Einde Superb, einde Skoda....

Cordoba

Forumguru
Dat ging inderdaad over lange dagen, en idiote situaties, zoals onderweg naar Nederlands Zuid-Limburg, op 25 km van je bestemming zijn en dan een telefoontje krijgen dat je onmiddelijk met spoed naar Friesland moet om een probleem op te lossen, en daarna weer terug naar Zuid-Limburg en nog wat adressen. Regelmatig ook hele lange dagen, om 5-6 uur al in de auto stappen voor wat verder gelegen adressen (had Benelux als werkgebied), en vaak pas rond 10 uur 's avonds thuis. Hij heeft het ook ooit gepresteerd om met een nieuwe auto binnen een jaar aan een motorrevisie te moeten (met 140.000 km).
 

EdK

Forumguru
In hoogseizoen is het bij ons ook geheel niet vreemd als we een 400Km op een dag rijden.
Wel vaker in bv Assen begonnen wat al 2 uur rijden inhoud voor mij en dan via een klant in overijssel richting Limburg kon !
En vandaar uit dan weer regio Amsterdam om te eten en te slapen ...
Ook één van de redenen dat wij momenteel gewoon Diesel blijven rijden als servicemonteurs
 

Snorremans

Senior Member
3uNz9D4ZDsGjYs0iXtHX0R7USq4SAzOI6IXLkdmHSapRJHYW72MEmfHDKpYp_fFsPS_CioiX9GgU5VRyK_dqDGsDB9DdErBI5BM_u1aZYlOrsVkUg5fhfdAOIa77c-icTFiECkz8aAMCPmrYdahGmZiNaI8nCl2sPnhUNCbgAWZzu62AISZAFVNrziFGqfText8SphpANbWSD3DguCExqb_JVn_NJrqVFvVJqKAK5EM7CIWbTRUs2Wq34ARe64uLUV3LpSo065JLYfq7yyWY5N5kyJNzESRarSvYlURR3qC_vHXGwbnJnjDq5MZV7qGtwX9NN-oQNi7qFIgNe0xKK05LJrfZEYeN5qL9QTpFHl4HiYUDhvLudlD8gTcG2h-JvZgJXiXJJJbIAdnOw9k74THHY9xP_iYsmyVkxjFdYjE_kNzXp51HDnPMnRbAmzAgY3LJvj0e0xgfmIQ3EtfeHV48Cm8OadKSSS4LR0lasjPCa2P57I_PauU_oW9ixSjskF_lZ3ZTbwyU8YQLRk3LMLyhAsw4f4hz4kgLz_uwJYKaBzh4uRwJysIxaDHyE1dXZrcioKbWmw40B6R9EYosxad4cnIBLD0DBBLaH_o3aoh9L5a0v2CXJj1o2RhtFZsFoLRVR7ohI32nJ_zD5qnme_tzIiEiz0aTcw_dMijI8Zn5XpHnVpzU8vfgpKJEOyA=w1857-h947-no


De model 3 is nu 2 dagen in mijn bezit. Het is toch een Long Range geworden i.p.v. de SR+. Welkom in een nieuw tijdperk! Wat een auto... Alle tegenargumenten verdwijnen als sneeuw voor de zon als je achter het stuur hebt gezeten van de Tesla. De auto is volledig standaard al uitgerust met alles wat je je maar wensen kunt. Instappen met je telefoon, automaat in P en rijden. Remmen is bijna niet nodig met 1 pedal drive (regeneratief remmen). Standaard heeft elke Tesla Autopilot (Hiermee kan uw auto automatisch sturen en accelereren en remmen voor andere voertuigen en voetgangers in dezelfde rijstrook. Verwar dit niet met volledig zelfrijdende besturing. Met Autopilot hou je het stuur losjes vast en de auto stuurt vanzelf. Accelereren en remmen gaat ook vanzelf (achter een andere auto, file, verkeerslicht e.d.). De auto is zeer stil (zeker tot 110 km/u, daarna windgeruis). Het scherm en alle features zijn zoals je ze gewend bent te bedienen op je smartphone. Ja en dan het vermogen.... 0-100 in 4,6 sec, dat is echt retesnel! Maar ook als je 100 km/u rijdt en je trapt het stroompedaal in is de acceleratie zeer snel, 0-200 in dik 16 sec. Het vermogen is verslavend maar toch kies ik voor het gemak van autopilot. Dat rijdt gewoon super relaxed. Af en toe laat ik me verleiden tot een sprintje, blijft leuk. Laden bij een supercharger ging de 1e keer met 850 km/u (tot 80% zeer snel laden, daarboven langzamer).

upload_2020-3-27_20-59-48.png

Zoals gezegd altijd met bijzonder veel genoegen in 2 Octavia's en 3 Superbs gereden maar dit is echt andere koek en niet te vergelijken. Ik blijf de berichten met belangstelling lezen. De Skoda's hebben mij zonder problemen honderdduizenden kilometers fijn vervoerd.
 
Bovenaan Onderaan