ERG klep toe laten schrijven dan roetfiltertrobbels en nu wagen in noodloop

hemi24

Forumguru
Tik met een schroevendraaier tegen het lege roetfilterhuis en de keurmeester weet genoeg...

Serieus, doe het goed én gebruik die diesel waar hij voor gemaakt is, of koop anders een benzine-auto!
 

Vmax

Lid
Tik met een schroevendraaier tegen het lege roetfilterhuis en de keurmeester weet genoeg...

Serieus, doe het goed én gebruik die diesel waar hij voor gemaakt is, of koop anders een benzine-auto!
men tikt er niet tegen aan , men kijkt of het roetfilter aanwezig is meer niet.
 

Skotavia3

Senior Member
Inderdaad, een EGR is vragen om problemen, maar een roetfilter er uit halen zou ik nooit doen, als iedereen dat gaat doen hebben we weer de vieze lucht van de jaren 80.
Op de snelweg achter een antieke auto rijden is echt geen pretje.
 

Vmax

Lid
dus een auto van voor 2012 is antiek??? want er zijn er die dan nog geen roetfilter hebben. het is wel zo dat je officieel bij het verwijderen het moet melden bij de rdw
 

Vmax

Lid
Bij mijn 2.0tdi cr van 2012 geen problemen met een weggeschreven egr, maar er zijn inderdaad motoren waarbij het roetfilter het niet fijn vind als de egr dicht staat en niks meer doet.

als jij een 140pk 103kw hebt, dan mag bij deze de EGR niet volledig weggeschreven worden zal wel gedeeltelijk zijn 85/90%
 

Skotavia3

Senior Member
ik heb ergens gezien dat ze hem niet helemaal wissen, maar dat ze het openingsregime oprekken tot een toerental dat deze bijna nooit opent.
Ik neem aan dat hij bij een regeneratie dan wel gewoon werkt.
ik zal de link nog eens opzoeken.
 

frank4

Nieuw lid
heb een 1600TDi motor erin mag die dus niet geheel een toegeschreven EGR klep? dan ga ik dit eens goed navragen bij die zaak waar ze dit gedaan hebben.
 

Arjann

Forumguru
als jij een 140pk 103kw hebt, dan mag bij deze de EGR niet volledig weggeschreven worden zal wel gedeeltelijk zijn 85/90%

Klopt, die motor heb ik, en de EGR is echt helemaal weggeschreven. Ondervind er geen enkel probleem mee, ook niet met/tijdens regenereren.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan