EGR uitschrijven?

Zelle

Donateur
Wat een prima aktie. Mijn conclusie is niets doen zonder melding. Ik zal in maart nog een keer met TVS overleggen voor de tuning en dan een wijs besluit nemen. Dank voor alle info en succes.
 

50tintenfaab

Senior Member
Ik ben wel enorm benieuwd wat besluit word ik wilde namelijk me roetfilter leeg halen en egr weg schrijven icm chiptuning , alleen iemand vinden die het wilt doen lol
 

brepus13

Forumguru
Zijn genoeg bedrijven die dit wel willen doen hoor. Ik vind echter wel dat de auto enorm gaat stinken zonder filter. Alleen daarvoor al zou ik hem laten reinigen oid i.p.v. weghalen.
 

Logixa

Lid
Ik heb uiteindelijk ervoor gekozen om de egr niet dicht te laten schrijven. Vvt gaf aan dat de 1.6 tdi motors er amper last van hebben, skoda dealers zeggen er amper last van te hebben, een garage die voornamelijk skoda taxi's doet zegt er amper last van te hebben etc etc. Tevens zei Vagtechniek iets wat heel logisch klinkt: als je je egr voor x procent dicht zet dan koekt de roet zich op, op de grotendeels gesloten klep, en zodra het open moet gaan voor regenaratie zit er zoveel roet en druk op de klep dat deze sneller afbreekt. Dit klinkt voor mij heel logisch.

Dus zolang ik geen egr meldingen krijg, rij ik lekker door!
 

brepus13

Forumguru
harde cijfers? voor mijn S2CFL met opgeleukt 1.6 tdi blok:

verbruik over 12K kilometer 1:18,5 verbruik dagelijkse ww km'ers ong 1:21,5
beleving: de relatief grote en zware S2 komt meer dan prima met het verkeer en bij juist gebruik koppel ( en dus toerental gebied ) is hij zelfs wel vlot. ik ben er heel erg tevreden over in ieder geval!
 
Logica, hoe is de tuning via JD bevallen?
Wat heen en ze er uit weten te peuteren?
Hoe is de beleving nu?
Ik heb nu zelf het gevoel dat ik met het standaard vermogen te kort kom om met 130 km/h bergop (Oostenrijk) nog knap te accelereren.....
 

Logixa

Lid
Ik heb mijn auto uiteindelijk helemaal niet gechiped. Vandaag heb ik wel een test gedaan qua verbruik in verschillende versnellingen over hetzelfde stuk met de volgende resultaten :

Stukje A9 en A2 tussen ijmuiden en Utrecht leidscje rein op 100-120-100 snelheden wegen in de 6e versnelling conform max toegestane snelheid en cruise control verbruik : 1 op 22.4

Hetzelfde stuk in de 5e versnelling op 100 en 120 in de 6 met exact hetzelfde parameters: 1 op 26.8

Conclusie 100 in z'n 5 en 120 in z'n 6 is beter voor je verbruik en motor en je hebt betere koppel. In de 6e versnelling op 100 voel en hoor je gewoon de motor die het moeilijker heeft en dit zou ook roet creëren omdat de verbranding niet efficiënt zou zijn.
 
Bovenaan Onderaan