Elect.ramen via ab werkt niet.

Dag allen
Ik heb een luxe probleem.

De electrische ramen werken op zich normaal.
Ook als ik de sleutel in de deurslot steek gaan de ramen dicht of open.

Maar de functie open en dicht via de AB van de sleutel werkt dus niet, volgens het boekje zou deze functie er zijn.

Nu de vraag kun je deze functie opnieuw inleren dat deze via de AB ook dicht gaat en open . Of zou deze misschien uitgeschakeld zijn bij de dealer?
 

Willie2831

Nieuw lid
Ik heb dat probleem ook ten dele. Bij mijn vorige Skoda (Octavia) werkte het gewoon door de knop voor open of dicht ingedrukt te houden. Zo hoort het ook, ben ik van mening.
Bij mijn nieuwe Kodiaq werkt dat niet meer zo. Ik moet nu eerst een keertje op open drukken en dan weer de open knop ingedrukt houden. Dus in 2 stappen. Dan pas gaan ze open.
Vindt dat niet fijn. Het werkt uiteindelijk wel, maar niet zoals ik gewend was.
 

PizzaPieter

Forumguru
Volgens mij gaat dit in combinatie met de comfortsluiting. (Met 1 'diepe' druk het raam helemaal open of helemaal dicht doen).

Probeer eens het volgende:

In auto zitten en auto starten.
Raam helemaal naar beneden doen.
Knopje los laten
Raam naar boven doen (tot helemaal dicht).
Knopje los laten.
Doen alsof je raam weer naar boven wilt doen (dus knopje naar boven trekken) en even 5 seconden vasthouden.

Doe dit bij al je ramen.

Daarna auto uit en opnieuw proberen met AB
 
Ik had dat probleem ook met de golf van t werk; de procedure aan enkel de bestuurderskant is voldoende om alle ramen weer te laten werken met de ab
 
Helaas bovenstaande methodes geprobeerd.
Ook met de sleutel in de deur geprobeerd open en dicht en ab ingedrukt te houden.netzoals het inleren met de schakelaars.

Zou deze functie misschien uitgeschakeld kunnen zijn via de electr.ramen module.?
 

PizzaPieter

Forumguru
Heb je sowieso wel comfortsluiting? Als je de knop eenmaal diep indrukt, gaat het raam dan verder vanzelf?
En dicht evenzo?
 

Hakar

Donateur
Wij hebben een Elegance van 2005, ramen volledig open en of dicht met sleutel lukt, maar op ab nooit voor elkaar gekregen.
Wij vinden het prima zo en ik heb me er verder nooit in verdiept.
Je zou nog een poging kunnen doen om uit te vinden via de codes op de sticker in je kofferbak of die functie wel op je auto is meegeleverd.
Een codelijst kan je downloaden via http://vag-codes.info/vag-option-codes
 

Ronnie

Forumguru
Ik had ook een Fabia 1 Elegance van 2005, is mij met VCDS ook nooit gelukt om het voor elkaar te krijgen.
Op een meeting ( in 2009? Pon bezocht, omg. Utrecht)daar heeft iemand van het forum het ook geprobeerd met VAG-Com, ook niet gelukt. (wel kwam ik er de volgende dag achter dat mijn rechter achterportier niet meer op slot ging).
 

Hakar

Donateur
@Ronnie dat laatste was dus echt een gevalletje, "computer says no" :shocked:
@Pinkeltje001 Heb er nog even over zitten denken, en mijn Passat had hetzelfde, wel ramen open en dicht door sleutel in slot langer vasthouden, maar niet op de ab.
Dus bij de 1 zit het wel in de comfortmodule verwerkt, bij de ander niet........
 
Zo weer terug van vacantie. Dus terug naar dit luxe probleem .
@Hakar bedankt voor jouw pdf link, ik be n bezig geweest met de codes.
Maar helaas zit het er dus niet op, althans ik kan iedergeval geen code vinden die betrekking heeft op de AB en ramen.
Helaas gaat dit dus niet door .wordt dus gewoon telkens terug lopen naar de auto:D:D:D.
Ik vergeet nogal eens de ramen dicht te doen ..:banghead:

Maar wel bedankt iedereen voor het meedenken.:thumbsup:
 

turboturbo

Forumguru
Ik heb me er ook ooit in verdiept want mijn Octavia I heeft ook comfort sluiting van de ramen met behulp van de sleutel omdraaien in de deur. Maar via de afstandsbediening doet het niks.

Ik heb toen begrepen (ik dacht uitgelegd door @Antera) dat hiervoor een heel oude versie of zelfs voorloper van vagcom nodig om dit te coderen.

Morris van MT Automotive in Wijk bij Duurstede is wel zo iemand die dit soort software heeft, en @Antera zelf heeft het dacht ik ook.
 

Tees

Donateur
Tis wel de vraag of de O1 en F1 dezelfde programmeermogelijkheden in dezen heeft. De F1 kan je héél weinig aan programmeren, de O1 ietsjes meer. Maar als het alleen imom de comfortmodule gaat zou je wel verwachten dat dezelfde dingen mogelijk zijn.
 

turboturbo

Forumguru
@turboturbo bedankt voor je aanvulling.
Maar eerlijk, hoe vaak regent het nou in ons Nederland opdat je de ramen moet sluiten voor je uitstapt?
Nou, ik denk dat je de functie verkeerd begrijpt. De Caddy van m’n pa heeft het nl. ook en de Octavia II van een kennis ook.

Het is bijvoorbeeld op warme dagen prettig als je (in sommige gevallen vanuit huis als de auto op de oprit staat of voor de deur) alvast de ramen wagenwijd open kan doen voor vertrek zodat de ergste hitte vast kan ontsnappen uit de auto als je even later in stapt.

En wat een sporadisch regenbuitje betreft; één buitje kan al lange tijd regen sporen achterlaten op je stoel- en deurbekleding weet ik inmiddels uit ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan