Electrische ramen 6y5 combi

Tees

Donateur
Als het met droog weer beter is, zijn er nog steeds 2 waarschijnlijke oorzaken, die grotendeels hetzelfde zijn als eerst ;): draadbreuk of een slechte verbinding bij een stekker. Ik zou, zoals ik al eerder suggereerde, beginnen met de stekker in de tule de bestuurdersdeur even los te halen en in te spuiten met contactspray.
 

PD1LOI

Lid
Dat had ik allemaal al gedaan, daarom hoopte ik ook op een andere oplossing. Nu we al weken redelijk droog weer hebben is het niet meer voorgekomen dat ik storing heb gehad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

PD1LOI

Lid
Dan is mij de vraag hoe los je dit probleem echt op? Ook op langere termijn.
Wat ik gedaan heb op het moment dat het vochtig is, en de beide ramen niet meer werkte? De connector onder de bedienings knoppen ingespoten met W40. Daarna werkte het weer en nu nog steeds. Hopelijk ook op langer termijn.
 

PD1LOI

Lid
Momenteel werken de beide ramen weer niet, en nu ook nog de deur vergrendeling die het ineens begeeft Moet met de sleutel open. Deur vergrendeling op alle andere deuren werken nog wel. Heel vreemd.
 

PD1LOI

Lid
Toch weer geen ramen open, Heb bij de deur de connectoren los gehaald en schoon gemaakt met kontaktspray maar dit loste niks op. De kabelbundel was helemaal oké dus ik vermoed nu dat de besturing boven op de raammotor aan de linke portier het probleem is.
 

PD1LOI

Lid
Ik alles doorgemeten voor zover dit mogelijk is. Ik kom tot deze conclusie. Deurvergrendeling werkt motor van het linkerzijraam werkt ook,ik vermoed de besturing bovenop de motor dat dit stuk is.
 

Bijlagen

  • IMG_202.jpg
    IMG_202.jpg
    252,4 KB · Weergaven: 10

Ted

Forumguru
Geen print breuk? Bekijk de print met een goede lamp en loep, wellicht vind je een crack rondom de gesoldeerde componenten. Door de afwezigheid van lood zijn de soldeerpunten daar gevoelig voor!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

PD1LOI

Lid
Naar gekeken, maar geen print breuk gevonden. Is zo'n printplaat los te bestellen of wordt het een komplete motor vervangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan