Einde Kodiaq Ambition/Style Business ?

KodiaqS2

Senior Member
de klik keuze voor MY20 met bijbehorende 700 euro indexatie is in de configurator nu weg en de vanafprijzen zijn volgens mij niet veranderd.. Loos alarm dus.
 

KodiaqS2

Senior Member
daar lijkt het inderdaad op.. Je hoeft die niet meer perse aan te klikken, sterker nog de keuze is er niet meer.. Maar het lijkt ook niet in de prijs opgenomen.
 

Tinus78

Forumguru
Dat ga ik zeker doen! Met het samenstellen nu met dezelfde configuratie kom ik idd €700,— minder uit. Dus dat wordt morgen even de dealer bezoeken
 

hendrik38

Forumguru
Oei oké. Keep is pistes Tinus na je bezoek dealer. Dan heb ik ook wat meer handvatten
 
Laatst bewerkt:

Tinus78

Forumguru
Bij de dealer geweest. Nog niet helemaal duidelijk. Die €700,— is een reservering voor de prijsverhoging door de wltp. Hij kon mij niet zo snel, hij was bezig met klanten en ik kwam tussendoor, aangeven waarom deze niet meer op de site staat. In ieder geval verwittigde hij mij dat wanneer dit bedrag niet nodig was, ikdit ook niet hoef te betalen. Dit is een regel vanuit de overheid en dus niet van Skoda, Pon, of de dealer zelf. Echter, zijn verwachting is dat dit helaas gewoon doorbelast wordt.
In ieder geval ga ik dit in de gaten houden. Ik merk dat wij op het forum nog weleens beter op de hoogte zijn dan menig dealerschap.
Wij zijn de direct belang hebbenden, dus in mijn geval houd ik dit goed in de gaten.
Ben benieuwd dus naar jullie ervaring.

Keep me posted please.
 

RD1970

Senior Member
Tinus78, aangezien de €700,- ook op mijn offerte en definitieve bestelling stond, ook maar even navraag gedaan. Ik hoorde de beste man aan de andere kant van het touwtje bijna letterlijk een hele diepe zucht slaken.... (heb je weer zo'n vogel die de hele dag niks anders te doen heeft dan de site van skoda uit te pluizen...):banghead:
Feitelijke reactie: ja, het is van de site van Skoda verdwenen (er klopt wel meer niet op die site :pardon:)
Als ik echter een Kodiaq bestel in het systeem kan ik niet verder zonder de prijsverhoging van €700,- te selecteren geeft hij (de dealer) aan. Kortom, die €700,- staat nog gewoon.... helaas....:(
 

Tinus78

Forumguru
Bedankt voor de info. Vervelend. Ik denk dat ze hiermee toch klanten willen binnentrekken en dan pas aan tafel dit willen bespreken. Dus niet via de site te veel willen afschrikken. Jammer, had gehoopt op dat het niet door ging.
Maar vermoedde dit eigenlijk al wel een beetje.
Nogmaals dank.
 

KodiaqS2

Senior Member
Weet iemand inmiddels hoe het zit met de BPM verhoging op de 3e zitrij? Er zijn bij sommige motor/bak combinaties stevige verhogingen genoemd in de laatste prijslijst.. Wanneer worden die bedragen verrekend? komt dan inmiddels automatisch in een offerte, of is dat ook achteraf een verrassing?
 

anoppe

Actief lid
Goede vraag. De dealer waarschuwde mij dat er een verhoging in 2019 bij kwam. Hoeveel weet ik niet precies; na dinsdag weet ik meer...
 

KodiaqS2

Senior Member
Het rare is dat die verhoging voor de 3e zitrij al sinds de introductie van de tarraco genoemd staat in de configurator bij Seat (zij het aan het eind in de kleine lettertjes) maar bij Skoda is hij sinds de MY20 update pas zichtbaar. Daarom is het mij niet geheel duidelijk wanneer de extra BPM echt berekend wordt.. Het maakt namelijk opeens nogal verschil handbak vs DSG..
 
Bovenaan Onderaan