Einde voordeel!! Daaag MRB vrijstelling...

peperskoda

Forumguru
Volgens mij wordt de soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend. Uitgaande van mijn gemiddelde verbruik met de GL(ruim 1 op 25) verstook ik met de 25000km die ik jaarlijks afleg exact 1000 liter diesel(met de huidige dieselprijs is dat zo'n 1330 euro's) stel dat ik de volle mep MRB moet gaan ophoesten dan kost me dat 1000 euro per jaar(4x 250) Ik rij dan nog steeds voordeliger als met een vergelijkbaar benzine verstokend voertuig. Mijn voordeel wordt minder groot, maar ik heb nog steeds voordeel. Degenen die minder dan 10000km per jaar rijden met een GL gaan echt nadeel ondervinden t.o.v. een Fabia Combi TSI(alleen op brandstof en mrb gerekend wel 2 euro per jaar bij 10000km per jaar, dus hoe minder km's hoe meer nadeel) Ik laat me dus de kop niet gek maken en geniet met volle teugen van m'n voordeel(in elk geval al tot 2014= weer een jaar langer dan verwacht) Tegen de tijd dat dit soort besluiten bekrachtigd moet gaan worden hebben we de PVV wel weer terug in de rechtse bunkers kunnen duwen en hebben we dus een andere regering met andere voorstellen. Ik wacht wel af...

wanderer

Senior Member
@sgl49
gewoon logisch nadenken is jezelf voor de gek houden.....zo'n stellige bewering als jij doet daar hoort een bronvermelding bij....

Wanderer,
Als je even de moeite neemt om te googelen, dan vind je tal van aanwijzingen dat het huidige stelsel onhoudbaar is.
De vervuiler betaalt. Dat is het uitgangspunt van het nieuwe autorijden.
Het gaat niet om het bezit, maar om het gebruik van de auto.
Daarom is een logisch gevolg hiervan, dat de houderschapsbelasting verdwijnt.
Bovag, ANWB, branch-organisaties en de politiek hebben op dit punt een gelijkluidende mening.

wanderer

Senior Member
geruchten zijn geen zekerheden, het weer is betrouwbaarder te voorspellen dan politieke standpunten......en wat vandaag op google staat is morgen weer anders.......bronvermelding, geen glazenbol kijkerij, daar gaat het om....en anders minder stellig zijn in de bewering....

@Wanderer
Het heeft niets met glazenbol kijkerij te maken, maar eenvoudigweg conclusies trekken uit een veelheid van bronnen.
Natuurlijk hoef je het niet eens te zijn met mijn zienswijze of die van anderen. Maar dat ik minder stellig zou moeten zijn; ik zou niet weten waarom!
Ik verplicht je geenszins om mijn zienswijze of die van anderen te accepteren.
Graag hoor ik van jou welke onderbouwing jij hebt op dit punt.
Vind/ denk jij bvb, dat in 2013 (of 2014) de regeling vervalt en wij volgens het huidige systeem het volle pond houderschapsbelasting voor diesels gaan betalen?
Zeg het maar.....

EdK

Forumguru
ja dat gaan jullie, de volle pond !
en niet vanuit een googlepunt gezien maar gewoon uit gezonde redenatie gezien met de huidige politiek
en met de aangekondigde bezuinigingen is het een heel simpel optel sommetje
En niet er mee eens ?? Kom dan met bronnen als je ze al had met google !
En tot heden moet ik wanderer gewoon gelijk geven, glazenbol kijkerij

@EdK
Ha ha, ik moet echt lachen.
Jij bekijkt het vanuit de huidige politiek. Dat is pas echt glazenbol kijkerij...
(hoeveel voorgestelde bezuinigingen zijn al een jaartje in de wacht gezet door dit kabinet!)

Nee nee, of je het nu leuk vindt of niet, het tijdperk van de dikke grote auto's met veel pk's is voorbij!
Je gaat straks gewoon betalen voor het gebruik van de auto.
Prima toch! Rijd je veel, moet je ook veel betalen.
Wil je een dikke bolide met 160 gr. CO2 uitstoot; prima.... kan allemaal.
Gaat je alleen erg veel geld kosten.
Is niets mis mee.
Sterker nog; deze laatste categorie (de super-vervuilers) gaat betalen voor het "andere kamp", nl. de rijders van kleine zuinige auto's met zeer lage CO2 uitstoot.

