En nog een roomster test

Octaviarijder

Actief lid
Aan de kwaliteit van de auto zal het niet liggen maar voor de rest is het moeilijk te zeggen hoe de auto het gaat doen. Ik verwacht er wel veel van, simpelweg omdat Skoda best wel "hot" is en veel waar biedt voor zijn geld.

LenK

Forumguru
Eerst in het echt zien.
Hij past in het rijtje Kangoo, Multipla, Yaris Verso.
Niet echt mijn smaak.

Het interieur vind ik OK.
De buitenkant t/m de voorportieren ook wel OK.

Maar dan die huif die daar achteraan komt. Eerst in het echt zien dus. Maar kopen zal ik zo'n soort auto nooit, dus ook geen Skoda Roomster.

Op dit moment rij ik nog in een Citroen Berlingo. Dit zijn niet bepaald wagens die je koopt voor hun uiterlijk, maar juist voor hun mogelijkheden. Het was heerlijk om met die auto op vakantie te gaan. Werkelijk alles kan er in. Ga je een afwasmachine of een dergelijk apparaat kopen? Gewoon zelf in je auto meenemen naar huis!

Aan de looks van de Roomster te zien, zal die ook diezelfde mogelijkheden bieden. Voordeel is echter dat je dan in een auto rijdt die erg leuk is om te zien. Maar goed, dat laatste is natuurlijk volledig afhankelijk van de persoon.

Ik vind het een mooie auto en zie zeker een grote concurrent voor de Berlingo's, Partners en Kangoo's.

Matra_Murena

Actief lid
Nu kan ik het mis hebben, maar volgens mij is er wel degelijk een groot verschil tussen de Roomster en een Kangoo, Berlingo of Partner. Namelijk dat de Roomster niet is ontworpen om een bestelwagen te zijn maar een ruime gezinswagen. Dus dan zou je hem moeten vergelijken met een Corolla Verso of Golf Plus. Gezien de hype met dit soort ruimtewagens op het moment. (geen idee waarom, want elke wagen hoger dan 150 cm vind ik bij voorbaat al niets, met uitzondering van de Matra Rancho, maar dat is dan weer bevooroordeeld) zou het wel eens een enorm verkoopsucces kunnen worden.

@ LenK: Als je de voorkant mooi vind zal de nieuwe Fabia je waarschijnlijk wel enorm aanstaan! /forum/images/graemlins/laugh.gif /forum/images/graemlins/laugh.gif

Exciter

Administrator
Het is dan wel erg toevallig, dat er een Europalet in past...

ik denk, dat er wel een "dichte" versie van komt.

Ik zal hem dan als bedrijfsauto zeker willen hebben.

Matra_Murena

Actief lid
Da;s zeker waar! /forum/images/graemlins/wink.gif Maar het concept van het ontwerpteam draait om de "woonkamer" zoals ze het achtercompartiment noemen en daar zie ik toch wel enkele verschillen in met de concurentie.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Octaviarijder</font><hr />

Aan de kwaliteit van de auto zal het niet liggen maar voor de rest is het moeilijk te zeggen hoe de auto het gaat doen. Ik verwacht er wel veel van, simpelweg omdat Skoda best wel "hot" is en veel waar biedt voor zijn geld.

[/ QUOTE ]

Ten eerste: Van harte gefeliciteerd!!! /forum/images/graemlins/473.gif
Ten tweede: Ik vind Skoda niet hot, ik denk dat Skoda meer iets zegt over iemands life-style. Maar hot? Nah......

@Exciter: het kan idd geen toeval zijn dat er een euro pallet in past.

OK, de Roomster is niet in eerste instatie als bestelauto ontworpen. Maar dat is nu juist het gave van deze auto. Het heeft de uitstraling van een normale gezinsauto, maar de functionaliteit van een Berlingo, Kangoo, etc. De gezinsversies van die autos lijken idd nog altijd veel op een bestelauto. Volgens mij ligt daar juist de kracht'van de Roomster!

Overigens zal ik heel erg moeten wennen. Ik was gewend om in een hoge auto te zitten, waardoor je over veel andere auto's heen kon kijken. Dat zal in de Fabia wel erg wennen worden. Maar de veel snellere motor, cruise control, etc. maken dat ruimschoots goed!

Jpoers

Lid
AMS (auto motor sport) van deze week (nr14, 21 juni).
staat een nieuwe test van de skoda roomster.

niks echt nieuws wat we hier al hebben kunnen lezen,
best wel positieve woorden!!

