Einde Superb, einde Skoda....

Snorremans

Senior Member
Na 2 Octavia's en 3 Superbs komt er een einde aan het Skoda tijdperk. Gezwicht voor de bijtelling... Helaas 8% en geen 4%. Ik maak de overstap van een bomvolle Superb combi naar een Tesla model 3 zoals afgebeeld. De keuze voor Tesla is simpel: bijzonder, vernieuwend, rijdt bovengemiddeld goed, super prestaties, Supercharger netwerk + eigen oplaadmogelijkheid.

49kyc9pb71a1.jpg

Wat ga ik missen? Roept u maar.....
 

Bijlagen

  • upload_2020-1-18_10-18-18.png
    upload_2020-1-18_10-18-18.png
    676,4 KB · Weergaven: 35
  • Leuk
Waarderingen: MaxN

JeSko

Forumguru
Succes en veel plezier met je nieuwe aanwinst, zal een groot verschil in rij ervaring zijn.:thumbsup:
 

Japanese Power

Donateur
Proficiat. Kan je geen ongelijk geven en kijkend naar de portemonnee heb je een prima auto voor, ook al is het nu 8%, relatief gunstige bijtelling. Veel plezier ermee!
 

De Stip

Forumguru
Je bent in ieder geval niet alleen in je Tesla. De wegen zijn inmiddels overspoeld en zie je ze allemaal met zeer recente G en zelfs H kentekens rijden. Van een kennis hoorde ik hoe de aflevering onlangs verliep. Hij moest een nummertje trekken, wachten op zijn beurt, de Tesla in ontvangst nemen en niet zeuren over details. Details konden later eventueel via het dealer netwerk gecoördineerd worden. Er zat net genoeg prik in de accu om er 100k mee te rijden. Tja, alles voor die 4% zal ik maar zeggen.....
Gave wagen, dat wel. Een soort van iPad met een auto er omheen gebouwd. Specs zijn goed en afwachten wat ze gaan doen in de veranderende omgeving van meerdere EV's die rap zullen gaan volgen.

Veel plezier en veilige kilometers gewenst.
 

Cordoba

Forumguru
Sleurhut is al verkocht.

Veel plezier er mee

@Rosinfield dat heeft toch wel veel weg van een ietwat sadistische opmerking. :D

@Snorremans Wat je gaat missen is natuurlijk ook sterk afhankelijk van de manier waarop je de auto gebruikt. Als je normaal maar 100 km/dag rijdt, zul je alleen voor een enkele verre rit, zaken anders moeten plannen, maar als je regelmatig 500-1000 km per dag rijd, dan zul je je gedrag fors aan moeten passen. Ook even snel een aanhangertje aankoppelen om spullen van de bouwmarkt thuis te krijgen zit er niet meer in, en wat ik van verse E-rijders hoor, is dat ook buitenlandse ritten goed gepland moeten worden vanwege de plaatsen waar je kunt bijladen. Ik ben benieuwd hoe je ervaringen zijn komende herfst, als je ook je vakantieritten hebt gemaakt.
 

s-line

Forumguru
Ook even snel een aanhangertje aankoppelen om spullen van de bouwmarkt thuis te krijgen zit er niet meer in,
Dat heb ik in mijn hele (Auto)leven nog nooit gemist, ik heb nog nooit een auto met trekhaak gehad. Dus daarvoor hoef ik het niet te laten...;):D
 

Snorremans

Senior Member
@Rosinfield dat heeft toch wel veel weg van een ietwat sadistische opmerking. :D

@Snorremans Wat je gaat missen is natuurlijk ook sterk afhankelijk van de manier waarop je de auto gebruikt. Als je normaal maar 100 km/dag rijdt, zul je alleen voor een enkele verre rit, zaken anders moeten plannen, maar als je regelmatig 500-1000 km per dag rijd, dan zul je je gedrag fors aan moeten passen. Ook even snel een aanhangertje aankoppelen om spullen van de bouwmarkt thuis te krijgen zit er niet meer in, en wat ik van verse E-rijders hoor, is dat ook buitenlandse ritten goed gepland moeten worden vanwege de plaatsen waar je kunt bijladen. Ik ben benieuwd hoe je ervaringen zijn komende herfst, als je ook je vakantieritten hebt gemaakt.

Ahum... 100 km per dag haal je met een Scootmobiel... De minimale afstand met de Tesla model 3 SR+ is 350 km. Ok 300 km met een beetje doorrijden. WLTP 409 km. De Tesla berekent automatisch de beste route als het nodig is langs de Superchargers. Het laden gaat supersnel in tegenstelling tot veel andere elektrische auto's. Elke avond op de oprit wordt de accu weer volgepompt voor de volgende dag. Ik denk dat de gemiddelde zakelijke rijder niet veel ritten maakt van meer dan 350 km per dag... Nog een voordeel, elke dag wegrijden in een verwarmd interieur, nooit meer krabben..
upload_2020-1-19_13-5-56.png
 

Cordoba

Forumguru
Ahum... 100 km per dag haal je met een Scootmobiel... De minimale afstand met de Tesla model 3 SR+ is 350 km. Ok 300 km met een beetje doorrijden.

Toevallig zag ik vorige week op tv, dat bij sommige scootmobiels 10 km al een uitdaging is. Maar wat ik bedoelde is niet de maximale afstand op een lading, maar vooral wat je zelf normaal op een dag aan km's rijdt. Wat zakelijke rijders betreft, daar zitten enorme verschillen in, mijn broer heeft een paar jaar gehad dat ie regelmatig niet genoeg had aan één tank diesel per dag, maar dan ook op één dag 1000-1500 km.
 

haassie

Forumguru
Wat je gaat missen is alle ritjes langs tuners om deze prestaties te behalen hahaha...0-100 in 5.6 zonder wielspin...nog nooit in gereden maar lijkt me wel heel lekker rijden (stil)
 

leon-cupra

Forumguru
at je gaat missen is natuurlijk ook sterk afhankelijk van de manier waarop je de auto gebruikt. Als je normaal maar 100 km/dag rijdt, zul je alleen voor een enkele verre rit, zaken anders moeten plannen, maar als je regelmatig 500-1000 km per dag rijd, dan zul je je gedrag fors aan moeten passen. Ook even snel een aanhangertje aankoppelen om spullen van de bouwmarkt thuis te krijgen zit er niet meer in, en wat ik van verse E-rijders hoor, is dat ook buitenlandse ritten goed gepland moeten worden vanwege de plaatsen waar je kunt bijladen. Ik ben benieuwd hoe je ervaringen zijn komende herfst, als je ook je vakantieritten hebt gemaakt.
Wie doet er zakelijk per dag 500 tot 1000km, uitgezonderd transporteurs en taxichauffeurs? Dan zit je per dag 4 tot 9uur in de wagen. Dan schiet er niet veel tijd over voor te werken :pieker:
Ik heb nog 60.000km per jaar gereden wat ongeveer overeenkwam met ongeveer 300km per dag maximaal. Perfect te doen dus met een tesla. En dan nog, over de middag, hoeveel vertegenwoordigers, zaakvoerders,... zie je niet met de laptop wat zitten te werken en hun middagmaal te nuttigen. In die tijd kan je je tesla opladen en ben je weer 350km verder.
 
Bovenaan Onderaan