En als je denkt dat dit een utopie is, dan adviseer ik je eens om je te gaan verdiepen in Duitse zonne-energie regelgeving! (Even googelen maar weer)
Zo gaat het ook straks in Nederland met de auto's.
Een kwestie van enkele jaren.... (dat is een mening :D

Het worden gouden tijden......

Jkz

Lid
Het lijkt of je ervan geniet dat de Mrb wordt afgeschaft Edk.
Voorlopig blijven we toch nog lekker niets betalen! Mijn greenline bespaart mij tov mijn vorige auto 2500 euro op jaarbasis. Als ik dat 3 jaar doe en ik leg die 7500 euro erbij kan ik altijd weer wat anders kopen en blijf ik nieuw rijden. Ik heb geen spijt van de greenline, blijf voorlopig besparen. We zien wel wat er gaat gebeuren. Voorlopig steek ik elke maand 200 in mijn zak. En daar word ik best vrolijk van!

Hetzer

Forumguru
Heren, laten we het algemeen houden, het gaat om het onderwerp, niet om de personen ... :)

Voor mij persoonlijk geld, dat de centen die ik nu tot 2013/14 uitspaar, tevens het bedrag is wat ik laatst heb bijgelegd bij mijn vorige Fabia 1.2 HTP, voor mijn huidige Fabia TDI!!!!!!!!!! en dan praat ik niet eens over de lagere brandstof kosten.
Dus ja mij hoor je niet klagen....
Hebben trouwens net weer een nieuwe 107 besteld ook weer zonder bpm, zolang het nog kan :)

duopenotti

Senior Member
Dit is de (voorlopige) reactie uit Den Haag:

"Wij danken u voor uw e-mail, waarin u uw mening kenbaar maakt. Wij hebben uw bericht ter kennisgeving doorgestuurd naar het ministerie van Financiën. Aanvullend wijzen wij u op het onderstaande.

Het ministerie van Financiën heeft al in 2010 bekend gemaakt onderzoek te doen naar de manier waarop de stimuleringsmaatregelen voor (zeer) zuinige auto's in de autobelastingen (BPM en MRB) en de bijtelling ook in de verdere toekomst een stimulans kunnen blijven om steeds te kiezen voor de zuinigste auto. Als belangrijke uitgangspunten daarbij gelden eenvoud, budgettaire beheersbaarheid en de effectiviteit en efficiency van de stimulansen. In de zogenoemde autobrief die begin juni zal verschijnen, zal het kabinet hiertoe met voorstellen komen. Deze moeten vervolgens nog door de Tweede en Eerste Kamer worden goedgekeurd.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Michelle Hagebeek Stok
Publieksvoorlichter Postbus 51 Informatiedienst"

Daar wordt je dus niet veel wijzer van. Maar even afwachten op die zogenaamde "autobrief".

Noord26

Forumguru
Ik las dat het met enkele grammen per keer naar beneden zou gaan. Als het dan van 95 naar 86 gram gaat is het wel een behoorlijke stap. Meer als 10%!

Zie idd dat het nu om die getallen gaat. Maar voor degene die MRB vrij willen rijden is het vanaf halverwege 2012 al noodzaak om max 91 gram CO2 (diesel) uit te stoten. Welke motor muv de VAG 1.2 Tdi CR valt er dan nog binnen de regeling?

:uitlachen:

Jkz

Lid
@rictavia:

Iedereen was hiervan op de hoogte hoor. Het zou er in 2013 al af gaan en nu wordt het 2014. We zijn dus "zwaar" gematst. Ik voel het in ieder geval niet als "genaaid".

EdK

Forumguru
Oftewel, de mensen zijn zwaar "genaaid" die een BPM en MRB vrije auto hebben gekocht het afgelopen jaar.

Leuk voor de overheid, minder voor de burger zullen we maar zeggen!

Genaaid ?? zwaar ???
Man je hebt de BPM zo en zo al in je zak zitten dus hoezo genaaid ?? daar kun je een 2 weken voor op vakantie !!
Dan hoef je nu tot 2014 geen MRB nog te betalen. Genaaid ?? van dat geld kun je nog een keer een week op vakantie !
En zoals al eerder geopperd in nederland is niet permanent of gratis, dus je kon op je klompjes aanvoelen dat het eens over zou zijn !
En je had verleden jaar met een beetje internetten al kunnen weten dat er een einddatum aan zat en dat die toen op 2013 lag en nu heb je er met een FAB GL nog een jaar bijgekregen !

Dus genaaid ?? sorry maar kan dit woord niet rijmen met de GL

Bovenaan Onderaan