Enyaq verliest verbinding met Skoda server

JJ te G

Donateur
Sinds enkele weken verliest mijn Enyaq bij thuiskomst de verbinding met de Skoda server. Dit is lastig wanneer ik de auto wil laden op een uitgesteld tijdstip. Zelfs de Skoda app meldt dat de verbinding verbroken is.
Direct laden is geen probleem, ik geef het laadstation vrij en de auto begint met laden. Dit is echter niet terug te zien in de Skoda app.
Zijn er meer Enyaq of Elroq gebruikers die dit ook ervaren?

Op het moment van onderstaand screenshot was de auto aan het laden

Bijlagen

• IMG_3704.png
    IMG_3704.png
    298,6 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt door een moderator:
Zie je bij contact aan dan bijv wel blauw bolletje met inbeweging in de app of ook niet?

Anders zou ik de app verwijderen; infotainment resetten en je opnieuw registreren met de app als hoofdgebruiker.

JJ te G

Donateur
Ja, alleen dat is niet afdoende.
Na 1 of een paar keer laden, of tijdens het pauzeren van het laden vanwege “SlimLaden”, is de app “gewoon de auto weer kwijt”.
Ik dacht eerst dat het aan Tibber lag maar juist de Skoda app/server verliest het contact met de auto. Dit is logisch als je bedenkt dat de auto via de Skoda servers wordt aangestuurd en uit slaapstand komt.
Weet alleen niet of deze redenatie helemaal klopt.
Daarom mijn vraag of hier meer mensen mee te maken hebben of dit herkennen uit hun omgeving.

Een blauw bolletje heb ik nog nooit gezien maar dat komt waarschijnlijk omdat ik daar niet op let.
Een rood kruis heb ik wel eens gezien maar dat is in landelijk gebied zonder radio-, telefoon- en internetverbinding.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan