Elektrische achterklep problemen.

Koen praet

Nieuw lid
Hallo forumleden. Herkent iemand het fenomeen dat wanneer je de knop van de elektrische achterklep indrukt om hem te laten sluiten, er een signaal klinkt en de klep vervolgens niet dichtgaat? Vervolgens druk je de knop nog een keer (soms 2 keer) in en lukt het wel. Ik dacht eerst dat de batterij van de sleutel te leeg was, omdat ik de melding kreeg deze te laten vervangen. Nu is de batterij vervangen maar heb ik nog steeds af en toe. Ik heb overigens een Superb.

Alvast dank voor de info.

Willemk
Beste ,
Ik had dit ook voor en na een paar internet site af te gaan bleek het gewoon de kabels die kapot waren van de gasklep die de koffer doet open gaan . Zie hier een foto .
 

Bijlagen

  • 3485D27B-F085-426C-BFCC-3CBC69326C67.jpeg
    3485D27B-F085-426C-BFCC-3CBC69326C67.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 19

EdK

Forumguru
Tsja die autobouwers die moeten eens wat goede elektromonteurs in dienst nemen die nog weten wat je moet doen bij scharnierpunten met je draden.....
Want al die doorgesleten draden is helaas kwestie van de boel veel te strak te plaatsen.... :koffie:
 

JeSko

Forumguru
Heb nu ook een elektrische kofferklep, had liever camera gehad ipv dit maar goed, als de motor ooit kapot gaat dan zal ik er gewone gasveren op monteren en wordt het een manuele klep :D
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

JeSko

Forumguru
Nee maar 600 euro voor nieuwe motoren in de achterklep gaat hem niet worden, en dat voor iets wat ik ook prima zelf kan en al jaren ook zelf doe, de koffer sluiten en openen...
 

JeSko

Forumguru
@Antera

Zou het enkel missen wanneer het zo'n koffer is die opent door je voet eronder door te zwaaien. Dat kan nl handig zijn als je eens wat vast hebt, nu moet ik zowiezo alsnog de sleutel gebruiken, die dan vaak verstopt zit in mijn broek waardoor ik datgene wat ik vast heb alsnog op de grond moet zetten.

#luxeprobleem
 

EdK

Forumguru
Heerlijk weer om die peren met die perziken te vergelijken................. :koffie:

Was die appels ff zat
 

fanSkoda-VW

Donateur
Elektrisch bedienbare achterklep? Net als de DSG en stoelverwarming en stuurbekrachtiging. O ja, en elek. ruiten.... ik zou zonder kunnen maar dan had ik geen Scala DSG business of T-Roc DSG Sport gekocht maar nog in een Opel Kadett A gereden.
Ook voor eventueel latere inruil zou ik alles origineel en werkend willen houden.
En ja, auto rijden kost centjes, eh... euro's.

Grtsss
 

MarcoO2

Forumguru
”Wie op onderhoud bespaart, is de auto niet waard!” :arghh:

Er zit natuurlijk wel een levensgroot verschil tussen besparen op onderhoud enerzijds en de keuze om een dure, voor de eigenaar blijkbaar niet relevante optie te vervangen door een goedkopere anderzijds.

Beetje rare manier van discussiëren dit. Alsof het kiezen voor manuele veren iets kwalijks zou zijn...
 

fanSkoda-VW

Donateur
@EdK Nee, die kwaliteit wordt niet meer gemaakt, net als ik :unsure:
Eén v d eerste auto's waarin ik reed.
Overeenkomst met Skoda? De enorme bagageruimte, dé vertegenwoordigersauto ook.

grtsss
 

Bijlagen

  • Kadett A.jpg
    Kadett A.jpg
    114,4 KB · Weergaven: 4

fanSkoda-VW

Donateur
@MarcoO2 Klopt, maar als je een dure auto rijdt dan weet je dat onderdelen niet écht gratis zijn, toch?
Wat kost zo iets bij andere premiummerken?
Oh, en als ik veel naar de auto moet dragen, dan zorg ik er voor dat k óók de sleutel al in m'n hand heb en op de knop kan drukken zodat de klep open gaat. Je merkt het, sinds 2019 (de Scala) ben ik blij met de elek. klepbediening en (afkloppen) nog nooit enig probleem mee gehad.
Maar ik ben idd een beetje freakig en niet vrekkig om m'n 'kostbaarste' bezit zo mogelijk goed in topconditie te houden.
Voor mij geen racestrepen, verlaging of wat dan ook maar wel zorgen dat alles werkt zoals bedoeld.
En als je andere gasveren monteert, dan ook de bedieningsknoppen verwijderen om het er origineel uit te laten zien?

grtsss

p.s. zijn de onderdelen niet ook via Ali te verkrijgen?
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko zegt dat nu maar als zijn vrouwtje zegt “ik moet terug een automatische kofferklep hebben” zal er wel terug dure motortjes op gemonteerd worden.

hebben hier nu ook twee wagens met een automatische kofferklep. Kom je toch snel gewoon. Is idd een luxe maar ook een zeer groot gemak. Zeker als het zo een enorm zware en onhandige kofferklep is. Mijn madam genoeg horen vloeken op de klep van de superb. Nu met de Passat hoor ik hoor niet meer (is het enigste waar ze nu niet over zaagt).
 
Bovenaan Onderaan