Beste Allen,
tot mijn grote schik en ontsteltenis merkt ik dat er geen Comfort stand op mijn ramen zit.
erg irritant als je per dag twee keer bij een parkeerslagboom staat. Na een kleine zoektocht hier ben ik erachter gekomen dat ie er gewoon niet op zit en niet te krijgen is ook (toch?)
ik ben van beroep Elektricein en dus was ik van plan om iets te fabrieken met een tijdrelaisschakelingetje ofzo.
ik loop echter tegen een probleempje aan:
hoe wordt het raam nu geschakeld?
uiteindelijk komt er op de ramen-motor (+ en - = Op) andersom (- en + = Neer) toch?
maar schakel je met de schakelaar rechtstreeks de raam-motor?
soort van kruisschakelaar
of: schakel je met de schakelaar ergens relais die daarna de ramen aanstuurt?
een geschakelde + voor op en een geschakelde + voor neer
zonder deze info zal ik m'n hele deur moeten demonteren en door moeten meten.
ik hoop dat iemand met wat meer auto-verstand dan mij wat duidelijkheid kan scheppen.
Alvast bedankt voor jullie reactie
tot mijn grote schik en ontsteltenis merkt ik dat er geen Comfort stand op mijn ramen zit.
erg irritant als je per dag twee keer bij een parkeerslagboom staat. Na een kleine zoektocht hier ben ik erachter gekomen dat ie er gewoon niet op zit en niet te krijgen is ook (toch?)

ik ben van beroep Elektricein en dus was ik van plan om iets te fabrieken met een tijdrelaisschakelingetje ofzo.

hoe wordt het raam nu geschakeld?
uiteindelijk komt er op de ramen-motor (+ en - = Op) andersom (- en + = Neer) toch?
maar schakel je met de schakelaar rechtstreeks de raam-motor?
soort van kruisschakelaar
of: schakel je met de schakelaar ergens relais die daarna de ramen aanstuurt?
een geschakelde + voor op en een geschakelde + voor neer
zonder deze info zal ik m'n hele deur moeten demonteren en door moeten meten.
ik hoop dat iemand met wat meer auto-verstand dan mij wat duidelijkheid kan scheppen.
Alvast bedankt voor jullie reactie