Epc noodloop

Topic in 'Karoq' gestart door Karoq079, 08-01-2020.

1. Karoq079

Karoq079 Lid Donateur

Met pijn en moeite op 2 poten mijn Karoq net bij de dealer kunnen krijgen..... epc en motorlampje...... en een melding storing start stop systeem. Deze heb ik door een van jullie techneuten uit laten zetten. Kan dat problemen geven met garantie? Zit nu in de wachtruimte

Antera vindt dit leuk.

2. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

Ja dat kan zeker van invloed zijn op garantie als ze het zien. Is de Start/stop gecodeerd op spanning of is de verbinding op de accu losgehaald?
    Ben benieuwd wat je probleem is en of de codering opgemerkt wordt

3. EdK

EdK Forumguru

Zou niet weten waarom !
    Handmatig kun je start stop ook uitzetten en jij doet dit alleen continu
    En op 2 pitten lopen lijkt me eerder iets anders, bv inspuitventiel van de brandstof.
    Dus laat je daarmee niet afschepen..

Karoq079 vindt dit leuk.
  4. Karoq079

Karoq079 Lid Donateur

Ik krijg net te horen gasklephuis kapot....

5. ertromp

Dan hebben ze je codering dus niet opgemerkt en probleem is dus totaal niet te verwijten daaraan

6. O3C1.4TSIDSG7

O3C1.4TSIDSG7 Senior Member

Garantie?

7. EdK

EdK Forumguru

Lijkt me nog van wel , en anders toch minimaal een coulance regeling !
    Mag niet zo snel al defect gaan lijkt me

8. ertromp

Op de letter en dan kun je lullen wat je wilt heb je geen garantie meer. Er is NL ten opzichte van de software en bijbehorende instellingen vanuit de fabriek door derden gewijzigd.
    Gelukkig loopt het niet zo’n vaart omdat de oorzaak al snel duidelijk was nl. gasklephuis en blijkbaar niet verder in de software gekeken is.

Antera vindt dit leuk.
  9. Desperado

Desperado Forumguru Donateur

Klopt idd wat @ertromp zegt. Ik handel garantieaanvragen af en bij ons zijn ook duidelijke voorwaarden wat wel en niet mag. Als een onderdeel bijvoorbeeld niet door een gekwalificeerd persoon (lees: monteur met diploma) is gemonteerd is dat al reden voor afwijzing zonder verder te kijken.

10. Karoq079

Karoq079 Lid Donateur

Ja garantie gelukkig. Schijnt een veelvoorkomend euvel te zijn bij de 1.0 Tsi. Erg snel inderdaad en ben benieuwd hoelang deze het gaat volhouden. Ben niet van plan om iedere 30k km een gasklephuis te vervangen.

11. Karoq079

Karoq079 Lid Donateur

Sinds het vervangen van het gashuis loopt de motor stationair echt als een 3 cilinder.... tikje schokkerig.....

12. WhiteSuperB

WhiteSuperB Forumguru Donateur

@Karoq079

Meteen met terug gaan dan. Uiteraard moet de wagen op stationair toerental gewoon netjes draaien.

3 cilinders in zo'n auto's, ik blijf erbij :nono:

Laatst aangepast: 21-01-2020 om 17:42
  13. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

dat klinkt niet goed dan zullen ze toch nog even de boel moeten nakijken weet niet of ze dat ook moeten inleren en misschien niet goed hebben gedaan. Hoort wel normaal te lopen.

Deel deze pagina