Epc noodloop

Met pijn en moeite op 2 poten mijn Karoq net bij de dealer kunnen krijgen..... epc en motorlampje...... en een melding storing start stop systeem. Deze heb ik door een van jullie techneuten uit laten zetten. Kan dat problemen geven met garantie? Zit nu in de wachtruimte
 

ertromp

Forumguru
Ja dat kan zeker van invloed zijn op garantie als ze het zien. Is de Start/stop gecodeerd op spanning of is de verbinding op de accu losgehaald?
Ben benieuwd wat je probleem is en of de codering opgemerkt wordt
 

EdK

Forumguru
Kan dat problemen geven met garantie?
Zou niet weten waarom !
Handmatig kun je start stop ook uitzetten en jij doet dit alleen continu
En op 2 pitten lopen lijkt me eerder iets anders, bv inspuitventiel van de brandstof.
Dus laat je daarmee niet afschepen..
 

ertromp

Forumguru
Dan hebben ze je codering dus niet opgemerkt en probleem is dus totaal niet te verwijten daaraan
 

EdK

Forumguru
Lijkt me nog van wel , en anders toch minimaal een coulance regeling !
Mag niet zo snel al defect gaan lijkt me
 

ertromp

Forumguru
Zou niet weten waarom !
Handmatig kun je start stop ook uitzetten en jij doet dit alleen continu
En op 2 pitten lopen lijkt me eerder iets anders, bv inspuitventiel van de brandstof.
Dus laat je daarmee niet afschepen..
Op de letter en dan kun je lullen wat je wilt heb je geen garantie meer. Er is NL ten opzichte van de software en bijbehorende instellingen vanuit de fabriek door derden gewijzigd.
Gelukkig loopt het niet zo’n vaart omdat de oorzaak al snel duidelijk was nl. gasklephuis en blijkbaar niet verder in de software gekeken is.
 

Desperado

Forumguru
Klopt idd wat @ertromp zegt. Ik handel garantieaanvragen af en bij ons zijn ook duidelijke voorwaarden wat wel en niet mag. Als een onderdeel bijvoorbeeld niet door een gekwalificeerd persoon (lees: monteur met diploma) is gemonteerd is dat al reden voor afwijzing zonder verder te kijken.
 
Ja garantie gelukkig. Schijnt een veelvoorkomend euvel te zijn bij de 1.0 Tsi. Erg snel inderdaad en ben benieuwd hoelang deze het gaat volhouden. Ben niet van plan om iedere 30k km een gasklephuis te vervangen.
 
Sinds het vervangen van het gashuis loopt de motor stationair echt als een 3 cilinder.... tikje schokkerig.....
 

JeSko

Forumguru
@Karoq079

Meteen met terug gaan dan. Uiteraard moet de wagen op stationair toerental gewoon netjes draaien.

3 cilinders in zo'n auto's, ik blijf erbij :nono:
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
dat klinkt niet goed dan zullen ze toch nog even de boel moeten nakijken weet niet of ze dat ook moeten inleren en misschien niet goed hebben gedaan. Hoort wel normaal te lopen.
 
Bovenaan Onderaan