Wallie

Lid
Was ook in de autoweek test... niks nieuws, zelf dezelfde foto's erbij als op die duitse site.. euh... de test van autobild geloof ik.

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: fabia_vincent</font><hr />
de uitstraling van een normale gezinsauto, maar de functionaliteit van een Berlingo, Kangoo, etc. De gezinsversies van die autos lijken idd nog altijd veel op een bestelauto. Volgens mij ligt daar juist de kracht'van de Roomster!

[/ QUOTE ]
Als jij de Roomster minder op een bestelauto vindt lijken dan die andere dan weet ik niet waar jij dat op baseert.
Ik zie een cabine met een huif er achteraan. Besteller kenmerken pur-sang.
Het wachten is op de Roomster bestel uitvoering. Daar hoeven ze niet veel voor te doen. Dubbel deurtje achter, laadvloertje er in en klaar.

Matra_Murena

Actief lid
Ja, dan kan je een Golf plus of Corolla Verso ook wel als bestelauto categoriseren.
Er is wel degelijk een gigantisch verschil tussen een bank in een bestelauto vrotten om er een praktische gezinswagen van te maken of een ruime gezinswagen ontwerpen die zonder achterbank veel laadruimte heeft.

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Matra_Murena</font><hr />

Ja, dan kan je een Golf plus of Corolla Verso ook wel als bestelauto categoriseren.
Er is wel degelijk een gigantisch verschil tussen een bank in een bestelauto vrotten om er een praktische gezinswagen van te maken of een ruime gezinswagen ontwerpen die zonder achterbank veel laadruimte heeft.

[/ QUOTE ]

precies!! zo zie ik de Roomster ook! het is gewoon een verhoogde/verlengde Fabia-2 en geen nieuwe Caddy

LenK

Forumguru
Luitjes
Ik rijdt ook Skoda, niet omdat het moet maar omdat ik het wil.
Maar het gaat me iets te ver om dan alles wat het merk doet maar onder de meest positieve noemer te brengen.
Twijfelen of je een Golf Plus onder de bestelauto's moet scharen terwijl je de Roomster als verlengde/verhoogde Fabia-2 benoemd is toch echt wel een getuigenis van een merkblindheid.
Een Porche 911 is dan zeker een verlaagde verkorte bestelauto met geamputeerde laadruimte.
Brilletje af heren (denk ik maar misschien ook dames)!

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Luitjes
Ik rijdt ook Skoda, niet omdat het moet maar omdat ik het wil.
Maar het gaat me iets te ver om dan alles wat het merk doet maar onder de meest positieve noemer te brengen.
Twijfelen of je een Golf Plus onder de bestelauto's moet scharen terwijl je de Roomster als verlengde/verhoogde Fabia-2 benoemd is toch echt wel een getuigenis van een merkblindheid.
Een Porche 911 is dan zeker een verlaagde verkorte bestelauto met geamputeerde laadruimte.
Brilletje af heren (denk ik maar misschien ook dames)!

[/ QUOTE ]

Hulde ,mooie statement , maar ik misschien was ik niet duidelijk genoeg, het is niet mijn mening maar een feit, de Roomster is een mpv-versie van de Fabia-2 maar word gewoon eerder op de markt gebracht (volgens VAG insiders), precies de zelfde tactiek wat b.v Renault gedaan heeft , eerst de Modus en dan de Clio...

kijk de Kangoo, Doblo, Caddy etc, dat zijn auto's die ontworpen zijn als bestel auto, die uiteindelijk als "personen" auto geleverd kunnen worden..

Dat is dus het wezenlijke verschil auto's zoals de Roomster,Idea,Modus,Althea zijn gewoon ontworpen als personen auto en dus verhoogde "MPV" achtige versies van respetievelijk normale uitvoeringen van de Fabia-2, Punto, Clio, Leon..

En merkenblind?? gaat niet voor mij op , zoals ik eerder zei , bovenstaande is niet mijn mening maar een feit, als je mening wilt weten, ik vind de Roomster persoonlijk ook niet mooi, veels te hoog, maar dat vind ik eigenlijk van alle "MPV" achtige modellen. /forum/images/graemlins/grin.gif

Daniel

Lid
Re: Roomster V en Power II

deze dan

Bijlagen

• 30925-skoda roomster power II.jpg
    30925-skoda roomster power II.jpg
    50,1 KB · Weergaven: 26
Bovenaan Onderaan