Elect.ramen via ab werkt niet.

Hakar

Donateur
Nou, ik denk dat je de functie verkeerd begrijpt. De Caddy van m’n pa heeft het nl. ook en de Octavia II van een kennis ook. Het is op warme dagen prettig als je (in sommige gevallen vanuit huis als de auto op de oprit staat of voor de deur) alvast de ramen wagenwijd open kan doen zodat de ergste hitte vast kan ontsnappen uit de auto.
Ik snapte de vraag echt wel, maar bij het door jou opgegeven argument had ik niet stilgestaan.
Komt mede doordat Fab meestal zo ongeveer 2 tot 3 meter van de voordeur geparkeerd staat, en we er geen moeite mee hebben om even heen te lopen om de ramen open te doen.

TS daarentegen vergeet wel eens de ramen dicht te doen voordat hij uitstapt, en heeft een hekel aan die ene regenbui die net dan valt wanneer hij zijn ramen nog open heeft staan.
Als je dan 9 hoog achter woont en je bent het vergeten, dan kan ik me voorstellen dat die optie enig nut heeft.
Afgezien dat je dan eerst naar voren op de galerij moet omdat je AB dan geen bereik heeft.
Als de wind dan ook nog eens verkeerd staat, wordt je alsnog nat.
Dus, gewoon aanleren ramen dicht te doen voor je definitief uitstapt, en geen AB meer nodig. :D
 

EdK

Forumguru
zodat de ergste hitte vast kan ontsnappen uit de auto.
Ja maar over hoeveel tijd spreek je dan ??
Yeti en me zakelijke Caddy kan ik ook de boel vast openen met AB.
En gaat t onverhoeds regenen dan zorgt de regensensor ervoor dat de ramen weer sluiten.
Maar nu met de F3 is de functie van de AB er weer uit bezuinigd.
Maar als ik in stap en de ramen allen dan openzet en de motor start en de ventilatie op 4 zet dan is met een kleine 2 minuten de ergste warmte er al uit.
En tsja ik heb dam wel het voordeel dat de vriendin altijd als laatste bij de wagen is, of dit komt door haar korte beentjes of dat ze nog zoveel andere dingen heeft te doen voor ze klaar is voor vertrek dat laat ik maar even in het midden....
 

Hakar

Donateur
Nou die vraag moet je niet in Valkenburg en omgeving stellen.......
Die laatste bui waar je het over hebt, was er ook maar eentje, maar duurde wat langer.
Twee weken voor die tijd had het daar volgens mij niet geregend.
 

Joske

Forumguru
Dit werkt volgens mij op geen enkel model/bouwjaar Fabia.. dit heeft te maken met de comfortmodules die in deze wagen zitten. Een Fabia vergelijken met een Octavia is beetje kort door de bocht, heb beide op de oprit staan en dan zie je toch wel grote én kleine verschillen in dagelijks gebruik. Net als de aankoopfactuur. Zelfs op mijn F3 Style heb ik het niet werkend gekregen met OB11 waar alle ramen elektrisch bediend zijn. Op diezelfde F3 heb je trouwens enkel comfortsluiting aan de bestuurderskant. Conclusie: comfortsluiting op alle ramen => grote kans dat je met de AB de ramen kan sluiten/openen.

grtz

Joske
 

Skoda_plezier

Actief lid
@Joske: op mijn Fabia Combi (2021-feb) kan ik wel met AB de ramen openen en sluiten.
Alleen achterramen hebben de ouderwetse slinger (helaas) en kinderslot. “Uhhh… schat hou jij de kinderen even binnen..”
Dus een Logica van een commercieel directeur , denk ik dan
 

Joske

Forumguru
Dat is de de Fabia facelift dan als ik het jaartal zie, bijzonder wel, aangezien ik dus wel 4 elektrisch bedienbare ramen heb in onze Faab.. :pieker:
 

EdK

Forumguru
Niets bijzonders aan hoor @Joske.
Zelf een actiemodel van de Fab3 combi
En ramen alle elektrisch en kan ze alle bedienen vanuit de bestuurders stoel met knoppen in armsteun deurportier.
Maar bestuurdersraam is één tik op knop om daarna auto geheel open of dicht te gaan.
De verdere ramen moet ik de knop ingedrukt houden tot raam open of dicht is.
Op afstandbediening werken de ramen geheel niet met sluiten.
Regensensor sluit de ramen ook niet.

Had ik gewoon de ambition uitvoering genomen dan had dit allemaal wel gewerkt , maarrrrr dan waren de 2 achterramen met die mooie draaizwengels voorzien geweest offff als ik de optie elektrische ramen achter had aangevinkt dan waren ze wel elektrisch geweest en waarschijnlijk wel met alle opties van sluiten bij regen en op de AB openen en sluiten...
 
Bovenaan Onderaan