Einde Kodiaq Ambition/Style Business ?

KodiaqS2

Senior Member
Ach, dat eeuwige gezeur over Pon snap ik wel, doe ik ook aan mee, maar is aan de andere kant ook wel weer wat te begrijpen. Sterk nog, ik vind dat ze het als importeur leuk voor elkaar hebben. Tuurlijk, als je als alwetende forummer een auto uitzoekt zie je dat je bepaalde opties niet kan kiezen wat in het buitenland wel kan. Maar dat weet 99% van Nederland natuurlijk niet. Uiteindelijk slagen ze er best goed in om de 4 VAG merken op een aanvullende en niet elkaar kanabaliserende manier in de markt te zetten. Dat lukt een stuk minder als je altijd alle opties open gooit natuurlijk..

Ik kan er dan wel weer om lachen dat de Tarraco in februari gelanceerd wordt en wél de standkachel optie heeft en de rest van de MQB auto's niet..

Oftewel, zakelijk snap ik ze wel. Als liefhebber baal ik er van.. En dan het feit dat ze lopen te kl*ten met configurators en oude informatie, tja dat is gewoon dom.. :)
 
weet iemand wanneer wellicht de verwachtte prijsindexatie defnitief wordt? staat nu op €700 en de dealer gaf aan dat het nog niet bekend is / was.
ook is de Bus Ed Plus nog niet te configureren via de website
 

KodiaqS2

Senior Member
Je hebt het over de toeslag voor MY20? Er staat in de kennisbank al wel een prijslijst vanaf begin april. Dus die kan je denk ik gewoon aanhouden. Als ik daar de Style business vergelijk met de BE PLUS is de indexatie van 700 lager uitgevallen en is het 300 of 400. Maar dat is moeilijk exact te maken, er is namelijk ook wat verschil in uitrusting omdat MY19 Style business bv ook blind spot detectie had terwijl dit niet meer bschikbaar is in MY20 maar vervangen is door een optie die net wat anders is.

een veel groter verschil tussen MY19 en MY20 is de 850 euro extra BPM op een handbak als je de derde zitrij kiest..
 
Je hebt het over de toeslag voor MY20? Er staat in de kennisbank al wel een prijslijst vanaf begin april. Dus die kan je denk ik gewoon aanhouden. Als ik daar de Style business vergelijk met de BE PLUS is de indexatie van 700 lager uitgevallen en is het 300 of 400. Maar dat is moeilijk exact te maken, er is namelijk ook wat verschil in uitrusting omdat MY19 Style business bv ook blind spot detectie had terwijl dit niet meer bschikbaar is in MY20 maar vervangen is door een optie die net wat anders is.

een veel groter verschil tussen MY19 en MY20 is de 850 euro extra BPM op een handbak als je de derde zitrij kiest..

ik heb het idd over de MY20, echter als ik bij de dealer nu een offerte opvraag staat er nog steeds op de offerte bovenhet bedrag van de prijslijst waarnaar jij verwijst een extra bedrag met verwachte indexatie €700....
 

RD1970

Senior Member
ik heb het idd over de MY20, echter als ik bij de dealer nu een offerte opvraag staat er nog steeds op de offerte bovenhet bedrag van de prijslijst waarnaar jij verwijst een extra bedrag met verwachte indexatie €700....
Dat klopt. Dat is ook bij mij het geval en die prijslijst per 04-04-2019 heb ik bij mijn offerte ontvangen. Wat je daarin ziet is dat bijvoorbeeld het functiepakket op 790 komt terwijl die momenteel nog op 590 staat. Die 700 prijsindexatie is ook een slag om de arm en een veiligheidsmarge voor evt WLTP-toeslagen na 01-07-2019.
 
ja dat is wat ik bedoel inderdaad.
dus ze blijven dat hanteren t/m na 01-07? of wordt het ergens deze weken definitief?
 

KodiaqS2

Senior Member
Als bovenop de prijslijsten nog 700 euro nodig is dan is MY20 wel echt een serieus stuk duurder. Jammer. de Kodiaq was echt een heel concurrerend model, dat leuke gaat er wel een beetje af. Oftewel, een Tarraco is dan in sommige configuraties heel interessant..
 

RD1970

Senior Member
ja dat is wat ik bedoel inderdaad.
dus ze blijven dat hanteren t/m na 01-07? of wordt het ergens deze weken definitief?
Dat is een beetje koffiedik kijken eerlijk gezegd. Wel loop je nog een risico (ik ook weet ik sinds zo even) dat je auto wordt geleverd na 01-01-2020 en dan mag je afwachten of de spelregels niet nog verder zijn aangepast. Dan doel ik o.a. op BPM vanuit de NL overheid e.d.
Kortom, je bent compleet aan de goden overgeleverd als je op dit moment aan de Kodiaq wil.... :cry:
 

KodiaqS2

Senior Member
Waarom jezelf citeren, dit verhaal refereert daar toch niet aan??
Ik heb nu die BE PLUS eens geconfigureerd, maar dat is nog niet goedkoop hoor. Ben heel blij met mijn SBusiness. Sowieso wil ik een handbak, dus dat scheelt al een flink bedrag. maar ik zie ook een serieus prijsverschil ontstaan.. helemaal als je die 700 euro meeneemt..

Ik heb nu een dik aangeklede stylebusiness voor 41300 fiscaal. Als ik dezelfde opties aanklik op de PLUS zit ik op 44300. Tuurlijk, krijg er een automaat bij. Maar dan nog zit er 1000 euro tussen en mis ik de deurbeschermers en blind spot assist.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tinus78

Forumguru
Ik heb begrepen van de dealer dat de sportline binnenkort ook niet meer te bestellen is. Ik weet dat ze in begin hadden aangekondigd dat het een beperkte periode zou zijn waarin die bestelbaar is, dus dat strookt er wel mee.
Iemand anders dit ook vernomen?
Hoor overigens uberhaubt nog weinig mensen op het forum die een kodiaq hebben besteld
 

Tinus78

Forumguru
De sportline zou er deze maand uitgaan begreep ik. De kodiaq algemeen verwacht ikzelf dat die uberhaubt nog wel even doorgaat.
Maar voor de kodiaq algemeen heb ik ook het idee dat er de laatste tijd minder worden verkocht, omdat er mnder meldingen op het forum zijn.
Ik tel het niet en baseer mij niet op verkoopgegevens, dit is puur mijn gevoel.
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb geen idee of de verkoopaantallen ook echt naar beneden gaan. Gevoelsmatig kun je gelijk hebben, ik weet het niet. Kom in elk geval genoeg Kodiaq's tegen elke dag, ook met de nieuwere kentekens. Ik weet dat er een website bestaat die alle registraties per maand en per model kan laten zien.
 

Tinus78

Forumguru
Die ene is dan duidelijk die “ skodiaq” .
Dit is een overzicht van hetgeen op kenteken.
Nog onderdeel van de golf huidige bestellingen, maar ik vermoed dat de bestellingen nu over zijn piek heen zijn.
 
Gezien de wachttijden geloof ik niet een terugval. Het forum is natuurlijk niet bepalend. Als ik zo lees leek het net of de kodiaq er uit gaat en dat geloof ik nog niet
 

Tinus78

Forumguru
Hoi Suberb.......,
Ik denk ook echt dat de kodiaq nog een tijd doorgaat in deze vorm. Anders hadden we vast wel een sneak preview gezien.
 
Bovenaan Onderaan