eindelijk: skoda superb combi 2.0 170pk ambition businessline

quorumz

Actief lid
Toch sneller dan verwacht eindelijk mijn skoda superb combi binnen
Ik heb al wat foto's geschoten (hoewel ik nog niet echt tevreden over de fotos ben)
Hm en ook hier alleen kleine fotos...(gr)

Bijlagen

• IMG_6206.jpg
    IMG_6206.jpg
    17,3 KB · Weergaven: 116
  • IMG_6207.jpg
    IMG_6207.jpg
    20,4 KB · Weergaven: 127
  • IMG_6208.jpg
    IMG_6208.jpg
    20,3 KB · Weergaven: 168
  • IMG_6209.jpg
    IMG_6209.jpg
    16 KB · Weergaven: 99
  • IMG_6210.jpg
    IMG_6210.jpg
    19,5 KB · Weergaven: 103

quorumz

Actief lid
nog 2 fotos

ik heb gelijk al meerdere keren met de onderkant (denk de rand aan de voorkant eronder) drempels geraakt, wellicht zijn ze iets te hoog hier

Bijlagen

• IMG_6211.jpg
    IMG_6211.jpg
    22,9 KB · Weergaven: 95
  • IMG_6212.jpg
    IMG_6212.jpg
    21,1 KB · Weergaven: 123

Skody

Actief lid
Denk eerder dat je auto te laag ligt. Heb zelf ook de Superb Combi (zie album) en heb m achteraf laten verlagen met sportonderstel (20 mm). Is prima, hoewel sommigen zeggen dat ie nog wel iets lager zou kunnen, maar vind het zelf een goede combinatie tussen comfort en optiek. Superb_MH heeft de sedan en heeft m vorige week ook met Eibachs 30 mm rondom laten verlagen. Dit toont alleen niet zo laag als bij jou op de foto's. Hij gaf aan dat hij nu super tevreden is. Wellicht toch een verschil in (uiteraard) zwaarte van de auto c.q. onderstel t.o.v. de sedan ?

quorumz

Actief lid
ja dat zou idd heel goed kunnen... het maakt in ieder geval behoorlijke dreunen.. ga zo nog even wat rijden waar ik weet waar ik drempels tegenkom..(ook ongelukkige hoek precies in een bocht)

Wasmachineman

Forumguru
Hij is erg mooi geworden in het wit ! Hopelijk wordt je probleempje met de "drempels nemen" snel opgelost. Ook mooie velgen, weer eens wat anders dan de standaard velgen.:xyxthumbs:

quorumz

Actief lid
net eens een uurtje rond gereden...damn wat een snelheid en stilte. ik heb nog niet door bij welke hoogte vd drempels ik last heb. op mijn gemak eens op letten maar tot op heden wat een super auto!

andrehj

Forumguru
Ik snap je niet. Eerst koop (lease?) je de grootste station in z'n klasse, en dan ga je em zo ver verlagen dat je (bijna) niets meer mee kan nemen.....:confused: Wat moet je dan met zo'n grote auto? Kun je beter een sportwagentje nemen.

Wasmachineman

Forumguru
Hoever je hem ook verlaagd, hij blijft nog steeds even groot hoor. Sommige mensen (ik ook) vinden de auto standaard nog te deinerig. Dan kun je hem verlagen zodat hij wat stabieler door de bocht gaat bijvoorbeeld. Ook staat het mooier omdat er minder ruimte zit tussen wiel en wielkast. Al zal andere autobezitters dat weer een zorg zijn.
Veel mensen, veel keuzes !

quorumz

Actief lid
hehe idd, met verlagen veranderd er niets aan de grootte van de auto. hij wordt idd minder deineriger want dat voel ik nog steeds. hij ligt wat strakker op de weg stuurt ook strakker bochten. mijn ford was met 20mm verlagen veel stugger nog dan dit.
en voor het geld.. (350 euro) errug coole look:)

Skody

Actief lid
Eerlijk gezegd zou ik met de verlaging naar de dealer terug gaan als dit door de dealer is geadviseerd. Het kan m.i. niet zo zijn dat je door je verlaging elke keer je wielen in de kasten hebt zitten. Ik denk dat je ze bij stilstand, waarbij je vervolgens aan je stuur draait ze dan ook hoort? Heb zelf ook ff gedacht aan Eibach 30 mm rondom, maar ben tot de overtuiging gekomen dat ik m lekker 20 mm verlaagd hou met de originele Skoda verlagingsveren. Heb m in mei volbeladen met bagage, twee volwassenen en 3 kids heen en weer naar Zuid-Frankrijk gereden en ging met deze verlaging perfect ! Ook toen (ondanks de zware belading) geen last van drempels e.d. Vraag anders ook Superb_MH naar zijn ervaringen op dit vlak

quorumz

Actief lid
ik heb met een collega gekeken, en het zijn niet mijn wielen die in mijn wielkasten komen, het is iets voor mijn achterwielen een plastic beschermkap aan de onderkant die bij te hoge drempels de grond raakt, bij een collega hebben ze die kap weggehaald en toen had hij er geen last meer van. ik zal eens contact met de dealer opnemen wanneer ik vd week tijd heb. Moet nog even wennen aan het rijden want de a12 rijdt duidelijk anders dan de a4 met deze wagen door de gesteldheid van het asfalt. Op de a12 dein je wat meer namelijk

Pieter_Ibiza

Forumguru
nog 2 fotos

ik heb gelijk al meerdere keren met de onderkant (denk de rand aan de voorkant eronder) drempels geraakt, wellicht zijn ze iets te hoog hier

Tja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden!! Ik zou hem mooi zo laten. Zo extreem laag ligt hij nu ook weer niet. Misschien je rijstyle iets aanpassen met het nemen van een drempel.

Verder hele dikke wagen man :xyxthumbs::xyxthumbs:!!

quorumz

Actief lid
hehe thx:) (net bij de seat dealer op de hoek geweest en die heeft de beschermingskap aan de onderkant eraf gehaald omdat die er al half af lag) Het is dus de combinatie met de lange wielbasis en het verlagen waardoor je op ong 3/4e (tussen de wielen van voor naar achter gekeken) soms de drempels kan raken.

quorumz

Actief lid
de kap was in het midden al gescheurd:) dus om te voorkomen dat hij niet ineens eronder vandaan vliegt en iemand die achter mij rijdt raakt hebben ze hem losgemaakt. ik ga zo eens met 4 man rijden kijken of ik nog wat raak of dat het steeds de kap is want ik heb geen beschadiging aan beide zijkanten van de auto op de onderkant van de dorpels zeg maar

quorumz

Actief lid
ik ga van de week terug naar de dealer, zetten ze hem op de brug om te kijken of hij nog meer schade heeft. zonder die beschermkap lijk ik nu geen last meer te hebben (moet natuurlijk niet met 50 over de te hoge drempels ineens racen maar goed dit zijn toch dan vaak straten waar je maar 30 mag)

kunnen ze gelijk de anti car hijack functie aanzetten (want dat kan kennelijk niet met de dot max) en ik vraag me ook af of corner verlichting wel werkt wanneer je dagrijverlichting aanstaat:)

Skody

Actief lid
Cornerverlichting kan je zelf activeren. Uit mn hoofd meen ik vijf keer je linker hendel (om richting aan te geven) naar boven en ondertussen naar je toe halen. Staat ook in de manual. Vraag me niet wie en hoe ze dit ooit verzonnen hebben... Ik blijf t apart vinden dat de Combi veel lager ligt dan de sedan met dezelfde Eibachs. In principe zou t toch niet mogen dat door een dergelijke verlaging je de kappen kapot rijdt. Ik ben er met jou ervaring er voor mezelf in ieder geval nu uit, dat ik m zo verlaagd hou (20 mm ipv 30 mm). Ik kreeg by the way een mail van MAD waarin ik had gevraagd of zij voor de Combi een nieuwe verlaging hadden gemaakt nav eerdere klachten. Gaven aan dat het niet aan de veren ligt, maar aan de bredere banden die tegen de wielkasten komen. Citaat:

'Het feit is dat het vaak niet de oorzaak is van verlaging maar van bredere banden. De eindaanslag van de veer blijft het zelfde bij het monteren van een verlagingset. Dit betekent dat de veer niet verder kan inveren dan de originele vering'.

Roel

Lid
Bij mij had de dealer dit al ingesteld (cornerverlichting en anti car jack).
Maar het staat inderdaad ook in de manual.

Bovenaan Onderaan