Elektrische achterklep problemen.

leon-cupra

Forumguru
“Maar een Vw/skoda” … prijzen van de wagens, onderhoud en onderdelen zijn al lang niet meer “maar een Vw/skoda”.
bij de bedrijfswagens is een Skoda ook al lang niet meer het “instappertje” maar daar rijdt de manager mee.
 

JeSko

Forumguru
Klopt @leon-cupra maar het blijft maar een VW/Skoda, geen Audi, en een Audi is geen Porsche, en een Porsche is geen Lambo, en dat is dan weer geen Koenigsegg ;) je snapt men punt wel, zelfs Dacias zijn duurder geworden.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@JeSko .......mààr een VW of Skoda.
Nou ik vind het maar een kostbare grap. Deze 'hobby' kostte me in 2023 een bedrag dat met een 4 begint.
En dan was deze VW nog eentje met enige ervaring.
Zo meteen nog 4 Goodyear pantoffels er onder die ook niet op de spaaractie van de kaasboer of bakker staan.
Dus ja, ik kan me het gelukkig permitteren, én -heel belangrijk- de auto is een noodzaak voor mij.
Dat is de belangrijkste reden om idd alles zo betrouwbaar én werkend te houden.

grtsssssssssssssssssssssssss
 

MarcoO2

Forumguru
@MarcoO2 Klopt, maar als je een dure auto rijdt dan weet je dat onderdelen niet écht gratis zijn, toch?
Wat kost zo iets bij andere premiummerken?
Beide opmerkingen zijn totaal irrelevant als het gaat om de vervanging van dure, gemotoriseerde veren door manuele veren.

Ik snap nut en noodzaak van die totaal overbodige waarde-oordelen niet.
 

Sjees20123

Nieuw lid
Hoi iedereen,

Ik heb een Superb 2.0 TSI L&K station uit 09-2019 voor zien van Keyss ( modeljaar 2020) waarbij ongevraagd te pas en te onpas de achterklep naar beneden gaat .

Je hoort gelukkig wel de piep.... maar tijdens het inladen is dit bijzonder onhandig. Wat kan de veroorzaker zijn van dit probleem?
Heeft iemand een idee?

Groetjes Cees
 

Berghuis

Donateur
Lijkt mij een combinatie te zijn van en de sleutel in je broekzak en een voet die de sensor registreert waardoor je achterklep reageert.
 

Herperduin

Forumguru
@Berghuis [flauwe modus aan] zitten we al in de tijd dat er chips in voeten zitten die sensors registreren én doorgeven aan achterklep om te sluiten? [\flauwe modus sluiten]
 

Antera

Donateur
Je voetsensor is de oorzaak. Je schuift mer je voet onder de bumper waardoor de sensor dit registreerd en de klep dicht stuurt. Dit is een ding wat ik ook ervaar zo nu en dan.

Doe eens het volgende om te testen: zorgen dat je voeten niet onder de bumper komen. Dan zal er niks gebeuren.
 

Captain Hook

Forumguru
en een voet die de sensor registreert waardoor je achterklep reageert.
Ik snap de verwarring, maar met wat extra interpunctie is de betekenis uiteindelijk duidelijk(er). :koffie:

En een voet, die de sensor registreert, waardoor je achterklep reageert. Is al wat duidelijker.
Of:
En een voet, die door de sensor geregistreerd wordt, waardoor je achterklep reageert.

BTW: de voetsensor van onze Kluger Kuga is juist heel selectief.
Misschien wel om die reden.
Want bij de Ford moet je voet echt een, in de lengterichting van de auto, heen en weer gaande beweging maken, wil de achterklep reageren. En dan ook nog netjes in de het midden.
Als je het eenmaal weet, is het makkelijk. Maar in het begin heb ik daar wel mee geworsteld.
:jaja:

Nog een leuk weetje:
Tijdens de laatste twee productiejaren van het uitgaande model Kuga werd soms de voetsensor 'vergeten'. En zijn er auto's afgeleverd zonder die sensor, terwijl het er volgens de accessoirelijst wel in/op had moeten zitten.
En inmiddels is het weer weggelaten bij de laatst geleverde modellen. :confused:
 
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
JIJ kunt het dan flauw vinden @Peter-036 . Maar ook hier blijkt maar weer eens dat taalgebruik wel degelijk belangrijk is bij het overbrengen van de juiste boodschap. En ook om er voor te zorgen dat je zo adequaat mogelijk antwoord krijgt op de gestelde vraag.

En dan nog; er mag best wel eens wat humor of een kwinkslag gebruikt worden!
Ik beschouw de bijdrage van ondergetekende dan ook als een 'toevoeging' (zoals je zelf aangeeft is dat toegestaan) c.q. een 'uitbreiding van de vraag'. Dus daarom reageer ik. :koffie:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan