3e zitrij te verwijderen. Is dit niet mogelijk of is er een handigheidje?
 

Stevala

Actief lid
Heeft er iemand ervaring met de zetelverwarming van de achterbank (5zit). Ik zie geen informatie op het infotainment scherm wanneer deze wordt gebruikt. Ik krijg enkel een melding als we de stoelverwarming vooraan gebruiken.
 
Bovenaan Onderaan