Logixa
Lid
Hallo allemaal!
Ik hoop dat ik mijzelf niet voor *** zet door een vraag te stellen die al eerder gevraagd is en terug te vinden via het zoeken..
Ik heb onlangs een ex lease auto gekocht namelijk een 2014 1.6 tdi octavia business line. Een vaker voorkomend punt wat ik op verschillende plekken lees is de egr klep die problemen kan geven en/of roetfilter.
Eerste eigenaar van mijn auto had in 4 jaar tijd 141xxx kilometers weten te maken, dus aardig wat langere afstanden en voornamelijk snelweg. Ik gok dat hij ook aardig vaak in de file zat omdat de druklager nu al versleten is (ik hoor opkomend gepiep en neem morgen contact op met verkoper)
Ik moet dagelijks 35 km heen en 35 km terug rijden voor mijn werk en dat is allemaal snelweg kilometers. Ik rij vaak op de cc en vindt lekker optrekken in zijn 2 en 3 tot 3000-4000 niet ongewoon. Ik heb volgende week een afspraak staan bij Jd tuning voor een chip tuning en kan daarbij gelijk de egr laten uitschrijven. Het werd mij door hem afgeraden omdat ik dan problemen krijg met mijn roetfilter. Oplossing hiervoor is het roetfilter helemaal weghalen, zoals ik heb gelezen op fora.
Mijn vragen zijn nu dan ook
- wie heeft dit nog meer gedaan en hoe lang rijden ze al zo?
- heb je geen apk problemen gekregen hierdoor?
- hebben jullie het überhaupt wel gedaan of wordt het afgeraden?
Hoor graag van jullie!
Stukje voorstelling van mijzelf:
Vader van 9 maanden dochter, net geen 30 jaar, houdt ook van horloges en films en o ja auto's
Ik hoop dat ik mijzelf niet voor *** zet door een vraag te stellen die al eerder gevraagd is en terug te vinden via het zoeken..

Ik heb onlangs een ex lease auto gekocht namelijk een 2014 1.6 tdi octavia business line. Een vaker voorkomend punt wat ik op verschillende plekken lees is de egr klep die problemen kan geven en/of roetfilter.
Eerste eigenaar van mijn auto had in 4 jaar tijd 141xxx kilometers weten te maken, dus aardig wat langere afstanden en voornamelijk snelweg. Ik gok dat hij ook aardig vaak in de file zat omdat de druklager nu al versleten is (ik hoor opkomend gepiep en neem morgen contact op met verkoper)
Ik moet dagelijks 35 km heen en 35 km terug rijden voor mijn werk en dat is allemaal snelweg kilometers. Ik rij vaak op de cc en vindt lekker optrekken in zijn 2 en 3 tot 3000-4000 niet ongewoon. Ik heb volgende week een afspraak staan bij Jd tuning voor een chip tuning en kan daarbij gelijk de egr laten uitschrijven. Het werd mij door hem afgeraden omdat ik dan problemen krijg met mijn roetfilter. Oplossing hiervoor is het roetfilter helemaal weghalen, zoals ik heb gelezen op fora.
Mijn vragen zijn nu dan ook
- wie heeft dit nog meer gedaan en hoe lang rijden ze al zo?
- heb je geen apk problemen gekregen hierdoor?
- hebben jullie het überhaupt wel gedaan of wordt het afgeraden?
Hoor graag van jullie!
Stukje voorstelling van mijzelf:
Vader van 9 maanden dochter, net geen 30 jaar, houdt ook van horloges en films en o ja auto's
