Ervaring Skoda Mobiliteitsservice in Frankrijk

Ridley

Forumguru
Heel herkenbaar @EdK! Over inburgeren gesproken: we hebben Nederlandse vrienden die inmiddels 7 jaar in Parijs wonen en die kochten een nieuwe Clio een jaar of 4 terug. Wij vorig jaar daarheen en die auto zag er niet meer uit. Mos op het dak, overal deukjes en de lak van de bumpers af. De reactie was dan ook onbetaalbaar toen ik er iets van zei: nieuwe voor- en achterbumper erop en hij is zo goed als nieuw
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Ik geef dit topic even een kickje aangezien wij komende zomer met de Fabia naar omgeving St. Tropez gaan voor 2 weken. Nu zeiden ze recent bij de dealer(was daar voor de 1e beurt) dat ik geen ANWB of wat dan ook hoefde te nemen want zolang de Fabia dealer onderhouden is zit er Skoda mobiliteitsservice op.

Na het lezen van dit onderwerp vraag ik mij of dat nu wel de lading dekt t.o.v. een e.v.t. extra af te sluiten ANWB europa service.

Weet iemand wat de verschillen zijn tussen ANWB en mobiliteitsservice?
 

Skoda-MAN

Forumguru
Je kunt de "kleine" letters van de verschillende aanbieders doorlezen en dan weet je waar je recht op hebt en dat elke aanbieder geweldige hulp geeft zo'n 24 uur per dag. Helaas is dat de theorie en in de praktijk heb je met andere mensen en omstandigheden te maken.
Heeft een dealer tijd, onderdelen of is het toevallig een feestdag.
Over alle pechhulpverlening hoor je klachten ook van de ANWB maar in de meeste gevallen gaat het goed.
Over het algemeen worden klachten overvloedig gemeld in media en forum.
Preventief, zorg voor goed onderhoud of extra controle voordat je op vakantie gaat en neem wat olie en koelvloeistof mee.
 

Canon-Eye

Forumguru
In Nederland is de mobiliteitsservice van Skoda gewoon uitbesteed aan de ANWB. In Frankrijk zal dat ook wel bij hun Franse collega's liggen, dus ik verwacht weinig verschillen.
Uiteindelijk is Skoda in deze je partner, zij moeten dus waar (laten) maken wat er is beloofd.
Daarbij mag het voor jou geen verschil van betekenis maken wie de dienstverlening uiteindelijk uitvoert.
 

ElScorpione

Forumguru
Zoals je kunt lezen heb ik geen problemen gehad in Frankrijk. Ook keurig te woord gestaan door Skoda zelf. Vriendelijke dame die aanbood om te vertalen en de volgende dag belde om te vragen of alles in orde was.

Een collega heeft vorige zomer een rampzalige ervaring met de ANWB in Italie gehad. Uiteindelijk heeft hij het vliegtuig naar huis moeten nemen omdat er geen vervangend vervoer of transport geregeld kon wordenz. Weg vakantie. En toen de auto eindelijk in Nederland was (weken later) was die leeggehaald.

Maar zo zal het overal wat zijn. Zoals hierboven al gezegd: het internet staat vol met geklaag.
 
ik ga de kleine letters even doorakkeren van beiden.

Een extra europa pakket van de ANWB kost 95 euro extra per jaar. Nu zou ik natuurlijk dit pas begin juli kunnen afsluiten waarbij ik dan maar hoop dat ik de helft betaal. ANWB werkt namelijk met kalenderjaar.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb na het afdanken van ons overbodig geworden 2e autootje de ANWB-Wegenwacht juist opgezegd.

De Skoda-mobiliteitsgarantie biedt namelijk meer: deze zet diezelfde ANWB-wegenwachter namelijk ook op mijn oprit aan het werk zonder extra geld te vragen voor "woonplaatsservice" én ze helpen ook als mijn vrouw dat onderweg nodig heeft terwijl ik er niet bij ben en het ANWB-kaartje toevallig in mijn zak zit. Moet je bij de ANWB eens om komen...
 

Spierings

Forumguru
Als je een doorlopende reisverzekering hebt kun je ook je auto pech meeverzekeren.. Dit is meestal een stuk goedkoper als de ANWB.
 
Dat van die ANWB pas en partner is een bekend verhaal. Dan dwingen ze je een partnerlidmaatschap af te sluiten.
Wij hebben ook 2 auto's. Gelukkig rij ik meestal in de Skoda :thumbsup:

Heb zojuist de voorwaarden opgevraagd van de mobiliteitsservice. Op internet staat wel globaal was, maar ik mis de details. Met name het buitenland verhaal. Wanneer vervangend vervoer en hoe lang? Bij ANWB niet te repareren binnen 48 uur, maximaal 21 dagen vervangend vervoer. Skoda heeft het in het filmpje over een redelijke termijn en maximaal 3 dagen vervangend vervoer. ANWB heeft iets van repatriëring. Skoda heeft dat uitgesloten als ik goed lees.

Natuurlijk hoop ik het NOOIT nodig te hebben maar het is wel handig om dit van te voren even te controleren.

Heb een doorlopende reisverzekering bij de SNS. Zal daar eens kijken en de "buitenland" voorwaarden.
 

reeseend

Forumguru
Eventueel naast de mobiliteitsservice van Skoda een route mobiel hulp voor buitenland erbij nemen. Kost iets van 45€ en daarbij hebben we een caravan verzekering erbij totaal iets van 60€ voor in het buitenland.
 

Spierings

Forumguru
Is dit niet beperkt tot € 200,- sleep en arbeidsloon?
Arbeidsloon zal niet onder de reisverzekering vallen, dat is in geval van garantie voor skoda en anders voor je eigen.. Zou anders wel mooi zijn als ze dat ook nog zouden doen...

Mijn vader is vorig jaar afgesleept in Frankrijk met de caravan naar een VW dealer en heeft gewoon netjes de 600 terug gekregen van het afslepen..

Je hebt 2 dingen in de reisverzekering, voor pech en voor afsleep (naar huis) als ik me het nog goed kan herinneren, voor de zekerheid zou ik dit moeten checken..
 

oco1979

Forumguru
tip NEEM EXTRA BUITENLANDSE VERZEKERING,skoda mobiliteit in buitenland is niet alles gedekt.
Kan het weten,want ik doe skoda assistance(belgie)
Vooral vervangend voertuig voor een buitenlander is dikwijls een probleem.
Zelf voor een belg die in panne valt in belgie en vervangend voertuig van de garage moet hebben,is dikwijls niets.
Wees gewaarschuwd !
 
SNS reisverzekering geeft de volgende vergoedingen als je de module neemt:

- max. 125 euro arbeidsloon reparatie aan de weg (niet zijnde werkplaats)
- 1000 euro per reis aan sleep, stalling, bewaking etc..
- max 100 per dag aan vervangend vervoer tot max 2500 (soortgelijk vervoermiddel) Binnen 48 uur niet te repareren.
- verblijfkosten 50 per verzekerden per dag tot max 10 dagen

repatriëring zit er ook in opgenomen.
 

ElScorpione

Forumguru
ik ga de kleine letters even doorakkeren van beiden.

Een extra europa pakket van de ANWB kost 95 euro extra per jaar. Nu zou ik natuurlijk dit pas begin juli kunnen afsluiten waarbij ik dan maar hoop dat ik de helft betaal. ANWB werkt namelijk met kalenderjaar.
Dat is niet meer zo. Citaat uit de voorwaarden: Het lidmaatschapsjaar loopt van 1 januari tot en met 31 december, tenzij het lidmaatschap is ingegaan vanaf 1 januari 2016, in dat geval loopt het lidmaatschapsjaar van de dag van toelating tot één jaar daaropvolgend.
 

oco1979

Forumguru
Audi en vw mobiliteits is idem zene,moet niet denken dat audi beter is ;)
wij werken als onderaanneming en zijn gebonden aan regels van het contract.
volgen we ze niet ist geen centjes voor de depanage.
Wij werken voor verschillende leasings en merken en verzekering enz....
Neem het van me aan,tis vééééél verschil in
 
ja ok. Eenmaal van de snelweg af ben je afhankelijk van Skoda, ANWB of anderen.

Wie beslist waar jij met je kinderen en hele hebben en houwen inclusief auto uiteindelijk heen gaat?
 

ertromp

Forumguru
ja ok. Eenmaal van de snelweg af ben je afhankelijk van Skoda, ANWB of anderen.

Wie beslist waar jij met je kinderen en hele hebben en houwen inclusief auto uiteindelijk heen gaat?

De verzekeraar

Dus al naar gelang waar je bij zit Skoda of de ANWB of de verzekeringsmaatschappij bepaalt waar jij naar toe gaat. Veelal zijn er contracten met garages aldaar
 

oco1979

Forumguru
Belgie : VAB
Nederland : ANWB
frankrijk : denk ik privé takelbedrijf.
Duitseland : mogelijks ADAC (niet zeker)
 
Bovenaan Onderaan