EGR klep en koeler problemen

Wouter1

Forumguru
Ik ben bij unlimited tuning in Amersfoort geweest. Een jaar geleden.
Die van mij is niet getuned, enkel egr weg geschreven. Tarief weet ik niet meer... Kwestie van even bellen en vragen.
Auto rijdt prima.
 

alexdiep

Nieuw lid
die heb ik toevallig vandaag gebeld. maar zijn vandaag gesloten.
heb je er goede ervaring mee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

alexdiep

Nieuw lid
ik laat dat ook doen denk ik. foutcode was p040500. dus egr. en dit is goedkoper dan de klep vervangen. dealer vraagt er 1150 euro voor :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:

oco1979

Forumguru
@alexdiep
Maak als je dpf filter hebt deze terug normaal werkt bij regeneratie van de filter.

Want volledig dichtzetten definitief kan problemen veroorzaken met dpf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedenmiddag,

Gisteren ging mijn motorlampje branden bij mij Skoda Fabia II 1.2 TDI uit 2011.
Vandaag langs geweest bij de dealer en blijkt dat mijn EGR klep 'kapot' is en vervangen moet worden.. Dure grap, de dealer gaf aan dat dit rond de 11/1200 euro ging kosten.

Nu lees en hoor ik veel over het laten uit schakelen van de EGR klep. Is dit naar jullie mening een goede oplossing en/of heeft iemand hier ervaringen mee? Tevens komt hij dan gewoon nog steeds netjes door de APK keuring?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,
Toby
 

Tees

Donateur
EGR wegschrijven kan uiteraard, en mag formeel niet. Maar bij de APK wordt er voor zover ik weet niet op gecontroleerd, al zou dat in de nabije toekomst wel eens kunnen veranderen (zoals nu ook al met t roetfilter gebeurd is).
 
Dankjewel voor de reactie. Ik heb even dit topic doorgelezen en lees veel mensen met hetzelfde probleem die de EGR dicht hebben laten zetten en er geen problemen mee hebben gehad.. Dus ik denk dat ik dat ook maar laat doen, zeker als de ervaringen zo goed zijn.
 

Niels83

Forumguru
Het hangt volgens mij van het model af. Bij vag techniek raden ze het af omdat je roetfilter niet meer wordt geregenereerd als de EGR klep dicht staat. Gevolg is een snel verstopte filter. De filter laten vervangen kost ook minimaal 500.
Misschien eens rond bellen bij andere garage kan zo maar 25 tot 30% schelen.
 
Bovenaan Onderaan