En het Spaanse broertje van de Kodiaq heet : Tarraco

Bakkertje

Forumguru
Wat ook wel aardig is, is dat de Tarraco geleverd wordt met de 150 pk tsi icm en handbak ipv de verplichte DSG bij de Kodiaq. Daarmee wordt ie wellicht interessant qua prijsstelling naast de Kodiaq en de Tiguan allspace.
 

Spector

Forumguru
ateca-maart-2018-360x240.jpg


Nu nog een Cupra versie net als de Ateca
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

B.Stuurder

Forumguru
Was is er mis met rijgedrag van een Seat dan, mijn vorige Leon FR reed als een tierelier.

Vind deze Tarraco een geslaagd model
Niks, wilde alleen zien hoe lang het zou duren voor iemand reageerde. 7 maanden dus. Wellicht zit er dan toch een grond van waarheid in :maakmegek:
Nee hoor, ik vind het een mooie bak dit. Wat ik wel vond bij een proefrit met de Leon, is dat hij erg licht aanvoelde. Maar dat is persoonlijke voorkeur. Deze zal wel niet licht aanvoelen.
 

Japanese Power

Donateur
En de vanaf prijs is door Seat bekend gemaakt: 37.950 euro voor de 1.5 benzine met 150 pk handgeschakeld.

Kontje ziet er een beetje gesmolten uit...

Schermafbeelding 2018-12-06 om 11.24.34.png Schermafbeelding 2018-12-06 om 11.24.22.png
 
Lang over getwijfeld, uiteindelijk voor de skodiaq gekozen, en op dit forum beland. Vnl. o.w.v. de looks en omdat de beer toch net iets fijner leek te sturen en te rijden, iets minder 'jerky' alhoewel dat lees-ik-nu ook wel nadien allemaal DSG aanpasbaar is...
Maar ik moet wel zeggen dat de prijs, of beter de 'standaard' opties het een moeilijke beslissing maakte. Vooral als je leest dat er zelfs op sommige best leuke simply clever oplossingen aardig is bespaard... O.a. digital cockpit, 3-zone airco, inductief laden, elec. koffer + voetsensor pedaal etc. eigenlijk was de Tarraco in Excellence uitvoering best goed/beter uitgerust.

Ik las ergens op dit forum dat VW group Seat net 'classy-er' of meer premium wil neerzetten dan Skoda, is dat inderdaad de consensus? Ik zou bij seat eerder denken aan meer jeugdig, instap en sporty dan premium.. In elk geval, ben blij met m'n keuze maar dacht dat er misschien toch meer Tarraco fans zouden zijn dan dit topic aangeven, then again het is natuurlijk een skoda forum)
 

JeSko

Forumguru
@Ursus arctos middendorffi

Met een verkoop van in totaal 454.800 voertuigen doet SEAT 9,4% beter dan in recordjaar 2018CUPRA-verkoop stijgt van januari tot september met 75%Duitsland, het VK, Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken en Zweden zetten historische resultaten neerSEAT onafgebroken bij de sterkste groeiers op de Belgische marktSEAT Import op schema voor 2% marktaandeel en 10.000 verkochte exemplaren tegen eind november.

Dit is een stukje uit een artikel mbt Seat, Seat doet het heel goed, toch kan ik mij, in BE alvast, niet aan de indruk ontdoen dat er nog veel meer Skoda dan Seat rond rijd. Maar dat kan ook een gevoel zijn. Wat je verder zegt klopt, VW heeft beslist dat Skoda terug meer budgetvriendelijke auto's moet gaan bouwen, en dat Seat, welke meer "emoción" opwekt of zou moeten opwekken, meer richting premium gaat gaan en daarmee meer richting VW zelf gaat groeien. Seat stond qua afwerking op het laagste VAG trapje, maar dat moet veranderen.

De Tarraco zelf lijkt mij niet heeeeeeel populair, maar dat is ook weer een gevoel, als iemand met verkoopcijfers komt graag, vind er zelf weinig van terug. Doorgaans zitten hier veel Seat rijders hoor, die hier blijven hangen, maar die rijden meestal de sexy Seat Leon.
 

hemi24

Forumguru
De Tarraco viel bij mij duurder uit dan de Kodiaq, waardoor de keus snel gemaakt was.
Qua looks had ik al lichte voorkeur voor de Kodiaq.

Ik heb niet het idee dat de één voor de ander onder doet als het op kwaliteit aankomt.

Edit : net de Kodiaq en de Tarraco beide nog even door de configurator gehaald; bij gelijke uitrusting (zoals ik de Kodiaq nu rijd) is de Tarraco ruim 3k€ duurder..! :nailbiting:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan