Ervaring Skoda Mobiliteitsservice in Frankrijk

Skoda-MAN

Forumguru
Hoeveel procent kans heb je om met pech te staan over pakweg 6000 km?
En moet je dat dan allemaal verzekeren?
Ik heb de wegenwacht opgezegd en vertrouw op de Skoda Mobiliteitsservice (ben nog wel ANWB lid voor het leven)
Een creditcard meenemen is wel handig.
 

RogerS

Forumguru
Ik verzeker in beginsel alleen de risico's die ik niet zelf kan dragen.
Dat heeft me over de voorbije pakweg 50 jaar toch een boel geld bespaard, dat dus niet is besteed aan marmeren gebouwen en bonussen voor de verzekeraars...
En 21% BTW!
 
Creditcard heb ik. En natuurlijk is niet verzekeren "achteraf" wellicht het goedkoopste.

Dat mijn auto in het buitenland gerepareerd kan worden als ik maar betaal geloof ik wel. Ik zit met name te kijken naar vervangend vervoer. Ik vraag me af wat er gebeurd als ik echt pech op zaterdag krijg en eea pas dinsdag klaar is. Wordt ik dan in een hotel gestopt of krijg ik vervangend vervoer en waar wissel ik weer terug naar mijn eigen auto? (onderweg naar zuid frankrijk en dan in Noord Frankrijk pech krijgen)

Kortom: hoeveel nut heeft zo'n verzekering eigenlijk?
 

Ridley

Forumguru
Vriend van mijn pa had kapotte F2 Greenline in zuid-Duitsland. Netjes vervangend vervoer gekregen vanuit mobiliteitsgarantie en leenauto vanuit Duitsland bij hem voor de deur opgehaald en de eigen auto naar de dealer gebracht. Hij was erg tevreden hoe gemakkelijk dit allemaal ging. Leenauto was een Opel Insignia station.
 

oco1979

Forumguru
Voor leenwagen lig dat zeer verschillend via welke verzekering dat het is.
Tijd geleden een duitser gehad,die via verzekering bij ons binnnen gekomen.
Moet zeggen via die xxxx verzekering voor buitenlanders is het meestal een ramp.
Nu twas op een zondag,deze heeft via zen duitseverzekering een vervangend voertuig kunnen bemachtigen.
Ken zo vermoeden dat ze deftig druk op verzekering xxxxxx hebben gezet om toch ene te bemachtigen.
Want in het weekend ga je zelden aan vervangend vervoer geraken,omdat ze met verhuur bedrijven werken,die zijn gesloten.

in belgie bij VAB en Touring kunnen we 24/7 aan vervangend vervoer geraken.
Vermoed dat ANWB ook zo werkt.

Zo zie je waar dat soms het verschil zit in de assistances.

Normaal geen vervangend vervoer ter beschikking is,zal je naar een hotel gebracht worden.

Hotelkosten worden meestal terugbetaald.
Het max. bedrag dat je krijg per dag staat in je contract.
De rest zal je moeten zelf betalen.

Stel dat je 85euro/dag krijg en tis 100euro/dag,ga je 15euro moeten bijleggen.


Moet niet denken dat je in een 5 sterrenhotel zal kunnen verblijven en dat ze alles gaan betalen.
 
Laatst bewerkt:

Kogamyata

Senior Member
Bijgaand uitreksel uit mijn doorlopende reisverzekering.

Vervangend vervoer en verblijf, is apart bij te verzekeren en dat heb ik ook. Kost € 25,- p/jaar extra.
 

Bijlagen

  • IMG_2002 (1).JPG
    IMG_2002 (1).JPG
    464,1 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan