Ervaring fabia 3, na 1000km

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou hij staat nog bij de dealer. Tot nu alles onder de garantie.
Wat mijn vermoeden al was is uitgekomen!
Vliegwiel was uit onbalans vandaar dat de motor niet lekker liep en koppelen apart was.
Ze gaan nu het vliegwiel vervangen de koppeling zelf en aandrijf assen. deze waren krom door het motor geschud.

Nu begrijp ik ook dat de auto nooit lekker gekoppeld heeft! moest hem helemaal tegen de bodemplaat aantrappen voordat hij echt stationair ging lopen!
 
En weer een update... ik rij alweer in een leen auto!
Auto is nu meerdere malen terug geweest voor verschillende problemen.
Afgelopen vrijdag op de rijksweg een motor storing om mee te beginnen.
Hierna een oververhitte motor erbij. En stil staan weer.
Auto van de berger meegekregen..
Nu bleek weer de waterpomp kapot te zijn!! Ik heb echt een pech geval volgens mij.
Zijn er uberhaupt al mensen met problemen met hun fab?

Onderhand is de koppelingsplaat vervangen, een ander massa vliegwiel. de aandrijf assen. Motor steunen waren krom.
Remschijven vierkant door het geschud van de motor. Hierbij kwam dan nog een keer de kapotte waterpomp.

Jullie enig idee of ze zomaar een ander model massa vliegwiel mogen toepassen dan dat ontwikkeld is?
Sinds er een 1 delig massa vliegwiel inzit maakt de motor veel meer lawaai. Als je onder de motorkap kijkt schud het motorblok verschrikkelijk. Zelfs de kabels en slangetjes welke op en langs het motorblok lopen waren uit hun bevestiging geklikt.

Al met al.. Zoveel problemen met deze auto dat ik hem onderhand liever inruil voor wel een goed merk hahaha.
 

Ridley

Forumguru
Oei dat klinkt serieus als een probleemexemplaar Pakt de dealer het wel allemaal netjes op?

Ik heb gelukkig niets van dat alles na 17000 km.
 

driesp

Senior Member
Zo, dat klinkt als 1 en al ellende zeg. Balen!
De onze heeft 0 problemen gehad de afgelopen 14000km. zat me gisteren nog te bedenken hoe bijzonder ik dat vond, en nu lees ik dit. Sterkte, Tinus :bloemen:
 

Altos

Banned
@Tinusterror Klote voor je dat je al deze ellende hebt met een nieuwe auto.
Dit hoort niet zo, dat is zeker, wel kan dit elk merk overkomen.
Als jou dealer onderdelen monteert waar jij aan twijfelt dan twijfel ik eerder aan de vakkundigheid van je dealer.

Dat dit een probleem is is idd duidelijk, ik hoop dat je vanaf nu goed geholpen wordt, anders zou ik een second opinion vragen bij een andere dealer.

Iedereen kan pech hebben, bij elk merk, maar het is de dealer die bepaald hoe goed of slecht het opgelost wordt.

Veel sterkte!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Hoewel ik zoals bekend volkomen atechnisch ben, komt bij mij bij zo ongelofelijk veel pech wel de vraag op in hoeverre hier sprake zou kunnen zijn van één niet (tijdig) onderkende achterliggende oorzaak met de rest als kettingreactie tot gevolg
 

rogitaro

Actief lid
@Tinusterror Mijn Fabia 1.4 TDI staat ook bij de dealer en ook met een defecte waterpomp na +50000 km

Dat van het massavliegwiel vervangen, heeft een ander forum lid ook al gehad, Arie632. Bij hem was het omdat de motor (TDI) onder de 20 km per uur af slaat in de tweede versnelling.

http://www.skodaforum.nl/forum/i/vervangen-massavliegwiel-fabia-iii-1-4-tdi.28550/

Mijn Fabia heeft ditzelfde euvel en is bijzonder onhandig bij het filerijden, je moet de koppeling gebruiken in de tweede versnelling. Ik heb dit aangegeven bij de dealer. Er wordt nog een afspraak gemaakt om dit op te lossen.

Verder begint bij het windgeruis bij de B stijl steeds erger te worden, het was eerst alleen aan de rechterkant, maar nu ook links. De Skoda Citygo die ik nu als leenauto heb, is veel stiller. Nu merk ik dat het ongemerkt steeds erger is geworden. Dit probleem wordt ook door de dealer aangepakt samen met het afslaan.

Ik moet overigens ook de koppeling tot de bodem intrappen, als je dit niet doet (en het gaspedaal niet aanraakt) is het motortoerental hoger als volledig ingetrapt.

Ik denk dat een aantal punten niet exemplarisch zijn maar structureel.
Over defecte waterpompen staat ook al een topic op het Octavia III gedeelte. Schijnt een VAG kwaaltje te zijn.
Het gedeelte koppeling/Massa vliegwiel zie ik nu bij jou ook en dat maakt drie stuks op het Fabia III gedeelte.
 
@rogitaro het is alleen al bizar dat de waterpomp zo snel kapot kan gaan, de mijne al bij 38000km.

Ja dat was bij mij ook het geval ,alleen daarbij was hij nog uit onbalans en heeft extra veel schade veroorzaakt.
Dat tot de bodem intrappen is ook weg na het vervangen van het massa vliegwiel.
Wel is het zo dat de auto qua motor geluid echt veel herrie is gaan maken. echt een oude tank diesel zo knort hij.
 

laagvlieger

Forumguru
@ Tinusterror: hebben ze bij de dealer na de werken de afdekplaat niet terug op de motor geplaatst? Of mist er geluidsdemping onder de motorkap? Die zaken worden wel eens vergeten.
 

Groen13

Forumguru
@Tinusterror, mijn collega rijdt een Audi A3 Sportsback. Nog geen jaar oud en is ook al alles aan vervangen, DSG bak en aandrijfassen, diverse motoronderdelen.
Audi dealer is zelf zeer actief geweest en in overleg gegaan met importeur. Afgelopen maandag werd er keurig netjes een volledig nieuwe Sportsback geleverd.

Is eigenlijk wel zoals het hoort, je koopt tenslotte geen pakkie boter en je durft bijna niet meer ver van huis of op vakantie.
 

Kogamyata

Senior Member
@Tinusterror Als ik het goed gelezen heb was er op 12-04-2015 nog niets aan de hand. Ongeveer 1 maand daarna schreef je: Äuto heeft al meer gekost dan vorigen. Conclusie: Alles heeft zich in 1 maand voorgedaan.

Ook schreef je: Via de lease. Wat bij mij dan opkomt is dat de leasemij. dit dan toch oplost en zorgt voor 'n nieuwe? Volgens mij heb je na zoveel problemen recht op 'n nieuwe.
Wat staat er in je voorwaarden hierover? Dealer zou net als in tekst @groen 13, 'n nieuwe kunnen regelen/afdwingen? Of heb ik ergens iets gemist?
 

Cordoba

Forumguru
@Tinusterror Het vervangen van een 2-massa-vliegwiel door een vast vliegwiel gebeurd vaker, maar kan niet zomaar bij ieder blok. Het vervangen door een vast vliegwiel gebeurt normaal eigenlijk alleen om kosten voor de eigenaar te besparen, en de kans op herhaling uit te sluiten. Bij een vervanging onder garantie, lijkt me dat niet in orde. Misschien eens zelf contact opnemen met Pon, en de vraag over het vervangen van het vliegwiel daar stellen.
 

andrehj

Forumguru
Het vervangen door een vast vliegwiel lijkt me zeker in de garantietijd niet normaal. Die dubbelmassavliegwielen zitten er namelijk niet voor niets in, en zorgen voor veel extra comfort. Hier is toch echt iets anders aan de hand.
 
Heren,

bedankt voor de berichten allemaal! ga zeker zelf even contact opnemen met Pon.
Gister de auto terug gekregen. Alleen de waterpomp is vervangen.
De heer in de garage heeft me toegezegd dat de auto nu in orde is. Een onafhankelijke expert heeft ernaar gekeken en ermee gereden :(. Nou de auto maakt nog net zoveel herrie als ervoor. Denk dat ze aan het vliegwiel niks gedaan hebben.

Ga Pon bellen, hou jullie op de hoogte!
 
Net mailtje gestuurd naar de lease maatschappij betreft het vervangen van met 2delig massavliegviel.
Vind het idd.. een bijzonder verhaal dat ze zomaar een 1delig vliegwiel erin zetten om de problemen te verhelpen.
Auto is hiermee niet ontwikkeld
 

Saartje

Banned
Werk van maken deze auto. Je moet nu snel beginnen met het versturen van een aangetekende brief waarin je vermeld af te willen zien van de aankoop van de auto. Aangezien je keer op keer stil staat met deze auto, de auto wel gerepareerd wordt maar steeds weer nieuwe defecten opdoemen kun je de verkoper in gebreken stellen. Daarnaast heb je als consument recht op een goed product. Dat is dit exemplaar duidelijk niet.

Mijn fabia 3 1.2 tsi 90 pk heeft helemaal niets. En vele met mij. Dus als gesteld wordt dat bepaalde defecten eerder regel dan uitzondering zijn dan is dat onzin.

Mensen klagen veel eerder dan ze complimenten geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan