En we zijn weer klaar met de aanpassingen...

Witte Yeti

Actief lid
Dat is een mooi lijstje, de 2 andere punten weet ik ook niet. Achterlichten aan bij DRL is van mij ook een wens, maar dat is een lastige. De waarde waar je dat kan veranderen is een verborgen waarde. Dat betekent dat je niet weet wat de huidige waarde is en als je er een verandering aanbrengt je niet meer terug kan naar de oorspronkelijke waarde.
 

Spector

Forumguru
Zoiets had ik al gelezen in een ander draadje. Jammer dat VAG dit gedeelte zo goed verstopt heeft.
 

My1stIbi

Actief lid
Dat is een mooi lijstje, de 2 andere punten weet ik ook niet. Achterlichten aan bij DRL is van mij ook een wens, maar dat is een lastige. De waarde waar je dat kan veranderen is een verborgen waarde. Dat betekent dat je niet weet wat de huidige waarde is en als je er een verandering aanbrengt je niet meer terug kan naar de oorspronkelijke waarde.
Bedoel je via byte 18? Anders heb je altijd de bytewaarde nog in je auto-scan.
 

adjego

Actief lid
Àchterlichten ism de drl's aan de voorkant heeft idd met byte 18 te maken. Aangezien die als 00 in de module staat, weet je niet wat de originele waarde is. Dus als je lampen niet meer kloppen, moet je alle waardes af...;)
 

Witte Yeti

Actief lid
Bedoel je via byte 18? Anders heb je altijd de bytewaarde nog in je auto-scan.
Natuurlijk heb je de bytewaarde in je auto-scan , maar die is 00 en zoals ik eerder vertelde en @Adjego ook, daar staat een verborgen waarde. Die 00 waarde zegt dus niets over de werkelijke waarde. Ga je dus wat veranderen bij Byte 18 (daar staat inderdaad die instelling) en het werkt niet dan ben je de klos. Zolang er over byte 18 niets bekend is zou ik er niet aan beginnen.
 

john3010

Nieuw lid
Ook ik heb wat zaken laten aanpassen aan mijn O2. Staging, cornerverlichting, coming home en leaving home functie... Eén maar..... daar kwam ik de laatste paar dagen achter.... Door het laten aanpassen van CH en LH functie functioneren mijn mistlampen niet meer. Dat komt omdat de schakelaar als het ware is omgebouwd... Op zich geen ramp zou je denken... Hoeveel dagen is het nou echt mistig in Nederland??? Nu al een week in Noord Holland :-)
Hallo Paulb1978, ik heb gisteren door My1stIbi ook mijn cornerverlichting en coming home en leaving home comfort blinking naar 4x laten aanpassen.
Wat ik zag de CH en LH deed het nog niet. Jij schrijft dat de schakelaar is omgebouwd, wat bedoel je daar mee? Heb je zelf draden omgezet zoals eerder op dit forum gemeld.(of doen de mistlampen het niet meer door de aanpassing?) Weet jij of iemand anders misschien als je een schakelaar met auto-functie plaatst of dat dit probleem oplost. Met andere woorden kan je gewoon de bestaande schakelaar wisselen voor een schakelaar met auto-stand zodat je CH en LH functie wel gewoon werkt zoals in de elegance uitvoering.
Groet John
 

john3010

Nieuw lid
Kijk eens naar de reactie van @Adjego op de vraag van @Paulb1978.....post #35
Hai Witte Yeti,
Dat de schakelaar aan moet staan weet ik.
Mijn vraag is als ik een lichtschakelaar met auto-functie (zoals die ook in de elegance uitvoering zit) plaats werkt de CH en LH functie dan wel. Zit de complete bedrading daar al voor in een ambiente uitvoering. Dus de oude schakelaar eruit en de schakelaar met auto-functie erin. CH en LH werkt in combinatie met de lichtsensor en de auto-functie geloof ik.
Ik hoor graag of iemand daar ervaring mee heeft.
Groet John
 

adjego

Actief lid
Als je inderdaad een schakelaar met Auto stand plaatst ben je er ook. Alleen moet dan ook gecodeerd zijn dat de sensor gebruikt moet worden. Dit is ADL. Die moet ingeschakeld zijn. Dit is te vinden in dezelfde byte als waar je CH en LH inschakelt.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat is een mooi lijstje, de 2 andere punten weet ik ook niet. Achterlichten aan bij DRL is van mij ook een wens, maar dat is een lastige.

Voor mijn Fabia Greenline heeft de dealer dat geregeld voor de aflevering. Kentekenverlichting gaat ook mee, evenals parkeerlichten voor (''stadslicht''). Dat laatste had voor mij niet gehoeven, maar vooruit.
Tellerverlichting niet - en dat is dan op zichzelf wel weer een goede reminder om over te schakelen naar dimlicht als het donkerder wordt.
 

Witte Yeti

Actief lid
Voor mijn Fabia Greenline heeft de dealer dat geregeld voor de aflevering. Kentekenverlichting gaat ook mee, evenals parkeerlichten voor (''stadslicht'').
Een Fabia heeft een andere module, bij een Octavia en Yeti is die instelling nogal lastig.
In mijn Yeti rijdt ik altijd met DRL aan en schakelt deze door de lichtsensor over op dimlicht als het te donker wordt, dat de tellerverlichting altijd zou branden is dan geen probleem.
 

My1stIbi

Actief lid
@john3010:
Alleen moet dan ook gecodeerd zijn dat de sensor gebruikt moet worden. Dit is ADL. Die moet ingeschakeld zijn.
Die is dus nog niet aangezet. Ik heb de 'lightsensor available' ook niet aangevinkt. Dat moet sowieso nog gebeuren als 2 en 3 omgedraaid zouden worden op de huidige lichtschakelaar.
 

john3010

Nieuw lid
@john3010:

Die is dus nog niet aangezet. Ik heb de 'lightsensor available' ook niet aangevinkt. Dat moet sowieso nog gebeuren als 2 en 3 omgedraaid zouden worden op de huidige lichtschakelaar.
Hoi My1stIbi,
Even wachten op mijn schakelaar met auto-functie en dan neem ik wel even contact met je op om de lightsensor available en ADL in te schakelen. En dan maar hopen dat de CH en LH gaat werken.
Groet John
 
Bovenaan Onderaan