Erik's eerste Skoda - Octavia IV Combi Business Edition Plus - Moon White

CDO

Forumguru
Jammer dat je met caravan alsnog veel zelf hebt moeten schakelen.
Bij mij komt morgen de caravan voor het eerst achter de huidige Octavia en voor mij ook eerste keer DSG. Ben benieuwd wat die doet. Ik heb wel de 1.5TSI
Met welke snelheid rijdt jij op de snelweg met caravan?
Doe ik met de Kodiaq ook, schakelt in D en in S voor mijn gevoel te snel naar te hoge versnelling en te laat terug. En die flippers zitten er dan niet voor niks :)
 
  • Leuk
Waarderingen: EvdB

1983jeroen

Forumguru
Heb net bij de schadehersteller een O4 opgehaald omdat ik dit weekend de caravan moet trekken.

Zie nu wel wat jouw probleem is met de Milenco spiegels. Die klemmen passen er niet lekker tussen.
Voor mij voor 1 weekend wel te doen, maar als het mijn auto was zou ik ook een andere oplossing zoeken
 

EvdB

Actief lid
Ik heb voor de terugweg nog wat zitten "puzzelen" met de spiegels. Op de manier waarop ik ze nu bevestig zitten ze goed en kan ik ook de autospiegels nog gewoon verstellen. 20240408_162847.jpg
 

Bijlagen

  • 20240408_162941.jpg
    20240408_162941.jpg
    800 KB · Weergaven: 8
  • 20240408_162929.jpg
    20240408_162929.jpg
    751,5 KB · Weergaven: 8

1983jeroen

Forumguru
Ik had er uiteindelijk ook geen enkel probleem mee op de O4. Je moet de klemmen van de Milenco er wel echt stevig tussen drukken maar de spiegel blijft verstelbaar
 

EvdB

Actief lid
Vandaag is de auto ook even terug geweest naar de dealer voor de volgende zaken:
- Aanpassing software ivm de trekhaak. Nu blijven de parkeersensoren uit bij het inschakelen van de achteruit terwijl er iets (caravan / fietsenrek) is aangekoppeld. Ook komt op het infotainmentscherm de melding dat er iets is aangekoppeld.
- Bumper is weer netjes geplaatst. Bij het onderbouwen van de trekhaak is de bumper verwijderd geweest en bij het terugplaatsen was de aansluiting met de wielkasten niet helemaal strak. Dit was aan beide zijden. (Zie foto.) Dit is nu weer netjes gemaakt.
- Verwijderen 'octavia' en 'e-tec' van de achterklep. Dit had ik gevraagd voor de aflevering, maar dit was vergeten.
Ik ben weer helemaal tevreden.
Wel zit ik nog te dubben of ik de grille-rand zal laten wrappen in het zwart. (Dan wel echt alleen de grille-rand, overig chrome (dakrails, raamlijsten) blijft chrome. Meningen hierover zijn welkom!
 

Bijlagen

  • 20240227_163024.jpg
    20240227_163024.jpg
    125,3 KB · Weergaven: 29

JeSko

Forumguru
Imo als je een chrome delete doet doe je alles of beter niets, het is geen zicht vooraan zwart en al de rest chroom. Maar dat is mijn idee ervan, lekker doen wat je zelf mooi vind! :jaja:
 

Rallye

Forumguru
Foutjes maken is menselijk, maar je een auto met een bumper teruggeven die zo gemonteerd is, is toch wel ergerlijk. Dat zie je toch?
 

EvdB

Actief lid
Vandaag dan toch de rand van de grille laten wrappen.

Grille zwart.jpg

Volgende aanpassing? Zwart of zwart/wit logo op de motorkap?
 

EvdB

Actief lid
Dit is naar volle tevredenheid gedaan bij WTR Wrap in Zwaag. (€ 100,-) Auto vanmorgen gebracht en op het fietsje weer naar huis. Tussen de middag de auto weer opgehaald.
 
Bovenaan Onderaan