En toch weer een nieuwe Peugeot.

Japanese Power

Donateur
Gefeliciteerd @Skoda-MAN, het rood staat hem goed. En vanaf nu genieten van de Peut en lekker mee blijven kletsen hier op het forum. Je zult je nickname tenslotte tot in lengte van dagen moeten meetorsen ;)
 

Skoda-MAN

Forumguru
Móóóóói!!!

Veel beter dan al die zwarte, witte en grijze 308-en!

:thumbsup:
Dat was ook ons argument voor deze kleur en na 3 witte auto's kunnen de buren ook zien dat we een nieuwe auto hebben :maakmegek:
Een beetje kleur op de weg kan geen kwaad, het is de laatste jaren erg zwart, grijs en wit geworden op de weg.
De meerprijs voor deze kleur is wel erg fors:banghead: € 980,00
 

s-line

Forumguru
Omdat het ook een meer-laags (3)kleur is. Probeer maar geen schade te rijden het is een moeilijke kleur om te spuiten
 

Skoda-MAN

Forumguru
Congratz @Skoda-MAN, mooie uitvoering :). Hoe bevalt de automaat bij manoeuvreren ?

Die werkt uitstekend, je moet er even aan wennen in combinatie met start stop systeem.
S / S kan je met het knopje uitschakelen maar dat doe ik eigenlijk nooit. Zodra je de rem langzaam loslaat dan is de motor allang weer gestart. De motor stopt pas als je echt stil staat en dat is fijn.
Heel eerlijk gezegd zou ik geen verbeter punten kunnen bedenken.
Oh ja, je moet even aan het gaspedaal wennen, de motor reageert erg gretig waardoor je in het begin te snel rijdt tijdens manoeuvreren.
 
Laatst bewerkt:

peterhuppertz

Forumguru
Ik denk dat jij dezelfde bak (en hetzelfde stop/startsysteem) hebt als mijn lief in haar C3. Is inderdaad even wennen in het begin.
De meerwaarde van het stop/start-systeem ontgaat me, maar de werking is prima... en die bak? Daar leer je vanzelf mee omgaan. Na een week of zo weet je niet beter.
 

Skoda-MAN

Forumguru
en die bak? Daar leer je vanzelf mee omgaan. Na een week of zo weet je niet beter.

Dat klopt helemaal, ik ben er heel blij mee. Die bak schakelt boter zacht en op fatsoenlijke toerentallen..
Ja de versnellingsbakken, motoren en heel erg veel andere onderdelen van Peugeot, Citroën, DS en Vauxhal/ Opel zijn gelijk
 

hemi24

Forumguru
Dat Peugeotisme zal toch niet besmettelijk zijn? :pieker:

Hmmm, wellicht toch wel?

Aanstaande dinsdag mag ik de 308sw (voorloop) omruilen voor......

Jawel, een nieuwe 308sw!!!
Wel een hele mond vol dit keer:
Peugeot 308 sw 1.6 BlueHDI (88kw) BlueLease Executive.

Niet helemaal zo compleet als de wagen van @Skoda-MAN , maar ook verre van 'kaal'.

Misschien beter om volgende week een nieuw topic aan te maken, i.p.v. dit topic te kapen...

09578_2_1.jpg
 

EdK

Forumguru
Ja die koe op één van de foto's heeft nog meer kleur.....:pieker::pardon:
Maar @Skoda-MAN eigenlijk is het geheel niet relevant wat ik (wij) er van vind(en), hoofdzaak is wat jij en je vrouw er van vinden !
En rood zal nooit me kleur worden voor een auto, terwijl voor vlees en bloed het gezegde mooi rood is niet lelijk me weer wel in kan vinden..:pardon::pieker:

Zou zeggen geniet er zo lang mogelijk van en hoop dat de volgende gewoon weer zo'n saaie Skoda word ...:cheers:
 

Skoda-MAN

Forumguru
er bij Peugeot wat meer kleurkeuze, of is het net zo'n wit-grijs-zwarte boel als bij VAG de laatste jaren
Heel veel kleurkeuze is er bij Peugeot ook niet meer. Met dank aan de leasemaatschappij, een auto in een "veilige" kleur verkoopt misschien makkelijker.
 
Bovenaan Onderaan