Electrische achterklep inbouwen

Monteurtje

Forumguru
Ik weet niet of het kan. Maar je wil misschien een prijs weten. Ik heb een keer de linker motor vervangen. Dat onderdeel alleen koste al rond de 500 - 600 euro. Weet niet of het incl of excl. btw was. Daar ben je er 2 van nodig. plus de rest.

Antera

Donateur
Ik ben even gaan kijken maar alleen de motors kosten als volgt en nog wat zaken en dan hebben we het nog niet over de regelunit, bekabeling, drukknop en de rest van de benodigdheden

x2 en dan de regelunit:

B+ het restje

denk dat de lol er dan wel af gaat

Antera

Donateur
Ja en nee.

Windows 7 32bit draait het wel ( mijn laptop)
Windows 7 64bit draait het niet ( mijn pc dus en daar moet je dan Virtual machine voor installeren)
dit is de 7.3 versie

TTE

Lid
Bedankt voor de snelle reacties, sommige een beetje off topic. Maar lijkt geen serieuze optie, is wel heel veel geld en moeite.

Weet iemand of het mogelijk is om door de deal ook de afstandsbediening de optie mee te geven de achterklep te sluiten wanneer de knop nogmaals wordt ingedrukt. (Geld overigens ook voor de nop op het middenconsole). Laatst klom onze zoon van de achterbank naar voren omdat hij het toch erg spannend vond in het safaripark en ging per ongeluk op de knop staan, het gevolg was dat de achterklep open ging en een kudde zebra's compleet in paniek op hol sloeg. En de klep is alleen maar te sluiten via de knop op de achterklep....dus konden wij er uit... gelukkig was het niet het gedeelte met de leeuwen!

Antera

Donateur
Daar ben ik helaas nog niks over tegen gekomen. het sluiten signaal komt via een ander deel de computer in en zit niet op dezelfde signaal poort van de knop in je middenconsole maar wil er wel even navraag over doen of dit mogelijk is ik ga er nog even op terug komen al wil ross-tech meestal perse een scan hebben van de auto. Ik vrees ook dat het in de CCM gewijzigd moet worden

es2

Lid
@MacJack: Wat jij zoekt is dit: klik
Veel succes bij het inbouwen :winkie:
De bekleding van de halve kofferbak moet eruit inclusief de linker achterbankleuning.
Iemand in Duitsland heeft dit (laten) doen en de monteurs waren anderhalf uur bezig om alles uit te bouwen.
Er loopt een draadje over op www.superb-forum.de.

Antera

Donateur
I do not think any of the VW family vehicles have provisions in the 6D-Trunk Electronics / J605 module for closing. That is normally only done using the rear tailgate switch for safety reasons.

If the hatch was opened using one of the inside rear switches, and the rear passenger whom opened it was capable and able to reach the inside pull trim, it can be closed manually but against some resistance.

was dus het antwoord helaas. Dan moet je idd eens bij Kufatec gaan kijken zoals bovenstaande bericht

TurboBooster

Forumguru
Weet iemand of het mogelijk is om door de deal ook de afstandsbediening de optie mee te geven de achterklep te sluiten wanneer de knop nogmaals wordt ingedrukt. (Geld overigens ook voor de nop op het middenconsole). Laatst klom onze zoon van de achterbank naar voren omdat hij het toch erg spannend vond in het safaripark en ging per ongeluk op de knop staan, het gevolg was dat de achterklep open ging en een kudde zebra's compleet in paniek op hol sloeg. En de klep is alleen maar te sluiten via de knop op de achterklep....dus konden wij er uit... gelukkig was het niet het gedeelte met de leeuwen!

Für alle die es selber bauen möchen, damit die Klappe von innen geschlossen werden kann:

Hinter der linken Kunststoffabdeckung, welche die Laderaumabdeckung führt, ist ein rosa 5 pol. Stecker(T5m). Diese ausbauen.
Mit einem Einschneidverbinder das Kabel des Pin 5 (lila/rosa)zusätzlich abgreifen.
Das zusätzliche Kabel auf einen Taster legen.
Die Gegenseite des Tasters muss auf Masse.
Beim Drücken der Taste ( Kontakt geschlossen) geht die Klappe zu.

Das ganze sodann in die Mittelkonsole einbauen, und die Kabel entsprechend verlegen.

Als Taster bietet sich der Originaltaster(3T0 959 831 WHS mit Stecker 4D0 971 636 B und 2 Kabeln 000 979 009 A) für das Öffnen an, welcher mit geringen mechanischen Anpassungsarbeiten in einen freien Einbauplatz eingebaut wird.
Alternativ kann auch der ASR Taster ( 3T0 927 133 C mit Stecker 4D0 971 636 und den o.a. Kabeln) mit geringen mechanischen Modifikationen genutzt werden.

Het is tevens wel degelijk mogelijk om de achterklep zelf elektrisch te maken.
Een buurman van mij heeft dat bij zijn VW Passat gedaan.
Het is wel een prijzige aangelegenheid.

Antera

Donateur
Het is tevens wel degelijk mogelijk om de achterklep zelf elektrisch te maken.
Een buurman van mij heeft dat bij zijn VW Passat gedaan.
Het is wel een prijzige aangelegenheid.

de klep is standaard al electrisch dus deze hoeft niet electrisch gemaakt te worden

andrehj

Forumguru
Volgens mij worden hier twee zaken door elkaar gehaald:
De OP wilde een niet-elektrische achterklep elektrisch maken, en in de discussie hierboven gaat het nu om het van binnenuit bedienen van een achterklep die al elektrisch was....

Bovenaan Onderaan