Ervaring met Thermoconnect Webasto

Bakkertje

Forumguru
ik heb het nooit echt getest, maar wel een keer tijdens een wandeling op een afstandje van 200 meter ingeschakeld (zat een atletiek baan en wat bomen tussen), dat werkte prima.
Verder werkt de kachel echt heel snel in mijn geval. Ik zou eerder verachten dat er iets met de ontvangende antenne is..
Een andere batterij is natuurlijk zo geprobeerd..
 

fanSkoda-VW

Donateur
Een autosleutel tegen je hoofd houden voor meer bereik: het werkt echt. Dat komt doordat je hoofd het signaal van de afstandsbediening versterkt. Volgens professor Roger Bowley van de Universiteit van Nottingham, komt het door het water in je hoofd. Het gaat daarbij simpel gezegd om de interactie tussen de elektromagnetische golven en het water in je hoofd.
 

EJS

Forumguru
Ja die truc pas ik ook wel eens toe, helpt echt namelijk. Ik denk dat ik nogmaals een batterij wissel wel het gemakkelijkst kan proberen. Zit nu een varta in zal eens duracel proberen bijv. Welk merk heb jij erin zitten @Bakkertje ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EJS

Forumguru
Heb ook wel meteen gedaan. Hielp toen wel iets maar haalde het toch niet. Misschien nu met een ander merk batterij beter resultaat. Is iig goedkope poging.
 

EJS

Forumguru
Nieuwe batterij heeft niet geholpen. Begin oktober een afspraak voor de installatie van een thermoconnect module. Zal mijn ervaring hier delen tzt.
 

EJS

Forumguru
Gisteren is de Thermoconnect module geïnstalleerd. Ziet er op het eerste gezicht goed uit. Er komt bij de installatie een drukknop (aan/uit) in het interieur waar ook een temperatuursensor in zit. Omdat ik deze niet zo mooi vond rond op dashboard of de middenconsole en ook niet op de beige delen heb ik deze bij de beenruimte laten installeren (zie foto) hij is nu nauwelijks te zien maar ik kan er nog prima bij om evt de kachel uit te zetten.

Kachel aan:
20211001_121654.jpg

Kachel uit:
Screenshot_20211002-092416_Gallery.jpg

In de app kun je naast gewoon aan/uitzetten ook timers instellen en geofencing gebruiken. Daarnaast zie je locatie, accuspanning en interieurtemperatuur.
Screenshot_20211001-151005.jpg

In het geblurde staat de locatie. Als je daarop klikt opent hij deze in Google maps.
Screenshot_20211001-150924.jpg

Ik moet het nog gaan testen maar bij deze vast een update.
 

EJS

Forumguru
Inmiddels 2 maanden (bij koud weer) in gebruik. Bevalt goed! Ik heb nog niet meegemaakt dat het in- of uitschakelen niet werkte door storingen of slecht bereik. (1x niet gelukt om autogegevens te openen in de app gezien geen bereik in ondergrondse parkeergarage, maar dat is niet meer dan logisch)
Het doet wat het moet doen en vooral het vooraf instellen van de timers is erg handig. Daarnaast mis ik die extra afstandbediening aan de sleutelbos helemaal niet. :nono:
 

Bakkertje

Forumguru
Nice! @EJS ik moest er afgelopen woensdag nog aan denken. Was een wandeling aan het maken en toen geprobeerd hoe ver van de auto de zender het bij mij doet (wat uiteindelijk redelijk overeenkomt met jouw ervaringen hierboven).

De standkachel zelf bevalt mij ook echt supergoed (nooit eerder op een auto gehad). Het is echt 100x sneller dan interieur verwarming via de VW app.

Nieusgierig als ik ben eens gekeken wat dat kost, maar er zit een abonnement aan vast van 35 euro per jaar na het eerste jaar (is ook wel logisch natuurlijk)

Webasto Thermoconnect (fabertronics.nl)

Ik houd het voorlopig nog even bij de afstandsbediening ;)
 

EJS

Forumguru
Ja die 35 euro is best wel wat, maar ik gebruik de kachel ook redelijk veel. Niet alleen als het weer is om te krabben. Bij een thermocall denk ik dat ik ook redelijk die kant op zou gaan qua beltegoed.
 

EJS

Forumguru
Kleine update na ruim een jaar (winter) gebruik. Nog steeds erg blij met de keuze. Nog geen moment gehad dat het systeem weigerde.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Ik ben er ook nog steeds blij mee. Wel jammer dat ik hem niet mee kon nemen naar een nieuwe Octavia.…….

Daarom uitgekomen bij een auto met af-fabriek standkachel.
 
Bovenaan Onderaan