En we zijn weer klaar met de aanpassingen...

Nieuwe auto een beetje aangepast :grin:
  • Corner verlichting ingeschakeld.

Nomad, hoe heb je dit aangepast. mijn auto (OII EBL MY2012) heeft vandaag bij iemand aan VCDS gehangen, maar kreeg het niet aan.
Hij zei dat het kwam omdat ik xenon had met AFS. zou het wel graag als extra hebben, dus ben toch nog op zoek naar een manier om het aan te krijgen.
 

Antera

Donateur
ook moet origineel xenon is dit te activeren en moet je terug kunnen vinden onder module 09. Laatst ook bij een O2 geactiveerd met oem xenon
 

adjego

Actief lid
Is inderdaad zo te activeren. Moet geen probleem zijn voor iemand die een beetje bekwaam is met Vag-com. Wel gebruikmakend van de laatste versie natuurlijk...;)
 
We hebben de volgende bytes en bits aangepast:

STG 09
Byte 14: Bit 7
Byte 17: Bit 0

maar met het aanzetten van de richtingaanwijzer ging de cornerverlichting niet branden.

Als er iemand is die het voor mij zou willen aanzetten graag een PB, ik heb geen probleem met een uur of wat reistijd.
 
Ook ik heb wat zaken laten aanpassen aan mijn O2. Staging, cornerverlichting, coming home en leaving home functie... Eén maar..... daar kwam ik de laatste paar dagen achter.... Door het laten aanpassen van CH en LH functie functioneren mijn mistlampen niet meer. Dat komt omdat de schakelaar als het ware is omgebouwd... Op zich geen ramp zou je denken... Hoeveel dagen is het nou echt mistig in Nederland??? Nu al een week in Noord Holland :-)
 

MarcoO2

Forumguru
Het niet hebben van mistverlichting zou voor mij direct een "no go" zijn. Veiligheid vóór leuke speeltjes!
 
@Marco02 : helemaal mee eens... Kwam er ook nu pas achter dat dit de consequenties was. Je hebt gelijk, alhoewel ik wel van mening men dat je jezelf moet afvragen of je bij zicht minder van 50 meter de weg nog op moet gaan. Ik bedoelde meer dat het vrijwel nooit echt dagen en dagen zo ontzettend mistig is/was in NL.

Volgende keer toch maar een Elegance Buss Line aanschaffen... dan heb je dit soort problemen niet :-)
 

adjego

Actief lid
Ook ik heb wat zaken laten aanpassen aan mijn O2. Staging, cornerverlichting, coming home en leaving home functie... Eén maar..... daar kwam ik de laatste paar dagen achter.... Door het laten aanpassen van CH en LH functie functioneren mijn mistlampen niet meer. Dat komt omdat de schakelaar als het ware is omgebouwd... Op zich geen ramp zou je denken... Hoeveel dagen is het nou echt mistig in Nederland??? Nu al een week in Noord Holland :-)

Wel als je de schakelaar op de "Aan-stand" zet. Dan werken je mistlampen ism je dimlichten.
 
Probeer eens aan je stuur te draaien en kijk dan eens of je cornerlight aan gaat!

Het is inmiddels gelukt, de bytes die we eerder hadden geprobeerd waren inderdaad 12 en 14 ipv de door mij genoemde 14 en 17.
Noot aan mezelf: RTFM! daar staat dat de cornerverlichting pas werkt met een draaiende motor, niet als de auto enkel op contact staat...

Bedankt allemaal voor het meedenken!
 

Spector

Forumguru
Thanks @antera voor de wijzigingen vandaag. Hoor wel als je de verlichtingsvraagjes hebt gevonden.
 

Witte Yeti

Actief lid
Je maakt ons wel nieuwsgierig welke wijzigingen @Antera bij je hebt gedaan en wat je verlichtingsvraagjes zijn?
 

Spector

Forumguru
De aanpassingen vallen wel mee hoor,
Dvd vrij
Blinkers aangepast
Cornerlightning ingesteld
Ch en lh via de mistlichten ipv xenon

Wat we niet konden vinden,
Tellerunit altijd verlicht (ook bij drl)
Achterlichten altijd aan
 
Bovenaan Onderaan