Elke twee jaar remtrommels reinigen noodzakelijk?

Noord26

Forumguru
Er gaat zwarte lak overheen. Ziet er uit als poedercoating, maar is het niet. Er zit een zeer kleine glans op. Satijn achtig kleurtje, absoluut geen hoogglans. Heb deze lak eerder gezien op de remblokkenhouders van de voorste remmen op de Fabia van Hetzer, meen ik. Had er eigenlijk even een foto van moeten maken, auto staat er nu beter bij als bij de aflevering. Geweldig poetswerk incl de velgen. De poetser is er schijnbaar 5 a 6 uur in totaal mee bezig geweest?!

Noord26

Forumguru
Ter illustratie even een snelle foto vanaf het mobieltje (geen idee hoe je ze kleiner krijgt..):

Bijlagen

• 20121202_170319.jpg
    20121202_170319.jpg
    101,1 KB · Weergaven: 94
  • 20121202_170332.jpg
    20121202_170332.jpg
    146,1 KB · Weergaven: 95

Aloysi

Nieuw lid
Om kosten te besparen bij de dealer wil ook ik de remtrommels zelf schoonmaken. Lang geleden vervangde ik ook de remschoenen bij mijn eerste auto dus volgens mij moet het niet moeilijk zijn. Wie kan mij op weg helpen? Is het een kwestie van de wielen verwijderen, één of twee schroeven verwijderen, een paar tikken met de hamer tegen de remtrommel en vervolgens de remtrommel naar voren schuiven? En als dit niet lukt te remmen terugstellen via de schroefopening van de remtrommel? Vervolgens alles inspuiten met remmenreiniger?
Wie heeft de ervaring en kan mij verder op weg helpen...

Bovenaan Onderaan