En toch weer een nieuwe Peugeot.

Skoda-MAN

Forumguru
Mijn Peugeot is zo'n fijne auto gebleken dat ik nu voor een nog mooiere ga maar nu met automatische versnellingsbak:

30-01-2018 Besteld bij Autobedrijf Hylkema, Heerenveen,
Peugeot 308 SW GT-line PureTech 130 pk EAT6 Automaat (levering medio april)
Kleur: Rouge Ultimate (Metalic rood)
Banden: 225/45R17 Michelin CrossClimate (heb ik nu ook en ben ik heel tevreden over)
Extra's
Alarm met super vergrendeling,
Pack side Securité (Dodehoekbewaking (actief indien gecombineerd met Pack Drive Assist 1)
& Actieve parkeerhulp, parkeerhulp voor)

Pack Drive Assist 1
- Grootlichtassistent
- Vermoeidheidsherkenning
- Active lane departure warning system
- Herkenning van verkeersborden met snelheidsbeperking)

Driver Sport Pack (Sportknop op de middenconsole voor:
- Fellere gasrespons
- Meer stuurgevoel (behalve op GTi)
- Sportiever motorgeluid
- Rode dashboardverlichting
- Instrumentenpaneel met kleurendisplay en 'black mask' functie.
- Grafische weergave van vermogen, turbodruk, koppel en G-krachten
- Verbeterde audio door digitale versterker.
- Bij automaat: sequentiële bediening achter het stuurwiel:thumbsup:

CD-speler
Afneembare trekhaak
Stoelverwarming
Waxoyl behandeling
Transparante achterbumperbescherming
Voorbereiding dashcam bedrading vanaf zekeringenkast.
 

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aanschaf!! Mooi compleet model hoor :thumbsup::thumbsup:
Wanneer wordt ie geleverd?

Heb je al weer veel km's staan op je huidige Peus?
 

MaxN

Donateur
Gefeiciteerd met je aankoop.
Volgens mij is dat de nieuwe automaat van PSA. Weet niet of het een dubbele koppeling is of niet.
Schijnt in elk geval veel beter te zijn dan de vorige.
 

hemi24

Forumguru
Inderdaad, een conventionele automaat die redelijk snel kan schakelen.

wk1817-automatische-transmissie-eat6-640x457-.229375.19.jpg


Mooie configuratie trouwens, proficiat!
 

Skoda-MAN

Forumguru
Wat voor type automaat is dat, dubbele koppeling of koppelomvormer
De vraag is eigenlijk al beantwoord, in feite een ouderwetse automaat met koppelomvormer die nu helemaal electronisch bediend wordt met een lockup waardoor het brandstofverbruik laag is.
Een Japanse fabrikant met de naam Aisin, de grootste producent van aandrijflijn delen van de wereld.
Deze versnellingsbakken zitten in heel veel merken waaronder ook verschillende types van de VAG groep.

@ertromp Nee nog niet veel km's 15000 ongeveer maar ik wil graag een automaat met alles er op en er aan. Ik krijg een wereld prijs voor de inruil auto en dan moet je even kijken hoeveel er in de spaarpot zit.
En dan niet de nieuwe 8 bak met de Euro 6.2 benzine motor met roetfilter omdat dat in de toekomst waarschijnlijk duurder gaat worden in onderhoud.
De aanschafwaarde zal ook behoorlijk hoger zijn dan de huidige auto. (het moet allemaal uit een kleine beurs van een gepensioneerde komen :maakmegek:dus een beetje goedkoop houden)
Ook de kans op kinderziektes wil ik graag vermijden.
Met mijn rijstijl heb ik aan 6 versnellingen ruimschoots voldoende :thumbsup:
 

dimi74

Banned
Mooie uitvoering die je hebt gekozen. De 308 stond samen met de Seat Leon St op mijn verlanglijstje voordat ik mijn huidige Octavia 3 aankocht.
 

EdK

Forumguru
Weer een zondag verpest.......
Had nog stille hoop dat die 1e P een 2e jeugdfoutje was, maar helaas is die hoop nu ver te vinden.....
En dan stiekum zich hier maar Skoda-man blijven noemen terwijl zijn tweede persoonlijkheid gewoon Peugeot-man is ...
Tsja het valt me erg zwaar , maar toch hoop ik maar dat je veel plezier gaat krijgen aan die nieuwe P en dat je uiteindelijk toch naar de FABIA SUV uiteindelijk overstapt over 2 jaar of zo ....
 

Skoda-MAN

Forumguru
je uiteindelijk toch naar de FABIA SUV uiteindelijk overstapt over 2 jaar of zo ....
Bedankt voor de leuke en vriendelijke woorden.
Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat dit mijn laatste nieuwe auto op benzine zal zijn en na een jaar of 12 naar de recyceling
Vanaf de recycling doormiddel van elektrische aandrijving met mijn gloednieuwe scootmobiel naar huis. :cheers::banghead:
 

Canon-Eye

Forumguru
Vanaf de recycling doormiddel van elektrische aandrijving met mijn gloednieuwe scootmobiel naar huis
Ik kijk inmiddels ook al een beetje rond op zoek naar zo'n laatste tussenstap... ;)

Het liefste zou ik een pluginhybride nemen die minstens 1200 kg mag trekken. Al het boodschappenverkeer kan daarmee op eigen zonnestroom en ik heb toch niet de reikwijdtebeperkingen als we een keer verder weg of met vakantie willen: best of both worlds.

Er komen binnenkort veel van die Outlander PHEV's uit de lease, technisch voor mij perfect maar met 2 bezwaren: flink duur in aanschaf, mrb en verzekering en, erger nog, zooooo godsgruwelijk lelijk dat mijn F2c ernaast een toonbeeld van elegante vormgeving lijkt. Dus misschien wordt het alsnog een benzinestoker en dan komt de P308sw zeker op de shortlist.
Ik volg wel hoe hij je bevalt, @Skoda-MAN ...
 

Skoda-MAN

Forumguru
@Canon-Eye ik heb mijn huidige Peugeot vrij vroeg ingeruild omdat ik
A een gigantische inruilprijs kreeg en
B omdat het toch wel graag een automaat wil maar beslist geen DSG (al die rotondes tegenwoordig)
C de auto's met verbrandingsmotor worden heel snel duurder vanwege de milieuheffing
D het was dus eigelijk nu of nooit
E de komende versie is Euro 6 d met een 8 traps automaat en roetfilter (duurder, kinderziektes en ongetwijfeld hogere onderhoudskosten)

Ik heb ook naar elektrisch en hybride gekeken (in de Toyota werd mijn vrouw erg misselijk)

De Peugeot 308 SW met de 1.2 benzine 3 cilinder turbo bevalt me uitstekend.
Het hoge dashboard en dat fijne kleine stuur zou ik niet meer willen missen.
De verhalen over moeilijk instellen via infotainment display zijn zwaar overtrokken of het zijn mensen die ook niet met een smartphone om kunnen gaan.
Zelf heb Ik één keer de boel ingesteld en kom nooit aan het scherm, de temperatuur regeling heb ik nooit meer aan gerommeld, die doet zijn werk perfect en geruisloos.

De rijeigenschappen bevallen me beter dan van de Octavia 1.4 met 140 pk. Met de Octavia III Was ik altijd "aan het werk" met name de stabiliteit met rechtuit rijden. Een beetje zijwind of spoorvorming en je was bezig met sturen. Met mijn eerste Octavia was dat helaas ook al al zo. Experimenteren met bandenspanning en andere banden, zomer of winter, het maakte niets uit.
Die Peugeot heeft een heel klein beetje diepere kofferruimte zodat de rolstoel van mijn vrouw er net iets makkelijker in past.
De auto is erg stil van binnen en hoofdzakelijk op comfort gericht.

En zo zijn er nog veel redenen te vinden om wel of niet een bepaald vervoermiddel te kopen.

Groetjes Paul
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Bijna was weer me hele zondag verpest........................gelukkig dat ik het pas lees om 22.00 uur van de zondag
2uurtjes verpest kan er nog mee door....
 

hemi24

Forumguru
En natuurlijk zijn we benieuwd naar de foto's!!!

Om maar ff het topic te kapen: ik kreeg vandaag te horen dat ik vanaf 6 april ook een 308sw ga rijden als 'voorloopauto'.
Kan de Mégane in de verkoop...
 
Bovenaan Onderaan