En het Spaanse broertje van de Kodiaq heet : Tarraco

hemi24

Forumguru
Vandaag een interessante ontwikkeling, want het Spaanse broertje van de Kodiaq heeft een naam : Tarraco.

Vreemde wending is dat in tegenstelling tot de Ateca, die bij Skoda van de band rolt tussen de Karoq's en de Kodiaq's, de Tarraco geen directe afgeleide is van de Kodiaq.
De Tarraco schijnt in Duitsland van de band te gaan rollen tussen de Tiguan Allspace.
Dit laatste verklaard ook waarom de Tarraco niet de "hoekige" wielkasten heeft van de Skoda SUV's, maar juist de ronde vorm zoals deze ook op de Tiguan is terug te vinden.

Ik ben benieuwd naar het totaalplaatje!!!

seat_tarraco_80_5a8bcce7296ba.jpg


seat_tarraco_98.jpg


een van de de bronnen : https://autorai.nl/seat-tarraco-grote-suv-zevenzitter/
 

Tijl

Actief lid
Ik dacht dat de tiguan allspace in usa werd geassembleerd en niet kn Duitsland zoals in de eerste post geschreven.
Was zelfs redelijk zeker ...

Iemand uitsluitsel ?
 

CDK

Forumguru
Ik dacht dat de tiguan allspace in usa werd geassembleerd en niet kn Duitsland zoals in de eerste post geschreven.
Was zelfs redelijk zeker ...

Iemand uitsluitsel ?

Voor zover ik weet inderdaad uitsluitend productie in Zuid Amerika :jaja:
 

EdK

Forumguru
Nu ben ik alleen erggggg benieuwd wat de levertijd van deze wagen gaat worden....
Ook een jaar net als bij de Kodiaq ?
 
Laat maar komen!!!

Net iets brutaler dan de Tiguan Allspace.

800_seattarraco002h.jpg
Als ik geen kodiaq had dan zou ik misschien nog wel eerder voor deze Seat kiezen als 7-zitter. Jammer alleen dat die doorlopende achterlichten geen functie hebben. Is alleen een reflecterende sierstrip.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik ben heel benieuwd naar de prijzen ...
Mooi filmpje @ensander_vos

Wat ik wel jammer vind van het MQB concept is dat het allemaal op elkaar lijkt .. of je nu een Skoda, VW of Seat bekijkt alle knoppen en dergelijke zijn hetzelfde..
 
Bovenaan Onderaan